Natrag   Forum.hr > Društvo > Politika

Politika Najstariji zanat na svijetu
Podforumi: Lokalni izbori 2025., Politička scena, Europska unija, Svijet, Blisko politici, Rat u Ukrajini

Zatvorena tema
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 25.05.2016., 14:15   #641
Quote:
Stipe23 kaže: Pogledaj post
Ne, ne znači

1) Ne moraju svi znati za 5

2) Kome se ne dopada škola gdje se uči "ogromna količina podataka" slobodan je već u srednjoškolskom obrazovanju izbjeći gimnaziju. Imaš drvodjelsku pa hoblaj ako ti je to draže. Zašto ne?
Međutim, problem nastaje u tome kad se hoće da svi budu hvaljeni za neko iznimno znanje, ali opet, da ne moraju puno tog znanja i sticati. To jednostavno ne ide zajedno
Također, meni nikad nije bilo žao što nešto znam, a često si mislim da bih rado znao više. I zahvalan sam onima koji me to "više" žele naučiti

3) Dio podataka se uvijek zaboravlja ako im se ne pristupa. No, u toj memorijskoj piramidi oni temelji ostaju, a vrhovi su ti koji se donekle gube (iako se i njih da dosjetiti).
I baš zato je bitno da ti razina znanja "Beč je glavni grad Austrije" ne bude taj "vrh", nego temelj. A vrh neka ti bude precizan broj stanovnika, ili udaljenost od Zagreba na razini 50 km i sl.
Ili, u boljem slučaju, neki treći manje bitni podaci.

4) Kako je moguće stalno se žaliti sve većim preopterećenostima, a kontinuirano imati sve više odlikaša i čak pet-nula učenika?

5) Ne mora se sve iz knjige znati niti to itko od učenika traži

Iz svega toga slijedi da su to sve fame, koje potiču isključivo iz brige djece da neće realizirati (roditeljska) očekivanja.
I potom povremenog medijskog nepotrebnog (dapače, štetnog) i neutemeljenog histeriziranja da se proda članak.

Zahvaljujem što mi ostavljaš to pravo.
U ime dobrih odnosa onda i ja tebi ostavljam pravo da trkeljaš, izvrćeš, i izvlačiš nakaradne teze iz jednostavnih rečenica.
I tako smo kvit.

Čist račun, duga ljubav!

Zašto ne bi znala što je dušik?
Kisik, dušik i ugljični dioksid se dotad već znaju.
A i s bjelančevinama se već susrelo dotad. Kao i sa staništima i promjenama staništa.

Ono što će klinac od ovoga zapamtiti je da postoje biljke mesožderke, i kako i što otprilike one "love".

I u čemu je problem? Ti misliš da to klinci ne mogu spoznati? Pa to su vjerojavno već i u crtićima vidjeli.

Ako ti u šestom razredu nisi znala što su biljke mesožderke, u redu. Dopusti da ima onih koji jesu, i onih kojima je u redu da njihovu djecu to uče.

Je svakako jedna od boljih ("željenijih", kako vi velite) fora koje naučiš kao klinac

-Stipe
Al si nakenjkao svak ti čast.

Faktografsko znanje kakvog ti propagiraš je dobro jedino za Kviskoteku i možda za Državni zavod za svašta nešto i još ponešto.

Sve ono što si nabrojao nije bitno znati.
Djecu je najbitnije naučiti zašto je nešto tako kako je i kako pronaći podatak o nečemu što ne znaš. Sve ostalo je gubitak vremena.
Pusta nabrajanja i klasifikacije biljaka i životinja, beskrajna imena u zemljopisu, ultra precizno datiranje događaja u povijesti, složeni diferencijalni i tenzorski račun u matematici, svaka šuga od pisca za lektiru od prapovijesti naovamo, rastavljanje organskih molekula u kemiji, pizdarije od xy skladatelja iz n-tog stoljeća u glazbenom itd itd...
Beskrajnim nabrajanjem svega i svačega ne postiže se ništa osim još veće zaglupljivanje djece jer djeci to ne treba! i to ona znaju.
Djeci trebaju jednostavna objašnjenja i osnovni pojmovi iz svakog područja ali više od toga je zaista pretjerivanje jer ako nešto nekoga zanima onda će taj to naučiti i bez pomoći nastavnog programa.
Znanje je danas zaista preširoko da bi si mogli priuštiti opće obrazovanje. Uostalom, trebalo bi i izbaciti sve opće gimnazije i općenito sam pojam opće obrazovanje jer je to uzaludan i beskoristan pojam koji rezultira osobom koja nije sposobna za ništa u svakodnevnom životu. Trebalo bi već u osnovnoj školi u višim razredima podijeliti nastavne programe na društveni i tehnički smjer gdje će jedni imati naglasak na jednim predmetima a drugi na drugima.
Zašto bi neki učenik nadaren za tehniku/matematiku/fiziku trošio vrijeme na glazbeni/likovni/filozofiju/povijest a s druge strane neka umjetnička duša od učenika trošila vrijeme na fiziku/tehnički/kemiju ? Ako si nadaren za nešto onda bi trebalo što više inzistirati na tom području a ne obrazovati tupsone koji o svemu znaju samo pomalo.
Ja bih danas bio puno bolji inženjer da su me više drilali sa matematikom i fizikom u osnovnoj i srednjoj umjesto da sam kao antitalent za muziku i umjetnost morao pjevati na glazbenom, crtati na likovnom i pamtiti točan sat i minutu bitke na Mohačkom polju (iako me povijest jako zanimala, volju su mi ubili beskrajni datumi nebitnih događaja a o kojima nije ništa objašnjeno).
Nije da nam predmeti ne trebaju, ono što nam treba je doslovce brisanje 50% sadržaja u SVIM uđbenicima da bi se ono što ostane moglo kvalitetnije obraditi i naravno odmah u ranoj dobi dijeliti učenike na dva smjera, u srednjoj na više a na fakultetu onda uska specijalizacija.
Evo npr. u povijesti bi trebalo izbaciti sve datume prije 20 stoljeća jer zaista nije bitno da li se nešto u 16 stoljeću desilo 21.4. ili 8.10 osim za ljude koji bi se time bavili i koji bi išli na takav fakultet.
U matematici treba izbaciti doslovce pola toga i ostaviti samo jednostvne operacije jer ja danas kao inženjer koji radi proračune ne upotrebljavam ni 10% toga a ono što ne znam sam pronađem i naučim bez škole i to je ono na čemu treba raditi. Naučiti djecu kako pronaći podatak i informaciju kad nam zatreba.
O izdrkavanjima tipa količina padalina u Butanu, nabrajanju svih kostiju u tijelu, 2000 stranica ultradosadne knjige nekog ruskog drkaroša tipa Ana Karenjina i braća Karamazovi i ostalih sranja za gubljenje vremena ne želim ni pričati.
Kerefek76 is offline  
Old 25.05.2016., 14:18   #642
Quote:
Beljki kaže: Pogledaj post
Palo je vjerojatno zbog specificne politicke sitacije koju se nije ocekivalo prije izbora gdje neprirodno naphuani marginalci drze za muda oslabljenog predsjednka najjace stranke dok je kreten bez kicme je stavljen na ministarsku poziciju (rekao bih najgori ministar kojeg imadosmo, ali moguce dojam samo zato sto vise o njemu znam nego drugima pa...).
Vidi gore. Da nije bilo jake političke volje da se projekt kurikularne reforme sruši, marginalci i beskičmenjaci bi mogli puhati u rog.
klonka is offline  
Old 25.05.2016., 14:21   #643
Quote:
Winter Snake kaže: Pogledaj post
Jokić mi je izgledao ok, samo nisam baš nasjeo na medijski pokušaj građenja kulta ličnosti. Dobro je on plaćen za ovo.
on uopće nije bio plaćen za ovo, to valjda svi već znaju.

"Kao zaposlenik Instituta za društvena istraživanja primam plaću od 8.200 kuna, ali za vrijeme reforme nisam primio ni jednu kunu honorara. Odrekao sam se svih sredstava"
__________________
La vida es sueno T. 1.1.2009. M. 25.1. 2013.
Kakadu is offline  
Old 25.05.2016., 14:21   #644
Quote:
Kerefek76 kaže: Pogledaj post
Al si nakenjkao svak ti čast.

Faktografsko znanje kakvog ti propagiraš
Ti si nešto jako krivo shvatio

Quote:
Sve ono što si nabrojao nije bitno znati.
Ne znam gdje si ti vidio neko nabrajanje?
Ja sam naveo jedino da je Beč glavni grad Austrije.

I, ja smatram da jest bitno.

Quote:
Djecu je najbitnije naučiti zašto je nešto tako kako je i kako pronaći podatak o nečemu što ne znaš. Sve ostalo je gubitak vremena.
Koristi i naučiti ih čitati s razumijevanjem.
Kao što se vidi po tvom primjeru.


-Stipe
Stipe23 is offline  
Old 25.05.2016., 14:21   #645
Quote:
kvasteriks kaže: Pogledaj post
Ko se dogovarao i s kim? SDP i Jokić? Mislim, ne da biram stranu jer me ne interesira previše, ali nije mi jasno ako ne postoje ideološka pitanja i pokušaji ideološkog oblikovanja djece, oko čega se HRAST ima buniti?

Može li mi netko usput odgovoriti dali je izbačen Marulić i ubačen Ante jebeni Tomić?
Jokic i ostali koji provode reforme. Bivsa vlast je raspisala javni natjecaj, a ovaj se javio. Nije mimo toga neki SDP-ov projekt i najvecu korist su napravili time sto nisu previse petljali.

Jokic i ekipa su nastojai dobiti podrsku raznih strana svjesni da takvi projekti ne mog biti ograniceni na 4godisnje cikluse vlasti.

Svatko misli da je njegov svjetonazor najbolji i ne dozivljava se ekstremnim nego ispravnim - pa tako i ekipa na ekstremima spektra sa neke sire slike stvari (tj gledano sa centra). Sa njihovih gledista to sto je meni fanaticna ideologija predstavlja objektivnu stvarnost.

Zaisli da imamo talibansku stranku, mislis da bi se njima svidjelu bilo sto sto nije u skladu sa njihovom ideologijom i da uopce mogu percipirati stvari poput kompromisa, de-ideologizacije (relativne, apsolutna je nemoguca) isl?

MIslis da mogu poput Jokica raditi progrogram mimo vlastitih uvjerenja (pa kao ateist podrzava vjeronauk)?

Samo sto u situaciji stabilne vecine takvi marginalci bez puno realne politicke podrske u drustvu ne mogu doci do izrazaja, no u situaciji nestabilne vlasti pojedini glasovi mogu dobiti debelo vecu realnu tezinu od one izborne.
Beljki is offline  
Old 25.05.2016., 14:23   #646
Znači dobro je plaćen. Institut za društvena istraživanja, plaća 8200
kvasteriks is offline  
Old 25.05.2016., 14:23   #647
Quote:
Kerefek76 kaže: Pogledaj post
...
Sredina je naravno uvijek negdje na sredini
Još danas se dobro sjećam bubanja pune 4 strane A4 gusto napisanih događaja i godina koje je kćer morala doslovno nabubati. I to...profa pita godinu a ona mora reći što je bilo tad i obratno, kaže događaj, a ona mora godinu.
To je nabubala naravno, ali ni tada nije znala ni danas ne zna događaje iz povijesti kronološki po razdobljima poredati i povezati sa zemljopisom. Jer se gradivo povijesti i zemljopisa uopće ne povezuju. Je li greškom programa ili lijenih i nesposobnih nastavnika, to ne znam.
E to je problem.
Učiti misliti, povezivati, tražiti znanje.
Hilda is offline  
Old 25.05.2016., 14:25   #648
Quote:
Winter Snake kaže: Pogledaj post
Jokić mi je izgledao ok, samo nisam baš nasjeo na medijski pokušaj građenja kulta ličnosti. Dobro je on plaćen za ovo. Nekako mi se činilo da sve ide glatko, dok nisam primjetio da su se ljudi iz obrazovnog sustava počeli žaliti na nekakve loše planove za STEM(science,technology,engineering and mathematics) područje. Koliko tu ima istine nemam pojma. Nisam stručnjak. Samo sam primjetio da se žale. I zato treba u javnosti razgovarati sa što više nastavnika/profesora iz matematike,fizike,kemije itd. ne bi li se čulo kako oni razmišljaju.

Vidim da je netsky stavio nekakve podatke gdje piše da su čelni ljudi reforme većinom s Instituta za društvena istraživanja. Možda je prevelik fokus na humanističkom području?

No sada ispada da reforma neće proći ne zato jer nekog zanima kvaliteta iste, već zato što krele Ilinčić ima neke svoje imbecilne zamisli.
Kakva su to pobogu ideološka neslaganja? U kojim se predmetima to može dogoditi? Mali dio povijesti i još samo zdravstveni odgoj.
Ne može se tolika reforma zaustaviti zbog jednog maloumnika. Ili Rusakice.
Svakako je vise prirodnih nego sto je bilo. A nikome njegovog nikad dosta. + najglasniji su bili Paar i jos poneko iz akademije koji nisu bas suvisli ni inace u javnim nastupima te vole ulogu provokatora bez obzira na temu. No to ionako nije previse sporno i dio je procesa koji je otvoren za promjene, ne vjerujem da bi na tome reforma pala.

S obzirom na ove nabrijane ideoloske ratove i na to da se promjenila vlast koja ne daje previse stvarne podrske da je lagao kako nije placen rekao bih da bi odavno procurilo u medije
Beljki is offline  
Old 25.05.2016., 14:26   #649
Quote:
klonka kaže: Pogledaj post
Ljudi, ajmo razbiti ovaj mit o Ilčiću, Rusak i radikalnoj desnici. U ključnim smjernicama reformske vlade lijepo piše, citiram:

To nije slučaj beskičmenjaštva koji im se zalomio već ono što su nam obećali i na što su se obvezali.

Samo reforme.
A, zaboravih na to
Beljki is offline  
Old 25.05.2016., 14:26   #650
Quote:
pinzgauer kaže: Pogledaj post
Svjetski trendovi u gospodarstvu i obrazovanju su sve uze i uze specijalizacije, kao i razvijanje i poticanje kreativnosti te proaktivnog pristupa rijesavanju problema.
Sve to je u suprotnosti s biflanjem enormne kolicine i sirine podataka napamet.
Svrha obrazovanja nije kao na francuskom dvoru u 14. stoljecu, nego da steknes znanja i vjestine koje su primjenjive u praksi i koje su trazene na trzistu rada.
Vjeruj mi, nikoga na intervjuu za posao ne pitaju da navede glavne gradove zemalja.....
Čitaj
Da pišem sporije?
Corduroy is offline  
Old 25.05.2016., 14:28   #651
Quote:
kvasteriks kaže: Pogledaj post
Znači dobro je plaćen. Institut za društvena istraživanja, plaća 8200
to je relativno mala placa za osobu u znanstvenim zvanjima, u rangu docenta na faksu.
I ne placa ga namjenski za reforme, to mu je primarno radno mjesto kao sto je i masa profa iz srednjih koja je sudjelovalau reformi primala i dalje svoju normalnu profesorsku placu.
Beljki is offline  
Old 25.05.2016., 14:29   #652
Quote:
kvasteriks kaže: Pogledaj post
Pa jasno je da ga žele sprječiti, zato su se i uskomešali toliko. Moje pitanje i dalje ostaje, ako su se oni tako uskomešali kod obrazovne reforme, koji je točno razlog tome? Kao što kolega forumaš kaže, o čem se to može ideološki puno naklapati? Mali dio povijesti, vjeronauk, građanski odgoj i zdravstveni odgoj.
Iskopao sam što je problem. I to među prosvjetarima žešćim katolicima.
Čini se da je problem spominanje "cica" i "pimpača" u lektirama za niže razrede(četvrti ili peti čini mi se), zatim uvrštavanje Tomića, Ferića(Anđeo u ofsajdu, predbacuje se neka navodna "pedofilija") i valjda zdravstveni odgoj.

Kakve gluposti. Doduše moglo se bez Tomića, ali to je majušni dio reforme.

Neki ljudi stvarno imaju kompleks od seksualnosti. Što lizanje oltara može učiniti mozgu.

Eto ja nisam znao.
Negdje sam pročitao informaciju da je projekt dobio nekoliko milijuna kuna i da su vodeći ljudi reforme dobro plaćeni.
Al ajd, ako on kaže da nije primio novac. Nema razloga da laže.
__________________
Ne mogu svi biti kauboji, netko mora biti Indijanac.
Winter Snake is offline  
Old 25.05.2016., 14:31   #653
Quote:
Stipe23 kaže: Pogledaj post

Prošeći cestom glavnog grada i pitaj ekipu u kojoj je državi Oslo ili što je to anticiklona, pa ćemo onda dalje o ovim uporno ponavljanim i posve pogrešnim teorijama.


Prošeći cestom glavnog grada Sjedinjenih Američkih Država i pitaj ekipu u kojoj je državi Oslo ili što je to anticiklona pa vidi jesi pametniji ti i hrpa besposličara koji su se obrazovali za pub kvizove ili ta ekipa u Washingtonu čija je nacija zahvaljujući obrazovanju koje ga nije naučilo što je to Oslo otišla na Mjesec dok u Hrvatskoj 80% domaćinstava nije imalo sanitarni čvor.
Johnny Quid is offline  
Old 25.05.2016., 14:34   #654
Quote:
kvasteriks kaže: Pogledaj post
Reforma predmeta znanstvene prirode (fizika, matematika, kemija, biologija itd) je poprilično jednostavna, i vidim lako je prošla. Ova humanistička naklapanja koja žele djecu ideološki oblikovati (bilo s jedne ili s druge strane), nisu.

Pitanje se postavlja, ako je sve super i bajno te ideološki neutralno, kako se nisu mogli dogovoriti oko osnovnih strana hrvatskog jezika, građanskog odgoja i povijesti?
Zato kaj bi oni jedan dogmatski marksizam, vjeronauk, zamijenili drugim, GO.

U nijansama je razlika među konvencionalnim popovima i ovim novokompanovim.
Johnny Quid is offline  
Old 25.05.2016., 14:34   #655
Quote:
kvasteriks kaže: Pogledaj post
Znači dobro je plaćen. Institut za društvena istraživanja, plaća 8200
on je u Instututu bio zaposlen i prije vođenja refome. to je njegova plaća.

za rad na reformi nije dobio nikakav honorar - znači da u to nije ušao zbog novca.
__________________
La vida es sueno T. 1.1.2009. M. 25.1. 2013.
Kakadu is offline  
Old 25.05.2016., 14:34   #656
Koji je konkretan razlog odustajanja ekspertne skupine ?

Najkonkretnije što sam uspio naći je:

Quote:
U ovom procesu mi trenutno nemamo osjećaj da imamo podršku. Spremni smo i na proširenje ove skupine, ali ne možemo pristati na političke utjecaje, bili oni s lijeva, s desna ili s centra. Ako se dopusti da politika diktira strukom, od reforme neće biti ništa.

Pojasnio je kako marginalne skupine imaju utjecaja na donošenje odluka od nacionalnog interesa. Na novinarsko pitanje na koju stranku konkretno misli, Jokić je rekao kako se radi o HRAST-u.
Nakon nekoliko desetaka miliona kuna ulupanih u taj projekt, osobno nisam pretjerano empatičan prema njihovim osjećajima.

Koliko vidim, HRAST im se ne sviđa. Ali ne vidim nikakav razlog da HRAST treba biti briga za takvo što.
Mene zanimaju konkretni razlozi i primjeri. Što su htjeli a što im HRAST, Bukva ili morski plodovi nisu dozvolili ?

Može li se nečega konkretnog naći na mreži ?
Page is offline  
Old 25.05.2016., 14:34   #657
Quote:
aspiriniks kaže: Pogledaj post
Po kojim je to rezultatima tadašnje "usmjereno obrazovanje" bilo katastrofa.
Možeš li to argumentirati?

Mišljenja sam da je tadašnji koncept COUO bio dobar za ono vrijeme.
A kakve dokaze točno hoćeš? Glavnina naših današnjih vlastodržaca je išla u šuvaricu, da li ti je to dovoljan dokaz?

Quote:
Hilda kaže: Pogledaj post
To definitvno. Ali i u općoj gimnaziji ima i te kako prostora za promjenu pristupa.
Za promjenu pristupa da. Ali ono što je Jokić zamislio je čista negacija ideje opće gimnazije.

Za boga miloga, kako možeš uvoditi specijalizaciju u školu koja u svojem nazivu ima riječ "opća?!" Zar ne znaju što ta riječ znači?!
ericsson is offline  
Old 25.05.2016., 14:34   #658
Quote:
Beljki kaže: Pogledaj post
to je relativno mala placa za osobu u znanstvenim zvanjima, u rangu docenta na faksu.
I ne placa ga namjenski za reforme, to mu je primarno radno mjesto kao sto je i masa profa iz srednjih koja je sudjelovalau reformi primala i dalje svoju normalnu profesorsku placu.
Mislio sam da radi u institutu za društvena istraživanja?
kvasteriks is offline  
Old 25.05.2016., 14:37   #659
Quote:
Winter Snake kaže: Pogledaj post
Eto ja nisam znao.
Negdje sam pročitao informaciju da je projekt dobio nekoliko milijuna kuna i da su vodeći ljudi reforme dobro plaćeni.
Al ajd, ako on kaže da nije primio novac. Nema razloga da laže.
jednom je davno u nekom intervjuu naveo svoje razloge. ne sjećam se baš dobro, ali mislim da je rekao nešto kako bi novčana naknada mogla biti sklizak teren i poremetiti razloge ulaska u ovu reformu. možda otvoriti mjesto i eventualnoj korupciji, a on je želio da sve ostane čisto i transparentno.
__________________
La vida es sueno T. 1.1.2009. M. 25.1. 2013.
Kakadu is offline  
Old 25.05.2016., 14:39   #660
Quote:
Page kaže: Pogledaj post
Koji je konkretan razlog odustajanja ekspertne skupine ?

Najkonkretnije što sam uspio naći je:



Nakon nekoliko desetaka miliona kuna ulupanih u taj projekt, osobno nisam pretjerano empatičan prema njihovim osjećajima.

Koliko vidim, HRAST im se ne sviđa. Ali ne vidim nikakav razlog da HRAST treba biti briga za takvo što.
Mene zanimaju konkretni razlozi i primjeri. Što su htjeli a što im HRAST, Bukva ili morski plodovi nisu dozvolili ?

Može li se nečega konkretnog naći na mreži ?
Pa to i mene osobno zanima. HRAST mi je potpuno nebitan, ali "marginalna skupina" i dalje ima koliko ja znam pravo sudjelovati u ovome. Koje su njihove zamjerke? Neka se izađe pred javnost i kaže.

Osobno sam desne orjentacije, ali sam i ateist. Mislim čak da vjeronauku nije mjesto u školama, al ajde ako je 90% zemlje katoličko neka bude volja većine. Što mene zanima je zašto su Glasovac, Jovanović i dr. tako zagrijani da baš ova reforma prođe? Di se žure? Može li se to malo doraditi ako postoje zamjerke? ima li javne rasprave na ovu temu? Dali Jonny Stulić treba biti predmet školstva? Ante jebeni Tomić također? Marko Marulić je out, zašto? Itd.
kvasteriks is offline  
Zatvorena tema



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 13:40.