Sam svoj majstor Radionica u kući |
|
|
29.02.2012., 00:03
|
#101
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 22
|
|
|
|
29.02.2012., 07:44
|
#102
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2009.
Postova: 2,140
|
"davna izvedba jednog našeg kolege s foruma"
Obzirom da naseg kolegu s foruma u zadnje vrijeme jako zeza pristup forumu dao mi je dopustenje da objavim njegove crteze (i mene takodjer zeza pristup na forum, ali evo uspio sam)
Hvala kolegi na lijepoj gesti i skiciranom izvedbeno rjesenju kotla
(Cijenjenog kolegu lijepo molim da se sam javi i daje odgovore na pitanja, kojih sigurno bude)
Srdacan pozdrav 
__________________
Mark Twain je lijepo rekao: "Nikad se ne svađajte s glupim ljudima,oni će vas spustiti na svoju razinu i onda potući sa svojim iskustvom" !
|
|
|
29.02.2012., 07:49
|
#103
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 5,146
|
Quote:
duxamir kaže:
Umori se čitajući ovolike postove :-)
g. ramzay dosta dobrih idea, samo sad me zbuni VBR okomito ili vodoravno !
Par postova unazad vbr okomito je davao lošije rezultate izljenjicv+vanja topline nego vodoravno i bili problemi oko vađenja turbulatora u nižoj kotlovnici.
Bilo bi dobro samo da neko postavi neke idealne dimenzije ložišta , VBR , dužine dimnih kanala.
Onda bi ja moga nešto i nacrtati, što bi možda bilo izvodljivo da se napravi u kit varijanti dostupno svima. VBR se može napraviti u negdje gdje se bave sa CNC rezanjem , glodanjem i varenjem, ili u nekoj firmi koja prizvodi kotlove ( padne mi jedna na pamet, ako nebi tražili astronomski iznos) ostalo bi mogli sam izraditi( s malo znanja )
|
Daj mi nađi post u kome je pišem da horizontalni VBR daje u toplinskom smislu bolje rezultate od okomitog .
Evo ti dimenzije 2 VBRa koji sigurno zadovoljavaju sve potrebe ,
Varijanata A
Cijevi bešavne vanjski promjer 48,3, rupa 40, dužina 1000 mm. 16 komada
Organizacija prvi red 6 komada , drugi red 4 komada , treći red 6 komada
Vanjske dimenzije plašta 200 x 420 x1000, cijevi su sa međusobnim razmakom od 15 mm, isto i od plašta, složene u dvije grupe po 8 komada. Između dvije grupe je razmak od 30 mm da se može postaviti red ankera koji drži bokove.
Plašt je rađen iz dva U dijela dimenzija 100x420 x1000, i može se napraviti iz standardnog lima širine 1250 mm bez otpada.
Cijevi su rezana iz komada po 6 m bez otpada
Varijanta B
Cijevi bešavne iste kao prije 14 komada
Organizacija 7 komada u bloku , jedna u centru , a 6 okolo
Vanjski plašt standardna šavna cijev vanjski promjer 219,1 mm , rupa 210mm.
Cijevne stijene su u oba slučaja rađene od lima debljine 6 mm
|
|
|
29.02.2012., 08:32
|
#104
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 22
|
rezanje rupa
nepotreban je bilo kakav stroj osim brenera za rezanje plina i kisika
prvo se odreze cijev pod zeljenim kutom, s uzorkom ocrtaju rupe na limu i samo pici za vbr je dosta i 5mm lim al 6 je u svakom slucaju dugotrajniji
|
|
|
29.02.2012., 09:30
|
#105
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 5,146
|
Quote:
mravmoto kaže:
nepotreban je bilo kakav stroj osim brenera za rezanje plina i kisika
prvo se odreze cijev pod zeljenim kutom, s uzorkom ocrtaju rupe na limu i samo pici za vbr je dosta i 5mm lim al 6 je u svakom slucaju dugotrajniji
|
Jesi ti to radio nekad u životu ili si samo gledao na televiziji kako se to radi ?????.
Ako znaš nekog da ima Tro-osni ili tro-ipo-sni laser javi, a rezati ručno pod kutem cijevnu stjenu , po ocrtanom limu , sa acetilenskim brenerom može samo totalni amater , a ne profesionalac.
Profesionalac zna što ga kasnije čeka kad treba uredno provariti korjien zavara , a tamo smetaju šmrklji od brenera ili ima rupu kroz koju curi var.
U firmam kao TPK i KONČAR ili Đ.Đ. koji imaju sve što možeš poželjeti prodor kroz cijevnu stjenu se radi specijalnim alatima , glodalima , a nakon toga se sličnim alatom pod kutem rupa "ferzenka " i napravi priprema za var po standardu .
|
|
|
29.02.2012., 10:36
|
#106
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 22
|
 ja sam ih napravio 10ak a susjed mi ih radi vec 25g i napravil ih je preko 100 komada sigurno od toga pola s duplim vbr om vodoravnim 2x po 10 cijevi 35 i 50kw i gornji vbr je pod 45stupnjeva ko zna rezat s brenerom izreze rupu bez brige lijepse neg da si ju drejal i puno je lakse ak izbusis rupu 3mm pa iz nje pocnes rezat al i to je nepotrebno, a kod varenja provar se zavari co2 aparatom a rupa u koju ide cijev je veca oko 3mm od vanjskog promjera cijevi da se napravi bolji provar a preko co2 prodes s elektro s 3.25 elektrodom i nikad ne pusti testiram sve na 5 bara
šmrklja nema vec je rupa kao glodana ak znas postelat brener i to na bilo cemu 2mm ili 200mm debelom limu
amater trazi ko ce mu izrezat specijalnim strojem rupe jer ocito nezna rezat brenerom ni dobro zavarit a majstor si sam izreze i zavari jer zna kaj i kak dela
http://poljoprivredni-forum.com/atta...1&d=1300042088
ovdje je klasicni stadler s ravnim cijevima rezano brenerom vareno co2 i na njega elektro
cijevi promjera 58mm vanjski besavne kotlovske vatrootporne cijevi lim 5mm obicni
Zadnje uređivanje mravmoto : 29.02.2012. at 10:48.
|
|
|
29.02.2012., 11:25
|
#107
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 22
|
Quote:
mravmoto kaže:
 ja sam ih napravio 10ak a susjed mi ih radi vec 25g i napravil ih je preko 100 komada sigurno od toga pola s duplim vbr om vodoravnim 2x po 10 cijevi 35 i 50kw i gornji vbr je pod 45stupnjeva ko zna rezat s brenerom izreze rupu bez brige lijepse neg da si ju drejal i puno je lakse ak izbusis rupu 3mm pa iz nje pocnes rezat al i to je nepotrebno, a kod varenja provar se zavari co2 aparatom a rupa u koju ide cijev je veca oko 3mm od vanjskog promjera cijevi da se napravi bolji provar a preko co2 prodes s elektro s 3.25 elektrodom i nikad ne pusti testiram sve na 5 bara
šmrklja nema vec je rupa kao glodana ak znas postelat brener i to na bilo cemu 2mm ili 200mm debelom limu
amater trazi ko ce mu izrezat specijalnim strojem rupe jer ocito nezna rezat brenerom ni dobro zavarit a majstor si sam izreze i zavari jer zna kaj i kak dela
http://poljoprivredni-forum.com/atta...1&d=1300042088
ovdje je klasicni stadler s ravnim cijevima rezano brenerom vareno co2 i na njega elektro
cijevi promjera 58mm vanjski besavne kotlovske vatrootporne cijevi lim 5mm obicni
|
prica se o specijalnim strojevima laserima itd,...kotlove s vbrom su radili i pred 40g kad tih strojeva nije bilo i bili su 5 puta kvalitetniji nego danasnji
radila ih je i toplota u zg i tvt u sloveniji i sve su rupe rezane tada rucno i varene obicnim elektro aparatom, tak da netreba nikakva kompliciranja i radenje nauke  zakej placat nepotrebno
|
|
|
29.02.2012., 11:50
|
#108
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2010.
Lokacija: Lipi stari gradić
Postova: 568
|
@ mravmoto
molim te nemoj temu odvesti u krivom smjeru. Ovo za rezanje i zavarivanje si u pravu, ali ako imaš auto nećeš na posao sa konjem.
@ plus, ramzay, heksogen, sasase, mranderson
Ako se odlučite platiti nekome rezanje probajte rezanje vodom. Ti strojevi imaju troosnu slobodu alata i iz jednog prolaza mogu iz lima (kamena papira drva itd) odrezati npr stožasti zupčanik, tako da bi prodori cijevi pod raznim kutevima bili igrarija. Za provar ostavite obavezno 1-2 mm kako reče mravmoto.
Ako vam je ručno rezanje plamenikom (acetilen-kisik) problem, raspitajte se kod lokalnih bravara možda imaju ovako nešto www.koike.com/PDF/handyautoplus.pdf. Nakon par minuta narihtavanja vlastite ruke imati ćete savršen rez.
Čitam vas od prvog posta i nešto mi se ne slaže: zadajete si dimenzije kotla vodeći računa da može proći kroz standardna vrata, a onda ga obzidavate sa 400 matuna (cigli)  . Kako to prebacivati  , a i zašto?
__________________
Bez potpisa
|
|
|
29.02.2012., 12:11
|
#109
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2009.
Postova: 2,140
|
Quote:
AKAjet kaže:
@ mravmoto
molim te nemoj temu odvesti u krivom smjeru. Ovo za rezanje i zavarivanje si u pravu, ali ako imaš auto nećeš na posao sa konjem.
@ plus, ramzay, heksogen, sasase, mranderson
Ako se odlučite platiti nekome rezanje probajte rezanje vodom. Ti strojevi imaju troosnu slobodu alata i iz jednog prolaza mogu iz lima (kamena papira drva itd) odrezati npr stožasti zupčanik, tako da bi prodori cijevi pod raznim kutevima bili igrarija. Za provar ostavite obavezno 1-2 mm kako reče mravmoto.
Ako vam je ručno rezanje plamenikom (acetilen-kisik) problem, raspitajte se kod lokalnih bravara možda imaju ovako nešto www.koike.com/PDF/handyautoplus.pdf. Nakon par minuta narihtavanja vlastite ruke imati ćete savršen rez.
Čitam vas od prvog posta i nešto mi se ne slaže: zadajete si dimenzije kotla vodeći računa da može proći kroz standardna vrata, a onda ga obzidavate sa 400 matuna (cigli)  . Kako to prebacivati  , a i zašto?
|
Prijatelju,
Nemoj nas olako svrstavati, trpati sve u isti kos, ja se recimo ne mogu u gore opisanom pronaci; zato me u ovom slucaju prihvati kao minus.
Nadam se da razumijes sto sam htio reci.
Srdacan pozdrav 
__________________
Mark Twain je lijepo rekao: "Nikad se ne svađajte s glupim ljudima,oni će vas spustiti na svoju razinu i onda potući sa svojim iskustvom" !
|
|
|
29.02.2012., 13:24
|
#110
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jan 2012.
Lokacija: zagreb
Postova: 99
|
Plamensko (autogeno) rezanje, pri kome toplotnu energiju dobijamo iz gasa kiseonika i gorivog gasa (acetilen,propan ili zemni
gas). To je najstariji postupak (u industrijskoj upotrebi je od 1908) u upotrebi za rezanje konstrukcijskih čelika debljina od 5 do
300 mm ili 600 mm, što zavisi od izvedbe gorionika.
Plazmeno rezanje, pri kome je izvor toplotne energije električni luk. U industrijskoj upotrebi je od 1960 godine i upotrebljava se
za rezanje svih vrsta elektroprovodljivih metala. Po tom postupku se većinom režu materijali debljine do 80 mm, što je zavisno
od snage plazmene naprave, a može se upotrebljavati za rezanje tankih materijala (uobičajeno od 1 mm). Brzine rezanja su
veoma velike, zato je postupak veoma produktivan.
Lasersko rezanje, pri kome je izvor toplotne energije koncentrovana svjetlost. U široj industrijskoj upotrebi je od 1980 i može se
upotrebljavati za rezanje raznih materijala (metala i nemetala). Upotrebljivo je za rezanje čelika debljine do 30 mm (zavisno od
snage laserskog izvora), a najbolja je efikasnost pri rezanju tankih limova (a ispod 5 mm je posebno produktivan)
Tko bude, gdje, te na koji način rezao i zavarivao stvar je i odgovornosti pojedinca, al dalek je put do te faze. Kolko vidim tu je na ramzayu da nam taj put skrati, znači problem projektiranja ložišta, regulacija primarnog i sekundarnog zraka za što potpunije izgaranje. Ako ima još koji konstruktor bilo bi dobro da se uključi u raspravu.
|
|
|
29.02.2012., 13:30
|
#111
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2010.
Postova: 1,386
|
Quote:
AKAjet kaže:
@...Čitam vas od prvog posta i nešto mi se ne slaže: zadajete si dimenzije kotla vodeći računa da može proći kroz standardna vrata, a onda ga obzidavate sa 400 matuna (cigli)  . Kako to prebacivati  , a i zašto?
|
Nah da, ja zbilja nemam pojma zasto se mi 'natežemo' oko takvih pitanja tu 
Naime, tema se zove sam svoj majstor, pa onda i ti 'majstori' nadam se da barem znaju sto im može proći kroz vrata...
Ja sam se baš ponesen tim 'gabaritima' i upustio u 'slaganje' cigli, jer ako nekome kroz vrata nejde 25x12.5x6.5 neka se upuca 
Velim, ja sam to slagao gledajuci svoje gabarite, meni bi ta peć, koju sam ja složio išla kroz vrata, i 'sjela' u podrum na željeno mjesto.
Eto ja sam i tu skicu podjelio s vama, nije mi na kraj pameti bilo da se bude sad netko zbog toga ljutio... Velim, super vam je ideja od 60 cm, Bože moj istina je da su vrata takva kakva jesu, ali isto tako, ako izračuni pokazuju da bi bilo bolje da je kotao npr 100 cm, a Bože moj, ako već imam tu mogućnost, pa zašto ne bi napravio taj bolji 100 cm kotao, koji konkretno meni ide u moj podrum, i kroz moja vrata  ??
|
|
|
29.02.2012., 19:31
|
#112
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2012.
Postova: 21
|
G.Ramzay drago mi je da ste komentirali moju ideju ,samo tako se nešto da naučiti.
O prvom vertikalnom kanalu još niste napisali(barem ne u ovom dijelu foruma)
to se da prepravit.Cilj mi je bio produžiti dužinu vbr-a pa sam htio čuti mišljenje o kosom položaju(imao sam u vidu težinu postupka izrade).
E sada se moram dotaknuti g.Marka iz Resnika:
-Jeli svijesno nije čistio kotao(radi eksperimenta:"kolko će izdržat bez čišćenja?"
Ako nije, neka ga lijepo očisti svaki 3,4 dan a dimnjaču 2 do 3 tj.,kontrolirati dimnjak.
Nažalost i moj bi kotao u originalu ovako izgledao da nisam uporan.
Bitna stavka da drva ako nisu suha treba ih sitnije iscijepat(kod mene sitne cijepanice 1g bolje i brže zagriju vodu od krupnijih starih 2,5g.
Ovo sa slaganjem cijepanica u ložištu je jako bitno:60-70% brže dignu vodu ako su posložene uzdužno,a ne poprečno!!Hvala Ramzey!Ovo nije toliko bitno kod gornjeg izgaranja,nego kod zadnjeg/donjeg.Kod gornjeg izgaranja bolje ih je okomito posložit i na naložit odozgora.
Isprobano na mojem kotlu sa gornjem/donjem izgaranju!
Kod ULTIME 2: postoji li tamo dolje kod prve vertikalne pregrade dovod sekundarnog zraka(nevidim ga)?
Ako nema mogu ponudit ideju G.Marku moje rješenje uz malu šamota(meni je puno pomoglo kod mojeg kotla pogotovo u verziji sa donjim izgaranjem.
|
|
|
29.02.2012., 20:33
|
#113
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2008.
Lokacija: tuzla
Postova: 568
|
A sta mislite o ovome rasporedu cijevi VBR-a. Nadam se da cete se snaci i bez prve projekcije 
Sredina Shiedell fi 200 u cijevi DN 250 a oko njega cijevi VBR-a DN 50. Duzina cca 700 mm Cijevi VBR od ose desno bi bile nesto kraće radi samotne komore na dnu.
Zavarivanje bi bilo elektrodom ili da ih jos malo "razmaknem". Ovo bi bila korekcija ranije postavljenog presjeka kotla
Pozdrav ekipi energeticara - super ste
Uploaded with ImageShack.us
|
|
|
29.02.2012., 20:40
|
#114
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 22
|
Quote:
AKAjet kaže:
@ mravmoto
molim te nemoj temu odvesti u krivom smjeru. Ovo za rezanje i zavarivanje si u pravu, ali ako imaš auto nećeš na posao sa konjem.
@ plus, ramzay, heksogen, sasase, mranderson
Ako se odlučite platiti nekome rezanje probajte rezanje vodom. Ti strojevi imaju troosnu slobodu alata i iz jednog prolaza mogu iz lima (kamena papira drva itd) odrezati npr stožasti zupčanik, tako da bi prodori cijevi pod raznim kutevima bili igrarija. Za provar ostavite obavezno 1-2 mm kako reče mravmoto.
Ako vam je ručno rezanje plamenikom (acetilen-kisik) problem, raspitajte se kod lokalnih bravara možda imaju ovako nešto www.koike.com/PDF/handyautoplus.pdf. Nakon par minuta narihtavanja vlastite ruke imati ćete savršen rez.
Čitam vas od prvog posta i nešto mi se ne slaže: zadajete si dimenzije kotla vodeći računa da može proći kroz standardna vrata, a onda ga obzidavate sa 400 matuna (cigli)  . Kako to prebacivati  , a i zašto?
|
nezelim u krivom smjeru samo sam htio objasnit da je nepotrebno puno izdataka za rezanje rupa jer to moze zadovoljavajuce odradit obican brener za rezanje a ako idemo na samogradnju cilj je i smanjit troskove uz zadovoljavajuce rezultate. ovo kaj se tice sigla samota i betona mislim da je ipak najbolje ic na klasicnu pec od lima s duplom stjenkom svagdje i da je kompletna ispunjena vodom na taj nacin postizemo da se ni jedan dio peci ne grije preko 100 stupnjeva u normalnom radu, cek i voda u rostu na kojem je žar kod mene se to izvodi od l profila 50x50 x5 i na njega flah 50x5 tako da je i on trokutasta cijev kad se zavari i on je takoder ispunjen vodom,
tema mi je inace super al mislim da je i dalje limeni kotao br 1
zasto radit izmjenjivac s vbrom u peci od cigle samota betona ili cega vec, ako je pec instalirana u nekoj kotlovnici, puno je gubitaka koji se gube na grijanje cigli i prostorije u kojoj je pec dok limena pec sve usmjerava na grijanje vode u njoj i oko nje
Zadnje uređivanje mravmoto : 29.02.2012. at 20:59.
|
|
|
29.02.2012., 21:08
|
#115
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jan 2012.
Lokacija: zagreb
Postova: 99
|
mravmoto
Rekli smo da je vodeni rost fuj!
care
teško mi je skužit ovu shemu iz pticje perspektive.
Danas razgovaro sa frendom koji je vrhunski zavarivac, sada dila aparate za fronius,(atestiran za rel, tig, mig, mag). Iduć tjedan idemo napravit tig zavare u rupama plazmom rezane.
Ramzay ako ste za, mogu posudit tig igracku pa da isprobamo. Inace danas razmišljao o vašim prijedlozima vbr-a i puno mi je draži onaj u prevokutnom obliku, mada ovi kružni su geometrijski puno jači, ali i komliciraniji za ssm.
Zadnje uređivanje heksogen : 29.02.2012. at 21:20.
|
|
|
29.02.2012., 21:15
|
#116
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 22
|
Quote:
heksogen kaže:
mravmoto
Rekli smo da je vodeni rost fuj!
care
teško mi je skužit ovu shemu iz pticje perspektive.
Danas razgovaro sa frendom koji je vrhunski zavarivac, sada dila aparate za fronius,(atestiran za rel, tig, mig, mag). Iduć tjedan idemo napravit tig zavare u rupama plazmom rezane.
|
a zast je fuj nis mozda detaljno procital sve pa nisam naisal na to.
|
|
|
29.02.2012., 21:27
|
#117
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jan 2012.
Lokacija: zagreb
Postova: 99
|
mravmoto
u zoni izgaranja ( ni dolje, ni s boka, ni s leđa ne želimo vodu), daj si truda pa procesljaj forum centralno grijanje na drva, tamo je sve obrazloženo na široko i dugačko.
|
|
|
29.02.2012., 21:37
|
#118
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2008.
Lokacija: tuzla
Postova: 568
|
Quote:
heksogen kaže:
mravmoto
care
teško mi je skužit ovu shemu iz pticje perspektive.
.
|
Ako nije jasno, moracu malo da pojasnim mada to nisam jos sve zavrsio
Poz:
Uploaded with ImageShack.us
|
|
|
29.02.2012., 21:52
|
#119
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2006.
Postova: 2,432
|
ulozak od dimnjak nece prezivjet te temperature inace kreativno
no moj junkers je posle havarije sa resetkom posto jako slicano ovom konceptu jedino nema cijevni izmenjivac
__________________
u jednostavnosti je genijalnost al to je samo moje misljenje
|
|
|
29.02.2012., 21:52
|
#120
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jan 2009.
Postova: 401
|
Ja sam krajem 89 godine radio sa jednim plazma rezačem koji je radio sa vrlo velikom preciznošću reza ali je vrlo teško dobiti adekvatno skošenje za zavarivanje korijena i među sloja da bi se mogao napraviti završni var kako spada . Ja ne kažem da se u aranžmanu SSM treba na taj način pristupati ovom zahvatu ali bez obzira to su posude pod tlakom i kao takve moramo jedino tako tretirati. Mi smo snimali svaki var i to najprije se snimao samo korijen te se nakon toga ispunjao zwiesen lage a zatim i deck lage . Ako se korijem radi argonom bilo je dozvoljeno da se sa Co2 popunjava i elektrodom se radio završni. Danas se to uglavnom radi samo sa Co2 postoji nekoliko različitih tehnika koje se mogu primjeniti i sve su zadovoljavajuće.Za usluge rezanja u Rijeci su iz firme SCAM daleko najbolji tu mislim da nemaju konkurencije,a za zavarivanje ima mnoštvo firmi koje to mogu odraditi kvalitetno . Šteta što niko iz Rijeke nije imao sluha da se iskoriste resursi posrnulih metaloprerađivačkih firmi .
|
|
|
 |
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 00:00.
|
|
|
|