|
|
29.12.2011., 15:05
|
#1
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2007.
Postova: 9,226
|
Retro design -ili auti s karakterom i dušom
Namjera ovog napisa jeste da KULTURNO prodiskutiramo
zašto nas auto industrija u nekim svojim novim modelima bombardira
linijama i formama "koje nam ne sjedaju" a imaju u svojoj prošlosti divne primjerke koje uz neznatne preinake mogu postat jaki ( po mojem mišljenju)
BESTSELLERI ....
VW je svojom novom bubom učinio prvi korak u tom retro designu ali svojom sterilnošću ( tipičnom za VW) je ubio onaj iskonski karakter "stare bube" ....
Da se to može bolje pokazao je BMW sa novim MINIJEM gdje je u modernom sklopu ostala sačuvana duša i karakter prvog minija!
Pa čak je Fiat sa svojim 500....uspio pogodit moderno sa oku ugodnim i karakterom iskonske 500ice....
Manje više sav taj remake i oduševljenje potencijalnih kupaca je uništeno previsokim cijenama "ulaznice" u društvo auta s karakterom, koji ne sliče jedan drugome i koji možeš voljet cijeli svoj život!
Da može i drugačije pokazuje i remake FORD MUSTANGA....kao
novi Camaro koji u Njemačkoj svojom cijenom od 38.000€ košta manje od
solidno opremljenog BMW-a 3ice! ( da ne kažem da mu je bazna cijena u SAD nekih 22.000€)
Nego da se vratim na temu koju ću ilustrirat primjerima inaće moje "duševne hrane" a to je ALFA ....koja je istina svojim zadnjim modelima ipak napravila pomak naprijed ...ali da nam srce žudi za nezaboravnim starim linijama
kao što su recimo ove .....pa vjerujem da bi kod kupaca baš ovakav remake otvorio novčanike!
Evo slijedići ..Alfa sprint ....iliti još "junior" ....ovako kako ga je designer auto bilda složio ......mnogo je bolje od onog što nam trenutno Alfa nudi!
ili primjer nezaboravne Giulie ....sjećam se još kad sam ih po Italiji viđao u tamnozelenoj boji i natpisom CARABINIERI!
Ova Giulia ima SVOJ STARI KARAKTER! Onaj tipični izgled dobrodušnog ali i opakog boksača ( ili psa rase bokser) ......
Zatim Renault 16 koji je davnih 60 ih bio u obitelji dok ga moj ujak nije pospremil na krov....Renault je općenito izgubio svoj kompas a ovakav remake 16ice ( možda kao nekad i pod labelom DACIA kao što je to bio i Renault 12) ...
Možda bi svojim izgledom privukao i ljubitelje prvog VW Scirocco....malo falceva umjesto samo zaobljenih linija!
i za kraj mada je Saab gotov ...ali legenda živi .....bio bi opet osebujan tip za svoje klasične kupce koji su i prije kupovali Saab ZBOG KARAKTERA i tako ga dignut u Premium marku za INDIVIDUALCE!
Zašto nam NE DAJU TE AUTE NAZAD????!!!!!! Po prihvatljivoj cijeni kao i nekad?
Moraju li se današnji designeri "dokazivat" svojim formama ili im je ispod časti napravit novo remek djelo na formama njihovih učitelja i prethodnika?
Za one koji žele više retro prijedloga za aute koji nam nedostaju ...link na autobil.de
http://www.autobild.de/
http://www.autobild.de/artikel/autos...n-1328316.html
http://www.autobild.de/artikel/autos...2-1875213.html
__________________
W213 220d ....
|
|
|
29.12.2011., 15:24
|
#2
|
Registrirani korisnik
Registracija: Mar 2008.
Postova: 918
|
Zašto se takvi auti ne rade?
Zato što nisu isplativi.
dizajn se radi za mass prodaju, ne za nostalgičare.
večina ljudi vozi auto iz potrebe, ne iz ljubavi.
|
|
|
29.12.2011., 15:31
|
#3
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2007.
Postova: 9,226
|
Ćeliš reč da ovi auti nebi imali dovoljno kupaca?
Pa bili su godinama prodavani i cijenjeni u svom izvornom obliku!
ne manjka im nimalo ni svakodnevne funkcionalnosti, dapače neke današnje forme više kompromitiraju funkcionalnost nego ovi klasici!
Kako onda objasniti uspjeh MINIJA ( dal samo zato jer je pod BMW-om), ili MINI nije roba široke potrošnje?
Sama vanjska forma ne znači da je za proizvodnju neisplativa ...kalup ovaj ili onaj košta isto!
A čisto sumnjam da ni potencijalni kupci nebi bili oduševljeni da voze auto koji se formom razlikuje od drugih!
__________________
W213 220d ....
|
|
|
29.12.2011., 15:43
|
#4
|
Registrirani korisnik
Registracija: Mar 2008.
Postova: 918
|
Quote:
Actros1841 kaže:
Pa bili su godinama prodavani i cijenjeni u svom izvornom obliku!
|
BILI.
Trendovi se mijenjaju a oni određuju izgled nečega.
Siguran sam da će retro opet biti in..i to jako brzo...tada će ljubitelji poput tebe doći na svoje 
|
|
|
29.12.2011., 15:55
|
#5
|
My name is
Registracija: Jul 2008.
Postova: 41,999
|
od ovih navedenih, u ovom obliku mislim da bi jedino SAAB imao neke šanse... i to kao neko vozilo specifične namjene(dakle eko, ili E-auto). mada bi i alfa mogla proći da se napravi malo pitomiji prednji kraj.
a primjera je bilo, i još uvijek ima. jaguar S-type, xj(stari), rover 75 do FL, mercedes SL, svi aktualni muscle ameri koji imaju pretka u 60- i 70-ima. pa ako bi išli malo dalje, čak i SLS ima osnovnu liniju 300SL gullwinga
__________________
Razmišljam o tome da razmišljam manje...
|
|
|
29.12.2011., 16:14
|
#6
|
Over and out
Registracija: Dec 2002.
Postova: 25,512
|
Quote:
Actros1841 kaže:
Namjera ovog napisa jeste da KULTURNO prodiskutiramo
zašto nas auto industrija u nekim svojim novim modelima bombardira
linijama i formama "koje nam ne sjedaju" a imaju u svojoj prošlosti divne primjerke koje uz neznatne preinake mogu postat jaki ( po mojem mišljenju)
BESTSELLERI ....
|
Da ovo otvori netko tko je prvi put na forumu, pa ajde... ali kad otvori starosjedioc koji je svjedočio milion malih pičkaranja vezanih za dizajn i nečiji ukus općenito, onda mi stvarno nije jasno.
Za početak, kulturno i ovaj forum ne idu zajedno. To je valjda jasno. Tebi prvome, jel' da?
Dalje, u nastavku odmah dolazimo do bitnoga, izgled. Kategorija koja je definitnivno nešto o čemu nema smisla pričati iz jednostavnog razloga što ljudi različito pojme "lijepo" i "ružno".
No, eto, ne moram danas zatvoriti, mogu to i sutra ili prekosutra kad se počnete pičkarati pa usput podijelim par karti za odmor, uživajte dok je otvoreno 
__________________
OFF DUTY
|
|
|
29.12.2011., 16:24
|
#7
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2007.
Postova: 9,226
|
Stinger, iskreno se nadam da neće eskalirat, ne moramo se prepucavat već jednostavno komentirat stare "predloške" i za i protiv modela bazinarih na linijama tih uspješnica! Ako eskalira ....ključaj!
Ona kakti retro juniorka stvarno ima duh stare....a o 16ici da ne govorim.
Sigurno da je pitanje lijepog stvar osobne prirode, no u retro uradcima Mustanga i Camara vidimo da ima i te kako dobru prođu ako se pogodi izvorni duh.
__________________
W213 220d ....
|
|
|
29.12.2011., 16:35
|
#8
|
MK CRUSADERS RULZ!
Registracija: Mar 2004.
Lokacija: Križevci i Zagreb
Postova: 40,830
|
Evo, ja sam također zagovaratelj kvalitetnog retro dizajna, i iako su i Camaro i Mustang (pogotovo Mustang) imali svoje vizualne abominacije tamo od 80'-ih preko 90'-ih pa sve do početka ovog stoljeća, oba proizvođača su napokon "uboli u sridu" po mom mišljenju. Tu se nedje uklapa i novi Challenger sa osloncem na retro dizajnu također...
|
|
|
29.12.2011., 16:38
|
#9
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2006.
Postova: 4,029
|
da još Chargera naprave ovako

__________________
You can never smoke too much weed..... Just like you can never fuck too much pussy
|
|
|
29.12.2011., 17:57
|
#10
|
Registrirani korisnik
Registracija: Mar 2008.
Postova: 918
|
Quote:
STINGer kaže:
No, eto, ne moram danas zatvoriti, mogu to i sutra ili prekosutra kad se počnete pičkarati pa usput podijelim par karti za odmor, uživajte dok je otvoreno 
|
tema je sasvim na mjestu.
To što je forum pun jazavaca koji samo čekaju da pljuju ono što se njima ne sviđa, drugi je par rukavica.
krivi ste i vi admini, što to dopuštate.
onaj koga retro ne zanima, nema šta uopće ovu temu otvoriti a kamoli se tu svađati da retro ne valja.
Dizajn je subjektivna stvar ali ne toliko koliko Vi tu volite misliti.
Postoje forme,norme, krietriji i da ne idem u krajnost, koje definiraju što je to dobar a što loš dizajn.
Na promatraču je da ocjeni sviđa li mu se nešto ili ne, ali ne može reći da je nešto ružno iako to nešto ima vrijednost i zadovoljava kriterije dobrog dizajna....to ide van subjektivnosti, to je bullshit.
Retro dizajn ima svoju vrijednost i to je neosporno.
po meni dobar retro dizajn, između ostalog, znači da promatrač odmah zna o kojem je modelu riječ.
jedan od kriterija dakle, i tu je buba napravila good job.iako i nije bio nešto prezahtjevan posao u pitanju.
fićo baš i ne jer je novi meni više ličio na nekog još manjeg morrisa nego na fićeka.
što se retra tiče...meni su ameri nenadjebivi s retro redizajnom...
Da ne stavljam slike bezveze...novi i stari jaguar, mustang..uf 
|
|
|
29.12.2011., 19:44
|
#11
|
Registrirani korisnik
Registracija: Oct 2009.
Lokacija: Japan
Postova: 2,049
|
Never ending story...
Prst gore za jednog old school forumaša. Potego meni dragu temu. Zahvaljujući njemu je Stinđer po difoltu nije odmah svrsto u mlačenje prazne slame i poklonio joj lokot.
U svim mojim edukativnim pokušajima u kojima do sad nisam uspio (iskreno i ne gajim više nadu) opismeniti naš puk u pogledu pravopisa i vrste vozila koja se krije pod radnim nazovom FIAT 500. (tu dolazimo i do srži problema, JER TO I TAK VIŠE NIKOGA NE INTERESIRA!?)
Svi ti COME BACK-ovi, "reinkarnacije" i sl. mainstreamovi nije ništa drugo nego čisti MARKETING.
Ako govorimo o autima za široke narodne mase, oni i danas postoje, ali gle čuda nemaju karizmu?! Nemaju je zbog toga što je ni ne mogu imati jer je za karizmu potrebna povijest. Svima su dostupni i proizvode se u Kini ili negdje drugdje gdje se rade za kikiriki...
Auti koji su imali kultini status bilo da se radi o Miniju, Bubi ili 500-tnjaku, danas nemaju dostojnu zamjenu tj. reinkarnaciju koja bi to bila u pravom značenju riječi.
Problema je nekoliko
1. Masa
2. Dimenzije
3. "Sigurnost"
4. Cijena koja je i ovako za wanna be proizvod previsoka...
Da su njemci uistinu željeli napraviti reinkarnaciju bube, napravili bi je na platvormi 911-tice i time zadovoljili više segmenata od jednom, ali bi onda i ovako preskupa reinkarnacija bila još skuplja...
FIAT 500 je doživio sličnu steroidnu sudbinu sa wanna be efektom koji to nije. Jer je auto glomazan, težak, trom, NEMA motor odozada i NEMA POGON odozada i to jednostavno nije 500-tnjak!
Najbolja demonstracija snage marketinga se odvila upravo na ovim prostorima na kojima 500-tnjak nije imao toliki broj poklonika kao fićo, pa je cjelokupan marketing bio usmjeren upravo na to da se na ovom tržištu prodaju muda pod bubrege.
Najuspjeliji remake je zapravo Mini koji je ostao najbliže prvotno zamišljenoj koncepciji iako je u dimenzioniranju opet sve otišlo dovraga! (10" je naraslo na čak njih 18!?%&@)
(više na ovu temu: https://www.forum.hr/showthread.php?t=693312 )
__________________
"Najzanimljiviji automobili imaju po 20KS" Peter Stevens
Zadnje uređivanje zlatkohorvat69 : 29.12.2011. at 19:54.
|
|
|
29.12.2011., 19:58
|
#12
|
Bike rider
Registracija: Jan 2009.
Lokacija: Below Poverty Line
Postova: 22,832
|
Moram priznati da su mi se svi redom dopali, posebno Alfe, a i onaj uglati R 16 je jako lijep. Problem je što se danas "dizajnom" auta bavi financijski odbor tvrtke, a oni dizajniraju digitronom. Svi znamo da sve što je dizajnirano digitronom ne izgleda lijepo, nego samo dovoljno dobro da se izvuče novac kupcu. Renault bi prvi trebao otkupiti dizajn, i baciti ga ne cestu.  R 16 bi bio danas? Megane  bio bi to vrlo ugodan, i brutalan Megane
Saabić bi također dobro kotirao.
Sviđa mi se Giulia.
Bacio sam oko na galeriju, i od ponuđenih dopala mi se vizija CX-a, Isseta, I donekle Espada. Osobno mislim da Mercedes nije uspjeo (kao retro), iako ne izgleda loše
__________________
Atili, najboljem psu na svijetu! RIP (jesen/zima 1997 - 29. 7. 2009)"Život je kretanje, a kretanje je umjetnost"
Zadnje uređivanje hasnfefer : 29.12.2011. at 20:07.
|
|
|
29.12.2011., 20:03
|
#13
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2007.
Postova: 9,226
|
Quote:
zlatkohorvat69 kaže:
Prst gore za jednog old school forumaša. Potego meni dragu temu. Zahvaljujući njemu je Stinđer po difoltu nije odmah svrsto u mlačenje prazne slame i poklonio joj lokot.
|
Ako se kulturno zadržimo u raspravi o samom retro designu, i ako polemika bude na nivou nema razloga da se tema zatvori, da tema ima temelja ima, ali bazirana na konstruktivnim razgovorima a ne pljuvanju.
Možda za početak da se zadržimo na aktulno postavljenim slikama Alfe, gdje su prikazani prethodnici i kako bi mogli izgledat retro nasljednici, da pri tome ostane očuvan karakter tih modela ....
Daleko da Alfa nije svojim novitetima razbila monotoniju gdje svi auti pomalo sliče jedan drugome....
ali fama koja prati te proslavljene modele ....kombinirana sa današnjom tehnikom daje zanimljive aute, ugodne oku i određenu individualnost.
Nije uzalud ( ako se netko udostojio pogledat slike na linkovima koje sam dao) autobild pokrenuo i sam tu temu kroz nekoliko brojeva!
Sve je više ljudi koji čeznu za remake tih auta ....
Jedno od zanimljivih auta ( čiju sliku još nisam stavio) jeste FIAT 850 Spider....autić koji je čak i američko zahtjevno tržište ( florida i california) svojedobno imao u portfelju! Poanta je da su ti auti bili dostižni većini tada mladih vozača dajući im doživljaj ......ti su ondašnji mladi ljudi danas u godinama i rado bi opet nešto takvo ....kao dragu igračku da se vrate te dane!
Međutim cijene tih retro autića su sve samo ne pristupačne! Osim amera koji opet prednjače!
__________________
W213 220d ....
|
|
|
29.12.2011., 20:10
|
#14
|
Registrirani korisnik
Registracija: May 2007.
Postova: 9,226
|
Quote:
hasnfefer kaže:
Moram priznati da su mi se svi redom dopali, posebno Alfe, a i onaj uglati R 16 je jako lijep. Problem je što se danas "dizajnom" auta bavi financijski odbor tvrtke, a oni dizajniraju digitronom. Svi znamo da sve što je dizajnirano digitronom ne izgleda lijepo, nego samo dovoljno dobro da se izvuče novac kupcu. Renault bi prvi trebao otkupiti dizajn, i baciti ga ne cestu. R 16 bi bio danas? Megane bio bi to vrlo ugodan, i brutalan Megane
Saabić bi također dobro kotirao.
Sviđa mi se Giulia.
|
I meni se sviđa R16!
Pogođen je u bitnim značajkama karaktera i kad bi Renault stvarno oživio.....došao bi i ja u iskušenje da jednom kupim Renault!
Sam autobild kaže ovo su prijedlozi ali da ima još mogućnosti obrade od detalja do samog koncepta ali da su otvoreni za radove na tu teme ambicioniranih hobby designera!
ima u linku i slike sa retro R5! puristički minimalizam! back to the roots!
__________________
W213 220d ....
|
|
|
29.12.2011., 20:11
|
#15
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jul 2011.
Postova: 223
|
Svojevremeno sam dobio ponudu za designiranje autobusa. Odustao sam nakon preliminarnog razgovora, jer je tolika količina ograničenja u oblikovnom dijelu designa da se samo oblikovanje takvih vozila svodi jedva na nešto malo više od izbora boje tapecirunga.
Najveći je problem što je nastajanje jednog modela vrlo skup proces, a sigurnije je "kud svi tu i mali Mujo", nego pokušajem radikalnih promjena izgleda riskirati da potencijalni kupci zaobilaze (vidi nestručne i zlobne komentare na ovom forumu za novi hyundai Veloster, te puno važniji neuspjeh nekoliko Renaultovih odmaka od glavnog toka oblikovanja luksuznijih vozila - Vel Satis i Avantime konkretno).
A retro je nešto s čim ne možeš promašiti. Ideš kupcima niz dlaku zadržavajući oblik koji se u nekoj podsvijesti urezao u sjećanje, na vremena kad su ti kupci bili mladi i tome slično. Osobno, sviđaju mi se takva vozila, ali ih ne volim jer pokazuju potpuni nedostatak hrabrosti. Konkretno - draži mi je preružni Veloster nego kopija Minija i sličnih legendarnih starih linija, jer je hrabar pokušaj.
od novijih automobila zgodna mi je giulietta, dok joj nisam vidio upaljena zadnja pozicijska svjetla. Jeste li primijetili da liče na pimpeke?
|
|
|
29.12.2011., 20:18
|
#16
|
Muaythaidžija
Registracija: Aug 2010.
Lokacija: U korumpiranom smeću od države
Postova: 25,320
|
|
|
|
29.12.2011., 20:19
|
#17
|
Registrirani korisnik
Registracija: Oct 2009.
Lokacija: Japan
Postova: 2,049
|
Quote:
rwh kaže:
Svojevremeno sam dobio ponudu za designiranje autobusa. Odustao sam nakon preliminarnog razgovora, jer je tolika količina ograničenja u oblikovnom dijelu designa da se samo oblikovanje takvih vozila svodi jedva na nešto malo više od izbora boje tapecirunga.
Najveći je problem što je nastajanje jednog modela vrlo skup proces, a sigurnije je "kud svi tu i mali Mujo", nego pokušajem radikalnih promjena izgleda riskirati da potencijalni kupci zaobilaze (vidi nestručne i zlobne komentare na ovom forumu za novi hyundai Veloster, te puno važniji neuspjeh nekoliko Renaultovih odmaka od glavnog toka oblikovanja luksuznijih vozila - Vel Satis i Avantime konkretno).
A retro je nešto s čim ne možeš promašiti. Ideš kupcima niz dlaku zadržavajući oblik koji se u nekoj podsvijesti urezao u sjećanje, na vremena kad su ti kupci bili mladi i tome slično. Osobno, sviđaju mi se takva vozila, ali ih ne volim jer pokazuju potpuni nedostatak hrabrosti. Konkretno - draži mi je preružni Veloster nego kopija Minija i sličnih legendarnih starih linija, jer je hrabar pokušaj.
od novijih automobila zgodna mi je giulietta, dok joj nisam vidio upaljena zadnja pozicijska svjetla. Jeste li primijetili da liče na pimpeke?
|
Sex prodaje sve  
__________________
"Najzanimljiviji automobili imaju po 20KS" Peter Stevens
|
|
|
29.12.2011., 20:21
|
#18
|
Registrirani korisnik
Registracija: Oct 2009.
Lokacija: Japan
Postova: 2,049
|
Quote:
JKD01 kaže:
|
Toga će biti, to je bio slučaj i sa GT40, ali tu se ipak ne radi o visokoserijskoj proizvodnji.
__________________
"Najzanimljiviji automobili imaju po 20KS" Peter Stevens
|
|
|
29.12.2011., 20:22
|
#19
|
Bike rider
Registracija: Jan 2009.
Lokacija: Below Poverty Line
Postova: 22,832
|
Quote:
Actros1841 kaže:
Nije uzalud ( ako se netko udostojio pogledat slike na linkovima koje sam dao) autobild pokrenuo i sam tu temu kroz nekoliko brojeva!
Sve je više ljudi koji čeznu za remake tih auta ....
Jedno od zanimljivih auta ( čiju sliku još nisam stavio) jeste FIAT 850 Spider....autić koji je čak i američko zahtjevno tržište ( florida i california) svojedobno imao u portfelju! Poanta je da su ti auti bili dostižni većini tada mladih vozača dajući im doživljaj ......ti su ondašnji mladi ljudi danas u godinama i rado bi opet nešto takvo ....kao dragu igračku da se vrate te dane!
Međutim cijene tih retro autića su sve samo ne pristupačne! Osim amera koji opet prednjače!
|
Ajmee Spider  jako je lijep.
Mercedes 600, baš kako su rekli, to bi bio vrlo dobar Maybach
Renault 5, i VW karmann su također vrlo ugodno ispali, a mislim da bi Dino, i Ami 8 postigli dobre rezultate.
Cijena retro autića ne bi bila pristupača ako bi se proizvelo par komada. Ali kao i kod svakog velikoserijskog automobila cijena bi bila pristupačnija. Motori, podvozje, elektronika, svi sklopovi već postoje, samo se radi o drugačijem krojenju lima.
__________________
Atili, najboljem psu na svijetu! RIP (jesen/zima 1997 - 29. 7. 2009)"Život je kretanje, a kretanje je umjetnost"
|
|
|
29.12.2011., 21:26
|
#20
|
My name is
Registracija: Jul 2008.
Postova: 41,999
|
lancia fulvia nije rad auto bildova novinara, postojala je studija 
__________________
Razmišljam o tome da razmišljam manje...
|
|
|
 |
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 09:20.
|
|
|
|