|
|
12.06.2025., 14:40
|
#2381
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 553
|
Quote:
Frank Knight kaže:
Onda si valjda svjestan da to što pišeš nema smisla.
Jer tebi osobno može biti najbolji automobil na vodik, zato si kupio Mirai za 80k eur. Što to drugima znači?
|
E sada, reci ti meni da li ja spadam u veću ili manju grupu tipičnih vozača u HR?
Bubnuti ću sada neke brojke jer mi se ne da tražiti ali većina 70% ljudi u HR živi u kućama i radi dnevno prosjek 30km, te ide jedanput godišnje na more.
|
|
|
12.06.2025., 14:59
|
#2382
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2018.
Postova: 18,105
|
Quote:
MasterChief kaže:
E sada, reci ti meni da li ja spadam u veću ili manju grupu tipičnih vozača u HR?
Bubnuti ću sada neke brojke jer mi se ne da tražiti ali većina 70% ljudi u HR živi u kućama i radi dnevno prosjek 30km, te ide jedanput godišnje na more.
|
Mogu ti precizno reći, spadaš u skupinu 0,37% vozača u Hr.
A to za kuće nemoj potezat, i to smo već obradili. Npr. najveći problem s parkingom u Splitu (iako je problem svugdje), je na Škrapama gdje su 99% privatne kuće. Slično je u ZG na trešnjevci itd.. Nemaš gdje ni parkirat, a kamoli punit.
Vrlo mali broj ljudi kupuje bev, konkretno, 1,6% od ukupnog broja kupaca novih automobila, manje od 1% od ukupnog broja kupaca automobila (novih i rabljenih). Da država ne daje 9000eur poticaja (+ sve ostale povlastnice), taj broj bi bio još manji, najvjerojatnije ni ti ne bi bio među njima (ja i Prkys sigurno ne bi).
|
|
|
12.06.2025., 15:35
|
#2383
|
The Dude
Registracija: May 2007.
Postova: 18,812
|
Quote:
kiwi.nz kaže:
XPeng najavio dolazak novih izvedbi G6 i G9 modela u Europu. Službeno predstavljanje je ovaj vikend (14.6. - 15.6.) na Le Mansu.
S obzirom da je najavljen dolazak XPenga u HR u Q3, vidjet ćemo hoće li kod nas možda odmah doći te facelift verzije. Ukoliko bi to bio slučaj, to bi bili prvi "pristupačni" modeli s 5C punjenjem na našem tržištu, a ako brzine punjenja budu kao u kineskim verzijama, onda će to biti modeli s općenito najbržim punjenjem u Europi (12 min za 10 - 80 %). Evo kako to izgleda:
Mogući problem je što vozilo zahtijeva visoke vrijednosti A (+650 A), tako da bi na Ionityu (500 A?) max. brzina punjenja mogla biti oko 275 kW, a Supercharger V4 bi onda mogao biti preferencijalni izbor za XPeng.
U DE, LR RWD verzija (88 kWh, NMC) trenutno starta od cca. 47,6k €, a ova nova LR RWD verzija (81 kWh, LFP) je u kini jeftinija za nekih 2-3k € od te stare.
Za one koje brinu punjači, BYD bi uskoro mogao pripomoći sa širenjem mreže punjača u Europi koji podržavaju +5C punjenje.
“Flash Chargers”: BYD to Build Ultra-Fast Charging Network in Europe
|
Koliko je ampera V4 supercharger?
Neovisno o apsolutnim vrijednostima, svidja mi se izgled krivulje
Iskreno, nisam imao pojma da je cijena Xpenga tako niska...
|
|
|
12.06.2025., 16:31
|
#2384
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2018.
Postova: 18,105
|
Evo Jasenice jug, po ovom bi mogle biti brzo u funkciji (ako HEP ne zajebe).

|
|
|
12.06.2025., 16:42
|
#2385
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2007.
Postova: 1,068
|
Quote:
z_k kaže:
Koliko je ampera V4 supercharger?
Neovisno o apsolutnim vrijednostima, svidja mi se izgled krivulje
Iskreno, nisam imao pojma da je cijena Xpenga tako niska...
|
Navodno 600 A - 650 A (uglavnom stoji 615 A na naljepnicama/pločicama), odnosno potencijalno oko 1000 A u MCS izvedbi (Tesla Semi...). Jedino dosad nisam vidio 800 V punjenje na V4 u Europi tako da vjerojatno to još nije omogućeno.
|
|
|
12.06.2025., 16:54
|
#2386
|
The Dude
Registracija: May 2007.
Postova: 18,812
|
Mislim da jos nisam vidio instalaciju (ili najavu instalacije) MCS Tesla chargera, to je valjda v5. 
|
|
|
12.06.2025., 19:44
|
#2387
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jul 2008.
Postova: 22,473
|
Novi VW ID2 snimljen na cesti. Maskiran kao Polo, no ipak se radi o ID2, koji se testira i koji izlazi sljedeće godine. Model koji bi mogao biti pun pogodak i ono što fali VAG grupaciji.
Neke specifikacije
Baterija: 38 i 56 kWh, domet potonje do 450km.
DC: do 125 kW
10-80%: 20 minuta
Vozačev display: 10.9 inča
Središnji: 12.9 inča
Start cijene: ispod 25k eur
Cupra planira izbaciti model Raval, Škoda novi Epiq. Kao i ID2, svi su na MEB platformi. Ova dva modela idu u proizvodnju nakon ID2.
|
|
|
12.06.2025., 19:46
|
#2388
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2007.
Postova: 1,068
|
Quote:
z_k kaže:
Mislim da jos nisam vidio instalaciju (ili najavu instalacije) MCS Tesla chargera, to je valjda v5. 
|
Nedavno su iz Tesle na ACT Expou održali Tesla Semi Keynote i tamo je bio jedan slajd u kojem su naveli da je u pitanju V4 (1,2 MW) i najavili da će u Americi prvo mjesto (od planiranih 46) s takvim punionica biti spremno do kraja godine.

|
|
|
12.06.2025., 21:50
|
#2389
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2018.
Postova: 18,105
|
Pisali smo nedavno o tome, Tesla još nije počela ugrađivati V4 kabinete, već samo V4 stalke (prošle godine su najavili da će u 3q 25 početi ugrađivati i kabinete), tako da u osnovi imaš V3 mogućnosti jer su V4 stalci u kombinaciji s V3 kabinetima. A to znači 400V-500V i 615A/631A (max. 800A, trenutno). Navedeni su kao 250kW, tesla je na 400V arhitekturi, 400V x 615A (ili 631A).
Ovaj 1,2MW kabinet dijeli snagu na 8 V4 stalka.
|
|
|
13.06.2025., 08:07
|
#2390
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 10,786
|
Quote:
Frank Knight kaže:
Evo Jasenice jug, po ovom bi mogle biti brzo u funkciji (ako HEP ne zajebe).

|
Ima li i s sjeverne strane što?
FVST
|
|
|
13.06.2025., 08:47
|
#2391
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2007.
Postova: 1,068
|
Evo kako to izgleda bez EU tarifa:
BiH*
Lynk&Co 02 - 29.991 €; bolja oprema: 34.030 € (HR: 34.990 €; 38.990 €)
Geely EX5 - 35.230 € (HR: 42.990 €)
Srbija*
Lynk&Co 02 - 33.990 €; 37.990 €
Geely EX5 - 36.990 €
BYD Seal - 40.690 €; AWD 42.990 € (HR: 47.990 €; 50.990 €)
BYD Sealion 07 - 44.590 €; AWD 47.590 €; AWD, 91,3 kWh 50.590 € (HR: 49.990 €; 52.990 €; 56.490 €)
BYD ATTO 2 - 26.490 €; 28.490 € (za usporedbu, Citroen e-C3 Aircross - od 28.490 €; HR: od 27.500 €))
*BiH ne naplaćuje carinu na BEV, a u Srbiji je carina 5 % (12,5 % za obična vozila).
|
|
|
13.06.2025., 08:51
|
#2392
|
The Dude
Registracija: May 2007.
Postova: 18,812
|
Quote:
Mairon kaže:
Novi VW ID2 snimljen na cesti. Maskiran kao Polo, no ipak se radi o ID2, koji se testira i koji izlazi sljedeće godine. Model koji bi mogao biti pun pogodak i ono što fali VAG grupaciji.
Neke specifikacije
Baterija: 38 i 56 kWh, domet potonje do 450km.
DC: do 125 kW
10-80%: 20 minuta
Vozačev display: 10.9 inča
Središnji: 12.9 inča
Start cijene: ispod 25k eur
Cupra planira izbaciti model Raval, Škoda novi Epiq. Kao i ID2, svi su na MEB platformi. Ova dva modela idu u proizvodnju nakon ID2.
|
Specifikacije su ok, ali kod ovog auta sve je u cijeni, verzija s vecim dometom mora startati na nekih 27-28k max, inace nista. Vjerujem da verzija s manjim dometom ide ispod 25k.
|
|
|
13.06.2025., 08:56
|
#2393
|
The Dude
Registracija: May 2007.
Postova: 18,812
|
Quote:
kiwi.nz kaže:
Nedavno su iz Tesle na ACT Expou održali Tesla Semi Keynote i tamo je bio jedan slajd u kojem su naveli da je u pitanju V4 (1,2 MW) i najavili da će u Americi prvo mjesto (od planiranih 46) s takvim punionica biti spremno do kraja godine.

|
Da, ali nije to jos previse definirano...
Inace, moja slika s Milencea, i to jos od prosle godine.
https://milence.com/nl/location/antwerp/
*Milence je efektivno kao Ionity, ali za kamione
|
|
|
13.06.2025., 08:58
|
#2394
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 553
|
Quote:
Frank Knight kaže:
Mogu ti precizno reći, spadaš u skupinu 0,37% vozača u Hr.
A to za kuće nemoj potezat, i to smo već obradili. Npr. najveći problem s parkingom u Splitu (iako je problem svugdje), je na Škrapama gdje su 99% privatne kuće. Slično je u ZG na trešnjevci itd.. Nemaš gdje ni parkirat, a kamoli punit.
Vrlo mali broj ljudi kupuje bev, konkretno, 1,6% od ukupnog broja kupaca novih automobila, manje od 1% od ukupnog broja kupaca automobila (novih i rabljenih). Da država ne daje 9000eur poticaja (+ sve ostale povlastnice), taj broj bi bio još manji, najvjerojatnije ni ti ne bi bio među njima (ja i Prkys sigurno ne bi).
|
0,37% vozača u HR živi u kući, radi ispod 30km dnevno, i ide 1x na more?
Za brojke HR, ti zaista misliš da je to neki vrh i da se stanje u narednih 5 godina neće bitno promijeniti? Molim te daj neko svoje mišljenje ili bar neku procjenu u %
|
|
|
13.06.2025., 09:03
|
#2395
|
The Dude
Registracija: May 2007.
Postova: 18,812
|
Quote:
MasterChief kaže:
0,37% vozača u HR živi u kući, radi ispod 30km dnevno, i ide 1x na more?
Za brojke HR, ti zaista misliš da je to neki vrh i da se stanje u narednih 5 godina neće bitno promijeniti? Molim te daj neko svoje mišljenje ili bar neku procjenu u %
|
Samo za zanimljiv kontekst - Turska ima 7 puta veci udio BEVova u novim registracijama nego Hrvatska. Sve se mijenja - Hrvatska treba infrastrukturu, cijene i stabilnost poticaja, kada to dodje (a kad tad hoce), bit cemo na krivulji kao i druge zemlje.
|
|
|
13.06.2025., 09:22
|
#2396
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2008.
Postova: 553
|
Kad smo već kod % https://electrek.co/2025/06/12/china...llion-in-2025/
Here’s how 2025 EV sales stack up through May:
Global: 7.2 million (+28%)
China: 4.4 million (+33%)
Europe: 1.6 million (+27%)
North America: 0.7 million (+3%)
Rest of World: 0.6 million (+36%)
Global EV sales surged in May 2025, hitting 1.6 million units sold, according to the latest data from EV research house Rho Motion. That brings the total for the year so far to 7.2 million EVs, a 28% increase compared to the same period in 2024.
Europe holds steady, with help from Spain and Italy. Europe is up 27% year-to-date, with 1.6 million EVs sold from January through May. Countries like Germany (+45% YTD) and the UK (+32% YTD) are helping lead the way, but southern Europe is really stepping on the accelerator. Spain saw a whopping 72% growth in EV sales so far this year, and Italy isn’t far behind at 58%.
I pitanje za znalce na ovom forumu.. očigledno je da EU prelazi jako na EV, no što se dešava ICE rabljenim vozilima, kome se oni prodaju ako ih EV polako istiskuje van?
|
|
|
13.06.2025., 09:43
|
#2397
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2013.
Postova: 9,681
|
Quote:
z_k kaže:
Samo za zanimljiv kontekst - Turska ima 7 puta veci udio BEVova u novim registracijama nego Hrvatska. Sve se mijenja - Hrvatska treba infrastrukturu, cijene i stabilnost poticaja, kada to dodje (a kad tad hoce), bit cemo na krivulji kao i druge zemlje.
|
Još zanimljivosti u tom kontekstu. Togg T10X čini 30% prodaje svih električnih vozila u Turskoj u 2024, najprodavaniji bev, najprodavaniji suv općenito i 5. najprodavaniji model općenito. U prvoj polovici 2024 je prodano 9000 komada više nego Tesle Y. Togg je inače turski domaći proizvod, za sad samo za tursko tržište. I imaju solidan rast, 19500 prodanih 2023, 30093 prodanih 2024. Osim tog suva, nemaju drugih modela još, ali u planu je i hatchback i sedan.
Turska ima solidnu autoindustriju, tako da ne čudi da su krenuli solo u to.
@Master Chief
Prodaju se u zemlje slabije platežne moći. Sa zapada prema istoku. A onda sa istoka dole u tzv emerging markets (čitaj Afrika).
__________________
“There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.”
|
|
|
13.06.2025., 09:53
|
#2398
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2018.
Postova: 18,105
|
Quote:
MasterChief kaže:
0,37% vozača u HR živi u kući, radi ispod 30km dnevno, i ide 1x na more?
Za brojke HR, ti zaista misliš da je to neki vrh i da se stanje u narednih 5 godina neće bitno promijeniti? Molim te daj neko svoje mišljenje ili bar neku procjenu u %
|
0,37% vozača je zaključilo da im je BEV bolji izbor, kao i 1,6% kupaca novih vozila.
Udio u prodaji novih čak i pada, usprkos izdašnim poticajima, dodatnim privilegijama i s druge strane zabranama za ice.
To nije slučajno, isto kao što nije slučajnost da samo 0,1% kupaca bira automobil na vodik. Iako za njega ne moraš imati garažu i priključak, sama kuća ti ništa ne znači, dapače.
|
|
|
13.06.2025., 11:10
|
#2399
|
The Dude
Registracija: May 2007.
Postova: 18,812
|
Quote:
Grimko kaže:
Još zanimljivosti u tom kontekstu. Togg T10X čini 30% prodaje svih električnih vozila u Turskoj u 2024, najprodavaniji bev, najprodavaniji suv općenito i 5. najprodavaniji model općenito. U prvoj polovici 2024 je prodano 9000 komada više nego Tesle Y. Togg je inače turski domaći proizvod, za sad samo za tursko tržište. I imaju solidan rast, 19500 prodanih 2023, 30093 prodanih 2024. Osim tog suva, nemaju drugih modela još, ali u planu je i hatchback i sedan.
Turska ima solidnu autoindustriju, tako da ne čudi da su krenuli solo u to.
@Master Chief
Prodaju se u zemlje slabije platežne moći. Sa zapada prema istoku. A onda sa istoka dole u tzv emerging markets (čitaj Afrika).
|
Apsolutno, ali maknes Togg i dalje su 3-4 puta vise od Hrvatske... I inace, kako je Zapadna Europa u potpunosti pocela ignorirati Teslu, Turska je u apsolutnim brojkama drugo trziste.
|
|
|
13.06.2025., 11:22
|
#2400
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jul 2008.
Postova: 22,473
|
Quote:
z_k kaže:
Specifikacije su ok, ali kod ovog auta sve je u cijeni, verzija s vecim dometom mora startati na nekih 27-28k max, inace nista. Vjerujem da verzija s manjim dometom ide ispod 25k.
|
Spominju se razne brojke. Za UK se spominje 20k funti start. Kako god bilo, svi znamo da je napraviti dobar, a jeftin bev teško u velikoj proizvodnji. VW danas prodaje polo, T-cross s 1.0 benzincima, automaticima i dobrom opremom preko tih 25k.
Treba vidjeti da li će uspjeti ID2 ponuditi za 23k eur s manjom baterijom i 26-27k s većom. Nakon ID2 će i Škoda izbaciti svoj i Cupra svoj model baziran na istoj platformi. Trojac bi ovog puta mogao jahati jako.
Podsjetnik cijene mk1 e-up prije sada 10 godina u HR. Cijena je bila 192 tisuća kn ( LINK na test Večernjeg), a baterija je imala 16 kWh neto kapacitet. A VW je gubio 5000 eur po svakom primjerku. No, to su bila druga vremena.
Quote:
MasterChief kaže:
očigledno je da EU prelazi jako na EV, no što se dešava ICE rabljenim vozilima, kome se oni prodaju ako ih EV polako istiskuje van?
|
Pisao sam početkom godine o količini uvezenih rabljenih automobila u HR i brojke su porazne. A otpad na kraju kako je Grimko napisao nađe put Afrike.
Prelazi EU jako na EV. ICE su sve skuplji i skuplji. Poticaji još većinski postoje i dalje. Ono što bi bilo bolje za vidjeti je postotak prodaje firmama, radi benefita bevova, a koliko je postotak kupnje od strane fizičkih osoba.
Situacija u HR je specifična. Imamo rijetko te poticaje, koje mnogi čekaju, jer u suprotnom ne bi kupili bev. Vjerujem da ni ti ne bi kupio Teslu koju sada imaš, da nisi mogao dobiti novce koje si dobio.
Uglavnom, poticaji na kratko boostaju prodaju u HR u tom kratkom periodu. Sve ostalo je dosta meh prodaja. Tako da postotak bev vozila nije dobar.
Bilo bi interesantno vidjeti koji je postotak uvoza rabljenih, ponekad i izvozanih bevova van općeg jamstva. Jer imam dojam da se uvoze dosta, jer je uvoz povoljniji nego za ICE, doslovno bagatelno.
Isto tako, naći dizela danas, u više modela je sve teže. Dizel se istisnuo podosta, dominiraju manji turbo benzinci, pa kombinacije s mild, pa full, pa plug in. Podatak da se u HR u 2024. prodalo cca 97 posto svega što nije full bev je za ovo vrijeme i tranziciju porazno.
|
|
|
 |
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 23:40.
|
|
|
|