Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 31.05.2024., 23:51   #1161
Quote:
petran kaže: Pogledaj post
Tnx, pogledao sam, uglavnom sve, s obzirom da sam gledao na poslu i trudio se cuti nesto.
Nisam shvatio zasto mineralno na pocetku? Koliko god da ocijedis to ulje na izmjeni, uvijek se novo malo pomijesa sa starim.

Nego, da pitam sad opcenito, ako na ambalazi pise sintetic, to uglavnom znaci da je polusintetika odnosno naginje mineralnom?
Ili?
Sad razmatram 5w40, kako cu znati da je full sintetik?

Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
Mineralno se koristi da nebi "previse" stitilo delove koji moraju da se pohabaju kako bi sve leglo na svoje mesto, znaci plansko "ostecenje" finalne obrade, spojeva tolerancija itd.. poenta mineralnog ulja losijeg kvaliteta i nivoa zastite je upravo to, dozvoliti skidanje slojeva sa povrsine delova koje mora da se desi kako bi se sve razradilo, ako ubacis neko kvalitetno ulje to se nece desiti u meri u kojoj treba da se desi..

Koliko sam uspeo da skontam tu je neka zlatna sredina upravo 10w40 gradacija, nije previse gusta da nemoze proci u male zazore i izazvati previse ostecenja preko zeljenog a nije kvalitetna toliko da bi sprecila to sto treba da se desi, mom drugaru kad su razradjivali 2.0hdi posle generalke sipali pemco 10w40 najjeftinije koje su nasli bas iz tog razloga...

Zato npr u poljoprivredi postoje "break in" ulja, npr John Deer i sl.. ulja sa malim procentima aditiva koja namerno dozvoljavaju habanje i razradu letecih lezajeva, karika kosuljica itd...
halcyon82 is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 02:53   #1162
Quote:
mrcina 22222 kaže: Pogledaj post
nevjerni toma, daš mu dokaz a on opet trubi li ga trubi da to nije istina.

onda ti ne vjeruješ ni svojoj ženi kad ti kaže da si ti otac svoje djece.

usporedba stoji, a to što si ti osoba koja u ništa ne vjeruje to je tvoj problem.
Da si procitao sto si ostavio i sam bi vidio da je kod GM ulja u naslovu napisano kakvo je ulje a u opisi pise drugacije….
Da nekim slucajem ulje kupujes u Njemackoj tamo vec drugacije pise….
Svicar is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 06:55   #1163
Quote:
halcyon82 kaže: Pogledaj post
Mineralno se koristi da nebi "previse" stitilo delove koji moraju da se pohabaju kako bi sve leglo na svoje mesto, znaci plansko "ostecenje" finalne obrade, spojeva tolerancija itd.. poenta mineralnog ulja losijeg kvaliteta i nivoa zastite je upravo to, dozvoliti skidanje slojeva sa povrsine delova koje mora da se desi kako bi se sve razradilo, ako ubacis neko kvalitetno ulje to se nece desiti u meri u kojoj treba da se desi..

Koliko sam uspeo da skontam tu je neka zlatna sredina upravo 10w40 gradacija, nije previse gusta da nemoze proci u male zazore i izazvati previse ostecenja preko zeljenog a nije kvalitetna toliko da bi sprecila to sto treba da se desi, mom drugaru kad su razradjivali 2.0hdi posle generalke sipali pemco 10w40 najjeftinije koje su nasli bas iz tog razloga...

Zato npr u poljoprivredi postoje "break in" ulja, npr John Deer i sl.. ulja sa malim procentima aditiva koja namerno dozvoljavaju habanje i razradu letecih lezajeva, karika kosuljica itd...
Hvala!
Evo nisam stvarno znao te detalje, ima smisla
Onda zapravo mogu slobodno za prvo ulje Shell 10w40 kojeg cu za pola sata baciti, pa odmah zatim isto to ubaciti za daljnjih 500-1000km? Pise sintetic, ali ocito je slicnije mineralnom.
I onda za trece mogu gurnuti Total 9000 5w40.
Sta kazes na to? Je li taj Shell HX7 10w40 previse dobar i sintetican da bi sve sjelo na mjesto? Pa bi mozda za to prvo ulje koje se baci bolja varijanta bila neko full mineralno 15w40?

I da, stvarno je glupo i mindfuck da su svi na etitekatama sintetic, a ono mozda 20% 🫤

Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
petran is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 08:33   #1164
Ja bih razrađivao s 15w40, a onda za stalno 5w40 HC (ful sintetika kako mrcina kaže).....
off roader is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 11:14   #1165
Quote:
halcyon82 kaže: Pogledaj post
Mineralno se koristi da nebi "previse" stitilo delove koji moraju da se pohabaju kako bi sve leglo na svoje mesto, znaci plansko "ostecenje" finalne obrade, spojeva tolerancija itd.. poenta mineralnog ulja losijeg kvaliteta i nivoa zastite je upravo to, dozvoliti skidanje slojeva sa povrsine delova koje mora da se desi kako bi se sve razradilo, ako ubacis neko kvalitetno ulje to se nece desiti u meri u kojoj treba da se desi..

Koliko sam uspeo da skontam tu je neka zlatna sredina upravo 10w40 gradacija, nije previse gusta da nemoze proci u male zazore i izazvati previse ostecenja preko zeljenog a nije kvalitetna toliko da bi sprecila to sto treba da se desi, mom drugaru kad su razradjivali 2.0hdi posle generalke sipali pemco 10w40 najjeftinije koje su nasli bas iz tog razloga...

Zato npr u poljoprivredi postoje "break in" ulja, npr John Deer i sl.. ulja sa malim procentima aditiva koja namerno dozvoljavaju habanje i razradu letecih lezajeva, karika kosuljica itd...


Gušće ulje se koristi upravo zato da VIŠE ŠTITI od trošenja. Opet bedastoće o zazorima i gustim uljima koja teško prolaze kroz njih...

Motor će se uhodati sa bilo kakvim. Do određenog trenja i trošenja motora će doći SVAKAKO.
Treba ti ulje koje će odraditi tih 1000 km i ide van.

Takvo ulje treba imati povećanu koncentraciju anti-wear aditiva (ZDDP i dr.) a poželjno je da sadrži što manje viscosity improvera.
Naglasak je na ZAŠTITI OD TROŠENJA.
Tu prednost ima dobro 15w40 ulje (5w40 i 10w40 generalno trebaju više tih viscosity aditiva da postignu raspon).
Možda čak i monogradna ulja tipa SAE30 i SAE40. (postoje specijalizirana za tu namjenu).
Gasoline is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 12:04   #1166
Quote:
Gasoline kaže: Pogledaj post
Gušće ulje se koristi upravo zato da VIŠE ŠTITI od trošenja. Opet bedastoće o zazorima i gustim uljima koja teško prolaze kroz njih...

Motor će se uhodati sa bilo kakvim. Do određenog trenja i trošenja motora će doći SVAKAKO.
Treba ti ulje koje će odraditi tih 1000 km i ide van.

Takvo ulje treba imati povećanu koncentraciju anti-wear aditiva (ZDDP i dr.) a poželjno je da sadrži što manje viscosity improvera.
Naglasak je na ZAŠTITI OD TROŠENJA.
Tu prednost ima dobro 15w40 ulje (5w40 i 10w40 generalno trebaju više tih viscosity aditiva da postignu raspon).
Možda čak i monogradna ulja tipa SAE30 i SAE40. (postoje specijalizirana za tu namjenu).


Covek rece da je u pitanju turbo dizel, koliko je dobro turbinu podrvrgnuti 15w gustini u startu..

Ako vec covek radi to sto radi i zeli najbolje onda ovo:

https://www.motul.com/ca/en/products...e-8b2cf0bf2bcd

Kao sto vidis 10w40 mineralno break in ulje ulje... NE 15w40...

John deere break in plus 10w30 opet 10 ulje...

Ne kazem da 15w nebi radilo ali sve je tek sklopljeno, zategnuto, tolerancije ispod pozeljnih, ok napolju je toplo pa bi to dodatno ublazilo tu pocetnu gustinu 15w ulja ali tu je inicijalni efekat vazan, nema vremena da bi se aditivi aktivirali aklimatizovali, cink i fosfor izasli iz suspenzije...

Mislim da je taj shell helix 10w40 cak i overkill za tako nesto... ja bih iskreno.. modricu 10w40.. zasto... to su ulja za lokalni fleet program, ex yuga, starija vozila sa mnogo kilometara iz kojih se cedi poslednji atom snage i zivota (kombiji, kamioncic, traktori, radne masine) i u ta ulja se stavlja generalno vise cinka i fosfora pa imaju onu zuckastu nijansu kad ih sipas.
halcyon82 is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 12:31   #1167
[QUOTE=halcyon82;103901133]Covek rece da je u pitanju turbo dizel, koliko je dobro turbinu podrvrgnuti 15w gustini u startu..


15W je oznaka razreda gradacije kojem određeno ulje pripada po tecivosti na ekstremno niskim temperaturama.
15W nije doslovna gustoća ulja!

Pišem općenito da je lakše shvatiti (nekome tko to poželi i može shvatiti).
"Break in" ulja možeš naći u raznim gradacijama, za razne namjene. Ne tvrdim da je to isključivo 15W40. To je bio primjer.
Gasoline is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 12:40   #1168
[QUOTE=halcyon82;103897467]Mineralno se koristi da nebi "previse" stitilo delove koji moraju da se pohabaju kako bi sve leglo na svoje mesto, znaci plansko "ostecenje" finalne obrade, spojeva tolerancija itd.. poenta mineralnog ulja losijeg kvaliteta i nivoa zastite je upravo to, dozvoliti skidanje slojeva sa povrsine delova koje mora da se desi kako bi se sve razradilo, ako ubacis neko kvalitetno ulje to se nece desiti u meri u kojoj treba da se desi..


Jesi se onda odlučio treba li to biti ulje koje pruža bolju zaštitu ili "manje kvalitetno" ulje koje pruža manje zaštite?
Dijeliš savjete ljudima a pišeš kontradiktornosti.
Gasoline is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 13:43   #1169
Kad smo 2000te radili generalku Golfa dvice TD na 500.000 km, druga prekomjera;
prvih sat vremena je stavljeno INA DELTA 5 15W40 i prešla pedestak km razrade
nakon toga je išlo INA SINT 10W40 i zmjena svakih 5000 km svakih 3-4 mjeseca
INA MILLENNIUM 5W40 je u to doba bilo PAO ulje ali skupo preskupo za staviti u Golf II
Dvica je prešla 800.000 km i nije trošila ulje (INA SINT 10W40) niti pola litre na 5000 km.
Turbinu je mogao urediti svaki bošista i reparirati Bosh pumpu i dizne.
To je prije 25-30 godina bilo normalna praksa.
imandaric is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 14:56   #1170
Quote:
halcyon82 kaže: Pogledaj post
Total quartz 9000 5w40 nije sintetika a ne 7000 10w40!
Motul xcess 5w40 nije sintetika, castrol edge 5w40 nije sintetika (magnatec da i ne pominjemo), sve grupa III Hidrocrack uz mrvicu pao, valvoline synpower 5w40 isto, maxlife 5w40 isto, mobil 3000 5w40 isto...

Ko uopste ima 100% pao (ili estar) ulje? Ravenol?? Liqui moly? Motul 300v? Bardahl? yacco? Znam da je wolf imao medju prvima 100% pao u 5w40 gradaciji, Penrite australski kog nema u evropi, mozda royal purple i verovatno amsoil i redline kojih opet nema u evropi.


Svugde na svetu mozete da navedete na ulju full syntetic, 100% syntetic, ultra mega turbo sintetik....... sem u nemackoj... zato motul xcess 5w40 za ostatak sveta ima nalepnicu full a za nemacku technosyntese...



[Linked Image]
o čemu pa ti pričaš, opet kreču globalne zavjere sad pak na motornom ulju. ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 15:09   #1171
Quote:
mrcina 22222 kaže: Pogledaj post
o čemu pa ti pričaš, opet kreču globalne zavjere sad pak na motornom ulju. ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????
Nisu to globalne zavere.. to je samo...MARKETING

Pojam Full sintetika ili 100% sintetinka podrazumeva da ulje nesme imati u sastavu sirovine grupe III tj hidrocrack, znaci mora biti pao i ili estri...

Nemacko udruzenje za zastitu potrosaca koje je uticajnije i mocnije od ujedinjenih nacija npr je poteglo pravno pitanje reklamiranja i deklarisanja ulja na osnovu sastava i kroz sudsku parnicu definisalo da "vollsynthetisch" iliti full sintetik ili ti 100% sintetik ulje nesme imati 3 grupe u sebi i kao takvo se nesme reklamirati niti deklarisati..

99 posto ulja su polusintetika koje god gradacije kog god proizvodjaca jes sadrze bar jedan deo grupe 3 u sebi... zasto.. pa zato sto je hidrokrakovanje prakticnije i jeftinije od procesa i resursa potrebnih za proizvodnju pao ili estara...

DA li je ulje dobro li lose ne zavisi od ovih skracenica..... zavisi od kvaliteta baze, paketa aditiva, tehnologije proizvodnje, shell helix ultra 5w40 pure plus je bazirano na GTL bazi (prirodni gas, neko svrstava u 3 neko u grupu za sebe) ali je zbog kvalitetnih baznih ulja (kojima shell kao supermajor svakako ima pristup), kvalitetne proizvodnje, izbalansiranog dobro pogodjenog paketa aditiva izuzetno ulje bez prevelikog oslanjanja na pao ili estre... inteligentan dobar dizajn i dobre sirovine i eto dobitne kombinacije..

Moze na pakovanju i na sajtu pisati sta god hoce (sem u nemackoj : ), to da li je nesto "full" sintetika, polu sintetika, mineral itd... odredjuje samo sastav sirovina od kojih je napravljeno.
halcyon82 is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 15:16   #1172
ovako gospodo, mašina bez turba se razrađuje sa mineralnim uljem upravo zbog turbo puhača.

turbo mašina se razrađuje uvijek sa sintetikom upravo zbog turba, e sad koje staviti za razradu, normalno je da ti logika kaže ono ulje koje će te najmanje koštati, za razrađivanje nije bitno da li je ulje kvalitetno ili loše kvalitete jer se trošenje tj. glodanje metala u razrađivanju neće moči spriječiti bit je samo da se mašina ne pogloda do tog stadija da se više ne može koristiti, taj dio razrade sprečava ulje, uz to ulje tu služi i da odvede komadiće metala od mjesta trenja metala i na taj način spriječi nekontrolirano oštećenje metala, tu funkciju uredno će odraditi bilo kakvo ulje tako da se može koristiti i ono najjeftinije. kad prođe vrijeme razrade u mašinu se stavlja ulje koje će se koristiti u sljedećih prijeđenih 15000km ili ako se ne prijeđe ta kilometraža a prođe godinu dana ide zamjena, mnogi proizvođači trube da se sa modernim uljem može priječi i 40000km, u tu tvrdnju ne vjerujem i nitko me neće na to moči natjerati da povjerujem, zašto je to tako, pa gospodo ima puuuuuuuno dokaza gdje su ljudi dolaziti mijenjati ulje a kad u motoru nema ulja nego crno mazivo, dakle ulje je promijenilo svojstvo, kad se to sve iščupalo van jer je trebalo kemijski oprati motor iznutra, motor se jednostavno raspao tj. zablokao je, ljudi su bili u očaju jer im nisu priznali garanciju zbog nesavjesnog održavanja vozila, tko je zasro šefa i stanicu, korisnici ili proizvođači, iz ovoga je teško izvući pravu istinu ali u ovom slučaju vozači su uvijek krivi jer su lakovjerni. zato se ja držim stare i dobre poruke mehaničara, 15000km ili jednom godišnje, bolje spriječiti nego liječiti.
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 15:17   #1173
Quote:
halcyon82 kaže: Pogledaj post
Nisu to globalne zavere.. to je samo...MARKETING
a što je Marketing do globalna zavjera da se ljudima proda magla pred očima.
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 16:01   #1174
Quote:
mrcina 22222 kaže: Pogledaj post
ovako gospodo, mašina bez turba se razrađuje sa mineralnim uljem upravo zbog turbo puhača.

turbo mašina se razrađuje uvijek sa sintetikom upravo zbog turba, e sad koje staviti za razradu, normalno je da ti logika kaže ono ulje koje će te najmanje koštati, za razrađivanje nije bitno da li je ulje kvalitetno ili loše kvalitete jer se trošenje tj. glodanje metala u razrađivanju neće moči spriječiti bit je samo da se mašina ne pogloda do tog stadija da se više ne može koristiti, taj dio razrade sprečava ulje, uz to ulje tu služi i da odvede komadiće metala od mjesta trenja metala i na taj način spriječi nekontrolirano oštećenje metala, tu funkciju uredno će odraditi bilo kakvo ulje tako da se može koristiti i ono najjeftinije. kad prođe vrijeme razrade u mašinu se stavlja ulje koje će se koristiti u sljedećih prijeđenih 15000km ili ako se ne prijeđe ta kilometraža a prođe godinu dana ide zamjena, mnogi proizvođači trube da se sa modernim uljem može priječi i 40000km, u tu tvrdnju ne vjerujem i nitko me neće na to moči natjerati da povjerujem, zašto je to tako, pa gospodo ima puuuuuuuno dokaza gdje su ljudi dolaziti mijenjati ulje a kad u motoru nema ulja nego crno mazivo, dakle ulje je promijenilo svojstvo, kad se to sve iščupalo van jer je trebalo kemijski oprati motor iznutra, motor se jednostavno raspao tj. zablokao je, ljudi su bili u očaju jer im nisu priznali garanciju zbog nesavjesnog održavanja vozila, tko je zasro šefa i stanicu, korisnici ili proizvođači, iz ovoga je teško izvući pravu istinu ali u ovom slučaju vozači su uvijek krivi jer su lakovjerni. zato se ja držim stare i dobre poruke mehaničara, 15000km ili jednom godišnje, bolje spriječiti nego liječiti.
Kak da razradim dvotaktni motor s četri cilindra koje ulje preporučuješ?
__________________
ako je dobro i brzo nije jeftino ako je dobro i jeftino nije brzo ako je jeftino i brzo nije dobro
werdas is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.06.2024., 23:38   #1175
Quote:
werdas kaže: Pogledaj post
Kak da razradim dvotaktni motor s četri cilindra koje ulje preporučuješ?
jebi se dvotaktno sa četiri cilindra nadam se da ti guza može primiti toliki kalibar u dvotaktnom režimu rada.

nadam se da znaš kako ide dvotaktni režim, jednom nuter drugi put vun, i taako u krug dvotaktno.
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.06.2024., 08:10   #1176
Jutro svima
Prvo, hvala svima. Zaista ima ovo smisla s mineralnim u fazi razrade, no ostaje mi nejasno, buduci da se to radilo u vrijeme dok nije bilo turbina, da li to vrijedi i na motorima s turbom ili ne?
Da, motor je klasican diesel, ali ima turbinu i intercooler. Smijem li 15w40 mineralno ili?

Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
petran is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.06.2024., 08:33   #1177
Quote:
petran kaže: Pogledaj post
Jutro svima
Prvo, hvala svima. Zaista ima ovo smisla s mineralnim u fazi razrade, no ostaje mi nejasno, buduci da se to radilo u vrijeme dok nije bilo turbina, da li to vrijedi i na motorima s turbom ili ne?
Da, motor je klasican diesel, ali ima turbinu i intercooler. Smijem li 15w40 mineralno ili?

Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
Toči ulje koje inače misliš koristit u tom motoru. Prije sklapanja motora si trebao koristit mast koja se stavlja baš kod sklapanja motora...ili bar dobro podmazat sve.
Ionak svako paljenje dokle svijetli lampica ulja motor radi na suho tak da mu tak svejedno.

Sumnjam da imaš tak stari motor da mu treba 15w tak da odi odma na 5w il kak već misliš točiti.
__________________
ako je dobro i brzo nije jeftino ako je dobro i jeftino nije brzo ako je jeftino i brzo nije dobro
werdas is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.06.2024., 08:44   #1178
Quote:
werdas kaže: Pogledaj post
Toči ulje koje inače misliš koristit u tom motoru. Prije sklapanja motora si trebao koristit mast koja se stavlja baš kod sklapanja motora...ili bar dobro podmazat sve.
Ionak svako paljenje dokle svijetli lampica ulja motor radi na suho tak da mu tak svejedno.

Sumnjam da imaš tak stari motor da mu treba 15w tak da odi odma na 5w il kak već misliš točiti.
Evo na sad.....
Motor jos nije ni zapocet sa sklapanjem, to ne radim ja vec mehanicar.... Zelio bi da ne bude greski

Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
petran is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.06.2024., 09:13   #1179
Quote:
petran kaže: Pogledaj post
Evo na sad.....
Motor jos nije ni zapocet sa sklapanjem, to ne radim ja vec mehanicar.... Zelio bi da ne bude greski

Sent from my 23127PN0CG using Tapatalk
Ak neko drugi radi onda daje i garanciju na posao. Pitaj ga kaj bude koristio kod sklapanja motora jel ulje il mast pa budeš više znao.

Mrcinu nema smisla uzimat u obzir lik još nije skužio da postoji č i ć tak da nit o uljima nema neko znanje.
__________________
ako je dobro i brzo nije jeftino ako je dobro i jeftino nije brzo ako je jeftino i brzo nije dobro
werdas is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.06.2024., 10:49   #1180
Quote:
werdas kaže: Pogledaj post
Ak neko drugi radi onda daje i garanciju na posao. Pitaj ga kaj bude koristio kod sklapanja motora jel ulje il mast pa budeš više znao.

Mrcinu nema smisla uzimat u obzir lik još nije skužio da postoji č i ć tak da nit o uljima nema neko znanje.
znam ono što moram znati a ti vidim čeprkaš po govnima i nadaš se da se ne buš usmrdio što je teška zabluda.
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 19:14.