Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Stanovanje > Sam svoj majstor

Sam svoj majstor Radionica u kući

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 27.11.2020., 08:21   #2701
Quote:
medonjonjo kaže: Pogledaj post
Pozdrav.
Imaš li možda link od Wifi senzora topline. Nemogu nigdje naći.
Hvala.
http://www.nautilis.eu/portfolio-ite...fi-termometar/
facebook - messenger:Nautilis Homebrewery & IOT

Decko radi raznorazne senzore za domace proizvodace piva,tak da vjerojatno sa njim budem probal riješit diferencijalni termostat

Lp
Canek is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 08:52   #2702
Quote:
ramzay kaže: Pogledaj post
Ne vidim kako ti kotao potegne vodu iz pufera, sve je spojeno dobro i izgleda čak bolje od većine mojih kotlovnica.
Tko upravlja sa motorima od miš ventila??Ne vidim nepovrtne ventile iza pumpi i exp posuda m se čini malešna

Pumpa između kotla i pufera vuce vodu iz pufera - PUMPA je 32-80,rekao je majstor da mora bit jaca od pumpe 25-60 koja tjera grijanje u kucu

Nitko, ovaj između kotla i pufera koji služi kao ladomat je složen na 60 stupnjeva,a drugi koji regulira grijanje kuce je složen na 55 stupnjeva trenutno.

https://imgur.com/a/X02J18L
na sliki se vidi exp posuda od peci,desno od pufera je druga od 100L

Lp
Canek is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 09:18   #2703
Quote:
Benquki kaže: Pogledaj post
Prošle godine raspitivao sam se za pirolizu te je Cajtraga komentirao da je bilo kakva peć na pirolizu bolja od obične. Što vjerujem, ali mislim da za sad nisam spreman jer nemem, za sasda dovoljno suha drva (hrast), a i papira u džepu mi fali za kvalitetnu pirolizu.
S drvima vlažnosti od 20% koja se suše 5-6 mjeseci, običan kotao Viadrus od 25 kW ima iskorištenje drva preko 80%.
Dodatak na običan kotao je samo ventilator koji prvih 15-25 minuta dodaje nekoliko puta više zraka u komoru za izgaranje ispod drva. Uvjet za takav rad kotla je spajanje spremnika topline na kotao.
Iz priložene slike se vidi, temperaturu vode iz kotla prema spremniku, temperaturu vode prema krugu grijanja, temperaturu vodena povratu iz kruga grijanja i crpku koja protokom od 400 litara, održava krug grijanja za prostor od 120 m2. Radijatori u krugu su ukupne snage 16.8 kW, trenutno je isporučena količina toplinske energije u krug 4,5 kWh.
Cijena te opreme sve do odvajanja za radijatore je po sadašnjim cijenama oko 16.000,00 kuna.
https://i.postimg.cc/4dvz64tQ/K271120.jpg
pzec is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 10:42   #2704
Imam centralno na drva, dosta stariji sistem nije ništa novo.
E sad u tome je i bojler kombinirani (struja/centralno). Da li bi mi što pomoglo s toplinom radijatora da ugasim dotok u bojler i da li se to uopće smije?
the_bulk is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 10:52   #2705
Pa ako želiš trošiti skuplji izvor energije za sanitarnu vodu - slobodno. Zatvoriš ventil i gotovo.
Koliko je to logično - odlučiš sam
__________________
Varaždin
branee is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 11:03   #2706
Quote:
bubi kaže: Pogledaj post
Red je da se javim. Nakon svih izmjena i dopuna kotlovnica je puštena u rad i radi već nekoliko tjedana. Zadovoljan sam posebno jer je sve složeno po sistemu SSM. Naravno ne bih uspio bez Vas.
Sve je to lijepo i uredno, mogu iznijeti nekoliko opaski.
Dobro je što si zaštitio kotao od dugotrajne kondenzacije dimnih plinova, povećanjem temperaturu vode u povratnom vodu kotla na 60°C.
Krug kotla, izlaz tople vode iz kotla, regulacija povratnog voda i crpka kotla trebaju biti što kraći, ta visoko dignuta cijev bi bilo bolje da je isto tako ali da je odvajanje na mjestu gdje se odvaja cijev prema 3-putnom ventilu kruga kotla. Od kotla prema mjestu odvajanja da ide u visini cijevi koja izlazi iz kotla. Prije odvajanja kruga grijanja na istoj cijevi treba dodati nepovratni ventil. Ako nije uključena crpka kotla, crpka grijanja vuče vodu iz spremnika i djelom i iz kotla. Ako i ne može vući vodu iz kotla zbog zatvorenog 3-putnog ventila kotla u nekom trenutku, sva količina vode koju vuče crpka kruga grijanja iz spremnika ne završi u krugu grijanja, crpka kruga grijanja vuče više od potrebnog, višak se ne vraća prema spremniku nego prema kotlu. Ta cijev je topla i nakon 1-2 sat kada kotao više ne proizvodi toplu vodu. To stvara dodatni gubitak koji nije potreban.
Vidljivo je da temperatura vode kruga grijanja skoro ista, ulaz u krug oko 60°C , povrat iz kruga malo niže. To ne smeta radijatorima ali je problem za spremnik. Tako visoka temperatura vode koja se vrati u donju zonu spremnika nije dobra za održavanje stratifikacije tople vode. Povrat vode u spremnik u donju zonu ne bi trebao prelaziti 35-40°C. Na taj način će se produžiti vrijeme iskorištenja tople vode iz spremnika. Sustav treba balansirati. Ventil za balansiranje ne bi trebao biti otvoren više od 1 kruga.
Ulaz tople vode u spremnik koji je prikazan na slici nije dobro spojiti kako je sada, bočno gornji ulaz, izlaz prema potrošačima može iz kape spremnika.
Postoje posebno izgrađeni spremnici koji dozvoljavaju spajanje ulaza u kapu, za takav spremnik i povrat treba biti ispod spremnika, ne bočno kako je sada. Te cijevi ispod nema i ne može se tako spajati. Raditi može ali stvarati bespotrebne gubitke nije potrebno.
pzec is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 12:23   #2707
Quote:
pzec kaže: Pogledaj post
S drvima vlažnosti od 20% koja se suše 5-6 mjeseci, običan kotao Viadrus od 25 kW ima iskorištenje drva ispod 60%.
Malo sam te ispravio.
goran1985 is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 13:01   #2708
Quote:
Benquki kaže: Pogledaj post
2. da se opet vratim na pirolizu iako nemam za sad 2 godine suha drva, u ferotermu je ovaj vikend akcija Bosch solid 6000 za cca 14 500kn.

E sad, malo me strah tog kotla, da ne pogriješim kao Lee sa svojim bio solid kotlom jer nema nikakovih recenzija i informacija o njemu. Pokušao sam tražiti na njemačkim stranicama, talijanskim, ali nema ništa, čak ni na Bosch.de nema nikakovih informacija. Upisom u tražilicu imena tog kotla, vodi me sam na hrvatske i rumunjske stranice.
Mislim da je taj kotao isti DAKON Np Pyro
http://www.dakon.cz/produkty/np-pyro/
Inače se ti kotlovi (kao i drugi na kruta goriva DAKON - BOSCH) više ne proizvode od 2019. godine.
kulenator is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 13:15   #2709
Quote:
goran1985 kaže: Pogledaj post
Malo sam te ispravio.
Nemaš pravo mijenjati moj upis, možeš komentirati.

I dalje si samo protivnik nečega što napišem bez dokaza tvoje tvrdnje.
pzec is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 14:28   #2710
Pzec, nemogu to više slušat nit čitat. Kako pobogu blaženi viadrus može imat iskoristivost 80% sa drvima vlage 20% i sušena 6 mjeseci. Gdje ti je formula i račun??? Dali koristiš vagu, dali je to kad je kotao vruć, pa napuniš, dali računaš iskoristivost izgaranja???

Poslano sa mog RNE-L21 koristeći Tapatalk
JuRc is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 15:05   #2711
Nisam se obratio tebi, uopće te spomenuo, naveo sam svoj primjer, dokaze sam postavio više puta. Nisi nikada vidio kovačnicu u kojoj se oblikuje željezo.
Željezo za obradu traži određenu temperaturu, žar uz dovoljno kisika to omogućuje.
To može svaki kotao koji u sebi ima dovoljno žara i kisika. Ti isto to dobiješ prisilnim putem, regulacijom koja ima učinak veći za 5% od kotlova koji nisu kao tvoj.
O tome postoje naučni dokazi, tvoj mentor je ovdje na forumu o tome pisao, naveo je da njegove upise na prilažem uz svoje pa neću. Znaš ti dobro gdje to piše i tko je napisao.
To što nisi bio zadovoljan kotlom koji si prije imao ne znači da ja i drugi nismo, tvoj primjer i moj ne mogu imati ništa zajedničko, osim naziva uređaja za pripremu tople vode koji se zove kotao.
Te tvoje riječi nisu primjerene na forumu, to moraš zbog sebe izbaciti iz upotrebe. To je moja primjedba i molim da je uvažiš. Neću ti odgovarati tvojim načinom jer to nema smisla.
pzec is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 15:17   #2712
Igrao sam se ja sa kovačkom vatrom, još kad sam bio mali. Moj cm ckp, je bio nafriziran koliko je to smeće od kotla moglo. Imao je šamot, sekundarni zrak kroz žar i izlazio je na kraj plamena, gdje je palio dim. Imao je reguliranu brzinu ventilatora koji upuhuje primarni zrak, pun turbulatora... I bio je čist i bijeli izmjenjivač. I onda je iskoristivost bila oko 60%,max 70%. Dan danas taj kotao radi kod mojih starci, i isto je bijel i čist, kao pred tri godine.
Sa svojim kotlom imam sve kontrolirano, i koliko želim žara i koliko kisika. Pih 5%. E moj zeko, još ćeš se ti naložit vatre dok dođeš na moje...
Primjer regulacije bio tec bez lambde, i isti kotao sa mojom regulacijom ima 30% veću iskoristivost i isto toliko manju potrošnju drvi. A ti se i dalje igraj sa 60cm izmjenjivača.

Poslano sa mog RNE-L21 koristeći Tapatalk
JuRc is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 15:38   #2713
Quote:
pzec kaže: Pogledaj post
Nemaš pravo mijenjati moj upis, možeš komentirati moje gluposti.
Ok.
goran1985 is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 16:04   #2714
Quote:
JuRc kaže: Pogledaj post
Igrao sam se ja sa kovačkom vatrom, još kad sam bio mali. Moj cm ckp, je bio nafriziran koliko je to smeće od kotla moglo. Imao je šamot, sekundarni zrak kroz žar i izlazio je na kraj plamena, gdje je palio dim. Imao je reguliranu brzinu ventilatora koji upuhuje primarni zrak, pun turbulatora... I bio je čist i bijeli izmjenjivač. I onda je iskoristivost bila oko 60%,max 70%. Dan danas taj kotao radi kod mojih starci, i isto je bijel i čist, kao pred tri godine.
Sa svojim kotlom imam sve kontrolirano, i koliko želim žara i koliko kisika. Pih 5%. E moj zeko, još ćeš se ti naložit vatre dok dođeš na moje...
Primjer regulacije bio tec bez lambde, i isti kotao sa mojom regulacijom ima 30% veću iskoristivost i isto toliko manju potrošnju drvi. A ti se i dalje igraj sa 60cm izmjenjivača.

Poslano sa mog RNE-L21 koristeći Tapatalk
To su 2 različita primjera, ti si izabrao način da zamijeniš kotao, to je u redu.
Ja sam izabrao način usavršavanja postojećeg stanja i u tome sam uspio.
Na forumu pišem o tome da bi pomogao drugima koji su moguće razočarani takvom vrstom kotla, što od samog kotla koji je u redu i postupka koji provode. Ako u taj kotao staviš krupna drva preko 20 cm što je običaj onda imaš 50% od onoga što imam ja. Moja su drva 7X10 cm dužine 33 cm. To nije nikako isto kao i panjevi. Trenutno trošim bukvu i jasen od ove godine, imam grab od prije 2 godine. Razlike od jednog punjenja ovim ili onim drvima je zanemariva.
Razlika između moje i tvoje izvedbe je i u spajanju kotlovnice, probaj vidjeti razlike i uočiti moguće greške. Ja sam za druženje i razmjenu mišljenja i iskustva, bio bi sretan da su i ostali slični.
Sretno tebi bilo s tvojim kotlom, moj košta do sada 500,00 kuna godišnje.
Svake godine još manje, nastojim mu produžiti vijek trajanja.
pzec is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 16:20   #2715
[QUOTE] pzec
..Sve je to lijepo i uredno..

Hvala

..Krug kotla, izlaz tople vode iz kotla, regulacija povratnog voda i crpka kotla trebaju biti što kraći..

Razmak kotla i spremnika 1m. Prostor potreban za pristup reviziji dimnjaka (čišćenje)

..ta visoko dignuta cijev ... da ide u visini cijevi koja izlazi iz kotla..

Već sam prije napisao da mi nije to struka i svo znanje sam izvukao tu sa foruma od Vas koji znate, dakle većina se složila "cijev iz kotla pod plafon pa na spremnik"

..Prije odvajanja kruga grijanja na istoj cijevi treba dodati nepovratni ventil..

Napisano puno puta čak i u tvojim postovima " školski u svakom krugu dovoljan jedan nepovratni"

..Ako nije uključena crpka kotla, crpka grijanja vuče vodu iz spremnika i djelom i iz kotla...stvara dodatni gubitak koji nije potreban..

E tu je problem, kotlovska crpka radi dok god je u spremniku u donjoj zoni više od 67° jer pumpom upravlja termostat u kotlu a njega grije voda iz spremnika. To će riješiti automatika upravljana temperaturom dima.

..Vidljivo je da temperatura vode kruga grijanja skoro ista, ulaz u krug oko 60°C , povrat iz kruga malo niže.. ..Povrat vode u spremnik u donju zonu ne bi trebao prelaziti 35-40°C. Na taj način će se produžiti vrijeme iskorištenja tople vode iz spremnika..

Neznam kako smanjiti temp. povrata. Temperaturu kruga grijanja određuje troputni. Vrtim, ga na temperaturu 40 - 50 koji stupanj gore ili dole, ovisno o vanjskoj temperaturi. Do sada nije bilo potrebe više od toga 60 nikad. Pretpostavljam da kad se prostor zagrije termostatski ventili na radijatorima zatvaraju i pumpa vrti toplu vodu. Inače pumpa radi na drugoj od devet brzina.

..Sustav treba balansirati. Ventil za balansiranje ne bi trebao biti otvoren više od 1 kruga..

To ću provijeriti na radijatorima. Za sada je 13 radijatora i dva kombinirana bojela spojena kao radijatori (što je loše - riješavam za iduću sezonu). U planu su još i tri radijatora u potkrovlju.

..Ulaz tople vode u spremnik koji je prikazan na slici nije dobro spojiti kako je sada..

Stvar o kojoj je bilo do sada puno debate na forumu, priklonio sam se većini koja nemisli tako.

U svakom slučaju hvala na mišljenju.

U nastavku slike od danas. Naloženo ujtro oko 8, pun kotao, drva postavljena okomito dopunjeno vodoravno do izmjenjivača, nešto sitnog i zapaljeno odozgo. Na temeljni žar dodavano po par cijepanica u dva navrata do sada.
Trenutno stanje u 16h.

Temperatura u kotlu

polaz iz kotla

spremnik gornja dva

spremnik donja dva

kotlovska pumpa na 1 brzini

temperatura povrata u kotlovskom

Pumpa rasdijatorskog kruga na 2. od 9 brzina

termometri radijatorskog kruga

Sobni termostat upravlja radijatorskom pumpom


Ispričavam se moderatorima ako je post predug.
bubi is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 17:26   #2716
Quote:
bubi kaže: Pogledaj post
Napisano puno puta čak i u tvojim postovima " školski u svakom krugu dovoljan jedan nepovratni
To je ispravno, ovdje se radi o dodatnom nepovratnom koji ima drugu svrhu.
Nepovratni koji je u krugu kotla u donjoj zoni ima drugu svrhu i treba da je tu, tako kako je.

Quote:
E tu je problem, kotlovska crpka radi dok god je u spremniku u donjoj zoni više od 67° jer pumpom upravlja termostat u kotlu a njega grije voda iz spremnika. To će riješiti automatika upravljana temperaturom dima.
Nema potrebe za kontrolom u donjoj zoni spremnika, to se koristi kod automatskog upravljanja kotlovima na drugo gorivo, kotao se isključi kada je topla voda u donjoj zoni na zadanoj vrijednosti. Kotao sada može kontrolirati samo termostat u kotlu.

Quote:
Neznam kako smanjiti temp. povrata. Temperaturu kruga grijanja određuje troputni. Vrtim, ga na temperaturu 40 - 50 koji stupanj gore ili dole, ovisno o vanjskoj temperaturi. Do sada nije bilo potrebe više od toga 60 nikad. Pretpostavljam da kad se prostor zagrije termostatski ventili na radijatorima zatvaraju i pumpa vrti toplu vodu. Inače pumpa radi na drugoj od devet brzina.
Ta temperatura je od bojlera koji su spojeni na krug radijatora, može se riješiti dodavanjem hidrauličke skretnice, odvajanje kotla i kruga grijanja što će riješiti problem spremnika koji sam naveo i problem bojlera koji može ostati isto kao i sada.

Temperatura od 60°C prema radijatorima nije kako sam naveo, sad je vidljivo da je to kazaljka za tlak, kazaljka za temperaturu prije nije bila vidljiva. Mislio sam da je to termometar.

Dodavati drva na žar nema potrebe ako u spremniku ima tople vode za nekoliko sati. Bolje u čist topli kotao nakon 1 sat izgaranja drva složiti nova drva koja će se od zadržane temperature u masi kotla pripremiti za bolje izgaranje, vrijedi probati.
pzec is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 17:45   #2717
Quote:
Benquki kaže: Pogledaj post
Ljudi, znam da upadam svako toliko sa pitanjima kao padobranac i izgleda neozbiljno, ali stvarno bh cijenio vaše mišljenje.

Radim instalaciju za centralno grijanje i nadam se još ove zime staviti je u pogon. Sad intezivnije tražim kotao jer me strah zatvaranja županija zbog korone. Pa bolje da je peć u garaži i da čeka pravi trenutak za montažu.
Prošle godine raspitivao sam se za pirolizu te je Cajtraga komentirao da je bilo kakva peć na pirolizu bolja od obične. Što vjerujem, ali mislim da za sad nisam spreman jer nemem, za sasda dovoljno suha drva (hrast), a i papira u džepu mi fali za kvalitetnu pirolizu.
Zato sad razmatram dvije opcije:
1. kotao sa donjim bočnim kojeg bih šamotirao šta je bilo aktualno na ovom forumu 2, 3 godine unazad. To radi sad Goranto, pa bih išao njegovim stopama (nadam se pomoći i savjetima), a ako se to pokaže donekle uspješno pokušao bih dogovoriti neku automatiku (već sam sa brziniski čuo sa Jurc-em koji mi daje i korisne savjete u vezi instalacija). Zato sam 3 stranice u nazad pitao za kotao Feroterm post #2637 jer drugih takvih peći ne mogu nać. Na oglasu su 3 takve, možda ih to prodaje i netko od vas, nebitno, za koje piše da su u dobrom stanju ili nekorištene.
Molim vas recite mi nešto o tom kotlu, da li bi to funkcioniralo.
Isto tako mogu otić u najbližu trgovinu i uzeti centrometalov eko ckp kotao (što mi i svi tu okolo sugeriraju, i djeca se srame da zašto im tata traži rabljene kotlove, a ne kupi lijepog plavog kakvog imaju i susjedi), ali neću, a zato je kriv ovaj Forum i želim poslušati vas koje ne poznam, ali vam vjerujem.
2. da se opet vratim na pirolizu iako nemam za sad 2 godine suha drva, u ferotermu je ovaj vikend akcija Bosch solid 6000 za cca 14 500kn.
link
E sad, malo me strah tog kotla, da ne pogriješim kao Lee sa svojim bio solid kotlom jer nema nikakovih recenzija i informacija o njemu. Pokušao sam tražiti na njemačkim stranicama, talijanskim, ali nema ništa, čak ni na Bosch.de nema nikakovih informacija. Upisom u tražilicu imena tog kotla, vodi me sam na hrvatske i rumunjske stranice.

E sad kakva su vaša mišljenja i savjeti, Da za početak kupim nešto staro šta se da "frizirati", pa nakon par godine, ako ovo ne funkcionira i priuštim si kvalitetan kotao ili da riskiram ovim Boschom?

isto kak ponavljam vec 10 godina niti bosch sa bocni izgaranjem ima veze sa svabom niti taj piroliticki kotao koji navodis ima veze sa bosch osim imena to je kotel iz ove tvornice https://www.dakon.cz/wp-content/uplo...ro_03-2019.pdf samo obucen u boju i spisano ime za 2K E mos kupit bolje cak centrometal ima bolji kotel

inace to je konstrukcija starog atmosa
__________________
u jednostavnosti je genijalnost al to je samo moje misljenje

Zadnje uređivanje sasase : 27.11.2020. at 19:03. Reason: dodatak
sasase is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 17:48   #2718
Ajmo malo na temperaturu dima, uvjeti su slijedeći: promjer Q 110 m, odsisni ventilator, prostor kotlovnica temp. 24 C , tdp oko 170 C. Zna li tko kolika može biti razlika očitanja temp. u sredini struje dim plinova ili na obodu blizu dimnjače, tj. koja je temp. mjerodavna ventilatoru ( da li u sredini struje ili na obodu).

Poslano sa mog SM-A105FN koristeći Tapatalk
sjosko is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 18:31   #2719
Zeko de malo oladi , Viadrus kad je nastao i bio na ispitivanju imo je stupanj djelovanja 76 % sa češkim mrkim ugljenom, kojeg ti u životu nisi vidio, a ja sam ga gledao kroz staklo u vitrini na faksu.

Dakle da skratimo Viadrus sa bukovim drvima koja imaju ravnotežnu vlagu ( danas izmjereno 28 % ) ne može imati više od 60 % posto. i gotovo.

Daj shvati da nemaš niti jedan instrument i da ne možeš apsolutno ništa izmjeriti, možda ako ženi uzmeš vagu iz kupaone možeš odvagati drva... i to je maksimum tvojih mjernih metoda, znanja i opreme.
ramzay is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.11.2020., 19:09   #2720
Nisam primjetio tvoj potpis na ispitnom listu, postoji odobrenje za proizvod i to je proizvođač dužan dostaviti kupcu.
Za tebe je očito sve sporno što ti ne odobriš, teško onome tko te mora slušati i trpjeti svaki dan.
Pamtim sve ljude koje sam upoznao, ne mogu se sjetiti kada si bio kod mene i vidio to što navodiš da imam ili nemam, znam i ne znam, moguće da imaš neke druge moći, koje možeš koristiti i živjeti od toga, bolje nego od kotlova s kojima imaš problema koje si sam iznosio.
pzec is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 21:16.