Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 01.03.2010., 11:01   #1
90 godina Citroena

nakon 100 godina alfa romea, umalo sam zaboravio 90 godina citroena. naime citroen je osnovan 1919. pred kraj godine. ali andre citroen počeo je sa malenom radionicom još tamo 1902.
da nabacim neke od dragih mi modela...

prvo i osnovno traction avant. mislim da je bio predstavljen tamo negdje 1934. koliko mi sjećanje dopušta, bio je to prvi auto sa neovisnim ovjesom, sa prednjim pogonom, nije imao šasiju kao svi ostali auti tog godišta, crash test je bio izveden tako da su bacili niz liticu kako bi dokazali čvrstoću, trošio je samo 10 litara, bio je znatno lakši od tadašnjih automobila. samo ga pogledajte.


nakon njega nezaobilazna je žaba odnosno citroen ds. 1955 god.
najbolji automobil na svijetu kako mu znaju tepati, pobro je masu nagrada (od dizajna do tehničke koncepcije), prvi dan predstavljanja zabilježeno je koliko ono..., 30 000 naruđaba...
dok se kod uobičajenih automobila hidraulika koristi za kočenje i servo volan, kod ds ona je bila i za ovjes, mjenjač i kvačilo.
iako se misli kako je upravo DS prvi auto sa hidraulikom, to nije sasvim točno. traction avant 15cv-h bio je godinu dana ranije opremljen sa hidro ovjesom.
mislim da 70tih, citroen prodaje patent rolls royceu jer je smatrao kako si rolls i citroen nisu konkurencija.
u slovenskom kopru u jugoslaviji, među ostalih 5 ili 6 svjetskih lokacija, također se sasatvaljao najbolji automobil na svijetu.
zanimljiva je i anegtoda kako su mnoge poznate face obožavale citroen ds. mišo kovač osim dsa vozio je i sm, i dan danas vozi samo citroene.
treba napomenuti kako se radi o prvo autu na kojem su upotrebljeni kompozitni materjali (krov npr.) i unutrašnjost od polimernih materijala.



citroen ružno pače, spaček, ili književno 2cv. od 1948. god.
naravno neovisan ovjes, prednji pogon, zrakom hlađeni boxer motori, neki modeli s 4x4 pogonom i dva motora...
proizvodio se je 52 godine sa ništa manje legendarnom dyanom.


citroen cx. kažu mi da je to jaudobniji automobil ikada. jednom sjedneš u njega i više nikada ne želiš izači.
nažalost nisam ga vozio, niti bio u njemu vožen.
da imam priliku za bilo koji auto da si uzmem, vjerojatno mi to bio cx dizel automatik




citroen gs. neki od ovih modela proizveni su i u cimosu (1972. spajaju se iskra i tomos u cimos). bilo je modela sa wankelovim motorom.
evo jednog takovg "našeg" modela:



naravno zaoravio sam 100 stvari. da nije bilo citroen tko zna u kakvim bi se automobilima danas vozili. disk kočnice, neovisni ovjes, sinkronizirani mjenjači, umjetni materijali u izradi, uvlačenje motora ispod kabine prilikom sudara...
Glavni frajer kaže: is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.03.2010., 11:02   #2
citroen visa (meni jedan od najdražih automobila, naravno neovisan ovjes, predivna unutrašnjost...).
ali ovu od vise moram zakeljiti. mislim da je 1979 god.

predivan ami 6.
Glavni frajer kaže: is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.03.2010., 11:19   #3
Quote:
Glavni frajer kaže: kaže: Pogledaj post
citroen visa (meni jedan od najdražih automobila, naravno neovisan ovjes, predivna unutrašnjost...).
ali ovu od vise moram zakeljiti. mislim da je 1979 god.
Ovo je i dan danas najnenadjebivije vozačko mjesto ikad napravljeno
__________________
OFF DUTY
STINGer is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.03.2010., 11:34   #4
pogledaj cx 1987.

ili cx 1974.
Glavni frajer kaže: is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.03.2010., 11:46   #5
Ma jok, ova "bačvica" za lijevu ruku je mrak mrakova
__________________
OFF DUTY
STINGer is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.03.2010., 12:06   #6
evo kako je jedan čoek zahvačen citroenovim virusom opisao zašto vozi spačeka, ami, mehari, dyanu i ostalu A seriju

-Kad sam bio klinac, pao sam i pod koleno mi se zarezala velika rana u obliku "chevrona". Kad sam gledao ranu, kako počnije da krvari, pomislio sam na crnu ajkulu, kojom su došli jednom u posjet neki očevi prijatelji ...
Tako je počelo...

Ja volim spačeke i ostalu seriju A. Ali to nisu Citroëni, znate. Oni su samo uzeli "double chevron" znak da mogu da žive medju nama.
To su vanzemaljci koji su dosli ovamo s neke druge planete.
Čak mnogo i ne liče na automobile (osim 4 točkova, a ponekad čak samo 3...)
Oni ne prde ko drugi automobili, oni vrištaju nekim visokim glasom, ko neke visokotonske ćurke, pričaju nešto na vanzemaljskom...
Ako uletiš njime u pšenicu, možeš crtati krugove i tako su laki da ne ostavljaju tragove, samo krugove u pšenici...
Oni su sa jedne planete koja je manja od Zemlje jer ih totalno zeza gravitacija, uzbrdo nemaju nikakve snage...
Dokaz za to je i to da putuju malenom brzinom - da na svojoj malenoj planeti ne dodju oko svog ekvatora prebrzo.
Piju benzin samo zato, da bi mi mislili, da im treba, je su "kao" automobili. Inače mogu oni i bez toga.

I, eto, zavrsih, dovoljno pričanja, odoh do mog spaleta, pa da poletimo krug-dva u orbiti, možda skoknemo do Neptuna i nazad, malo je hladnije tamo, tu vam je vruće ko u paklu...
Ajd, vidimo se
--------------------
Prije godinu i pol 22 traction avanta i još poneki stariji citroen išla su u vožnju, iz francuske i još poneke zemlje, po europi... pa su stali i u zagrebu

Zadnje uređivanje Glavni frajer kaže: : 01.03.2010. at 12:22.
Glavni frajer kaže: is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.03.2010., 12:11   #7
Zanimljivi auti su bili, samo da su imali manje troškove održavanja, čujem da su se kvarili dosta. Provozati se u DS ili CX bi bio i danas dobar osječaj.
Quote:
STINGer kaže: Pogledaj post
Ma jok, ova "bačvica" za lijevu ruku je mrak mrakova
Možda ima u sredini i rupu za pivu
__________________
Sent from my NOKIA 3310
papa štrumf is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 16:18.