Blisko politici Teme povezane s politikom koje ne spadaju pod ostale podforume |
|
|
17.09.2019., 19:05
|
#2021
|
Registrirani korisnik
Registracija: Oct 2006.
Postova: 12,332
|
Quote:
zgubydan kaže:
"taj je Slavonac potpisao ugovor o radu s tvrtkom "Waterfalls" na 10 sati tjedno!"
"U tjednu između 12. i 19. kolovoza, kada je umjesto 10 sati vozio ukupno 80 sati i 49 minuta, Branko je svaki dan vozio duže od 11 sati."
Hm, u čem je fora?
Jel to način da zaposlenika plate manje od minimalca po stvarno odrađenom satu, ako ne obavi dovoljno vožnji?
|
Nije to ništa novo. Cammeo vozači već godinama rade 12h dnevno 6 dana u tjednu po danu i noći i zarade relativno solidno, 5000-6000 Kn. Tko izdrži, a izdrže u prosjeku 2-3 mjeseca. Prijavljeni na minimalac
Takva vremena došla. Svi bi jeftini prijevoz, no onda nema iščuđavanja. Problem bude kada se to proširi na svi bi jeftino...nastavi niz
|
|
|
16.10.2019., 22:38
|
#2022
|
samo svoj
Registracija: Dec 2017.
Lokacija: Balkan
Postova: 1,295
|
Quote:
denijama kaže:
i? jel ima više nesreća i incidenata kod Uberovaca nego kod "normalnih" taksista?
|
Naravno da ima i to iz više razloga. Prvo - uobičajeno je da Uberovac radi više poslova jer je sam Uber job zapravo slabo plaćen. Zato on na posao dolazi i za volan seda nakon što je 8 sati radio drugde i u startu je umoran. Drugo, zbog samog sistema rada on često gleda u mobitel tokom vožnje kako bi ispratio zadatu rutu. Treće, prosečan vozač Ubera je daleko neiskusniji, jer se taj posao uglavnom radi privremeno dok se mora. Teško ćete tu naći nekog da za njih taksira 5 i više godina.
Quote:
Ego kaže:
Kakvi sefovi? Taksist je obrtnik, sam svoj sef, odgovoran za svoje radno vrijeme. Upravo zato jer uber nije poslodavac cak i kad bi uveli ogranicenja, vozac moze odraditi za uber 8 sati, pa 8 sati za Bolt, pa malo voziti na crno, pa se vratiti na Uber i tako dok se ne srusi... Ako postoji problem, to drzava treba kontrolirati s obrtnicima.
A sto se cijene jeftinog taksija tice, ne treba zaboraviti da i skupi taksi ima i te kako svoju dodanu cijenu u obliku pijanih, umornih, bolesnih i na druge nacine onesposobljenih vozaca koji radije sjedaju za volan jer im je preskupo placati taksi.
|
Zaboravio si da Uber ima varijantu da i vozači ocenjuju putnike, tako da taj pijan i bolestan lako može dospeti na crnu listu. Ne znam da li su to već uveli i u Hrvatsku, kao i one logaritme za dizanje cena u zavisnosti od broja vozila. Ako još nisu, uvešće kad budu podavili konkurenciju
A evropski sud je presudio da je Uber poslodavac jer on prima vozača, određuje mu uslove, tokom celog radnog vremena ga prati GPS - om i ima uvid u njegovo kretanje, a pomoću ocena putnika i u njegovo ponašanje. Zato je i u ovom slučaju odgovoran ne samo vozač nego i firma, u ovom slučaju ona koja ga je primila na posao.
Ne razumem zašto tako branite firmu koja je svuda u svetu poznata po gaženju preko leševa. Ovi u sudaru su zapravo imali neverovatnu sreću. Da li si svestan kolika je retkost da pri čeonom sudaru niko ne pogine?
__________________
Слава Україні!
|
|
|
17.10.2019., 00:31
|
#2023
|
Egomanijak
Registracija: Nov 2002.
Postova: 28,134
|
Quote:
Stuteley kaže:
Naravno da ima i to iz više razloga. Prvo - uobičajeno je da Uberovac radi više poslova jer je sam Uber job zapravo slabo plaćen. Zato on na posao dolazi i za volan seda nakon što je 8 sati radio drugde i u startu je umoran. Drugo, zbog samog sistema rada on često gleda u mobitel tokom vožnje kako bi ispratio zadatu rutu. Treće, prosečan vozač Ubera je daleko neiskusniji, jer se taj posao uglavnom radi privremeno dok se mora. Teško ćete tu naći nekog da za njih taksira 5 i više godina.
|
Imas kakav dokaz za ovo ili samo teoretiziras?
Quote:
Zaboravio si da Uber ima varijantu da i vozači ocenjuju putnike, tako da taj pijan i bolestan lako može dospeti na crnu listu. Ne znam da li su to već uveli i u Hrvatsku, kao i one logaritme za dizanje cena u zavisnosti od broja vozila. Ako još nisu, uvešće kad budu podavili konkurenciju
A evropski sud je presudio da je Uber poslodavac jer on prima vozača, određuje mu uslove, tokom celog radnog vremena ga prati GPS - om i ima uvid u njegovo kretanje, a pomoću ocena putnika i u njegovo ponašanje. Zato je i u ovom slučaju odgovoran ne samo vozač nego i firma, u ovom slučaju ona koja ga je primila na posao.
Ne razumem zašto tako branite firmu koja je svuda u svetu poznata po gaženju preko leševa. Ovi u sudaru su zapravo imali neverovatnu sreću. Da li si svestan kolika je retkost da pri čeonom sudaru niko ne pogine?
|
Zasto bi nekome tko je pijan ili bolestan stisnuli negativnu ocjenu? Negativne ocjene idu samo ljudima koji se ne znaju ponasati. Znam slucaj gdje su cak covjeku ispovracali auto. Kulturno je pao dogovor, platili su ciscenje i nije bilo nikakvih problema kasnije. Ne znam vozi li Uber gdje god da ti zivis, ali ovdje je najnormalnija stvar ako si popio da zoves Uber. Koliko sam pricao s ljudima iz drugih dijelova svijeta gdje je Uber prisutan, ista je stvar.
Za presude me zaboli jedna stvar ako nemaju jebenog smisla. Vozaci koji koriste Uber nemaju nikakvo radno vrijeme, nemaju obavezu prihvatiti i jednu voznju, mogu voziti samostalno ili za bilokoga drugoga. Jedina obaveza im je odvoziti konkretnu voznju koju su prihvatili pod uvjetima koje je Uber dogovorio s klijentom. To nikakve veze sa zaposlenjem nema.
__________________
Zli zeleni kefir
|
|
|
17.10.2019., 11:39
|
#2024
|
Registrirani korisnik
Registracija: Sep 2015.
Postova: 15,964
|
Quote:
Stuteley kaže:
Naravno da ima i to iz više razloga. Prvo - uobičajeno je da Uberovac radi više poslova jer je sam Uber job zapravo slabo plaćen. Zato on na posao dolazi i za volan seda nakon što je 8 sati radio drugde i u startu je umoran. Drugo, zbog samog sistema rada on često gleda u mobitel tokom vožnje kako bi ispratio zadatu rutu. Treće, prosečan vozač Ubera je daleko neiskusniji, jer se taj posao uglavnom radi privremeno dok se mora. Teško ćete tu naći nekog da za njih taksira 5 i više godina.
|
ne, nema. izvukao si ovu izjavu iz ničega. u RH NEMA više nesreća s Uber vozačima nego s tradicionalnim taksistima.
U RH ima puno više kriminala i nasilja baš kod tradicionalnih taksista, a to je doslovno nepostojeće kod UBERa.
A ovo za iskustvo je smiješno -radi se o vožnji auta čovječe, a ne o nuklearnoj fizici.
Quote:
Stuteley kaže:
Zaboravio si da Uber ima varijantu da i vozači ocenjuju putnike, tako da taj pijan i bolestan lako može dospeti na crnu listu. Ne znam da li su to već uveli i u Hrvatsku, kao i one logaritme za dizanje cena u zavisnosti od broja vozila. Ako još nisu, uvešće kad budu podavili konkurenciju
A evropski sud je presudio da je Uber poslodavac jer on prima vozača, određuje mu uslove, tokom celog radnog vremena ga prati GPS - om i ima uvid u njegovo kretanje, a pomoću ocena putnika i u njegovo ponašanje. Zato je i u ovom slučaju odgovoran ne samo vozač nego i firma, u ovom slučaju ona koja ga je primila na posao.
Ne razumem zašto tako branite firmu koja je svuda u svetu poznata po gaženju preko leševa. Ovi u sudaru su zapravo imali neverovatnu sreću. Da li si svestan kolika je retkost da pri čeonom sudaru niko ne pogine?
|
zato što me zaboli ona stvar po čemu su oni poznati u svijetu, ali vrlo dobro znam kako je izgledalo Taxi tražište dok su se na njemu nalazili samo monopolisti, kako je i tko i na koji način dolazio do koncesija, koliko je koštalo, kakva je bila usluga, koliko se utajilo i ne izdavalo račune...itd...
Od liberalizacije tržišta nema praktično ni jednog valjanog argumenta koji bi išao na ruku prijašnjem stanju. Država i lokalna uprava nemjerljivo više zarađuje, nemjerljivo više ljudi osigurava egzistenciju na ovaj način, usluga je nemjerljivo bolja i jeftinija, itd....
Koji je to točno racionalan argument da se tržište opet krajnje regulira i stavi u monopol? Tvoje tvrdnje da je sada više nesreća (u postotku naravno) su jednostavno lažne, iako bi s obzirom da je broj taksista narastao nekoliko desetina puta, a broj vožnji se povećao i za nekoliko stotina puta -nekakvo povećanje i bilo očekivano.
Dakle, koja je to točno sila i potreba , a koja bi nas racionalno nagnala da ukidamo Uber. Pogotovo dok ulicama još uvijek sasvim slobodno voze razni Sabahudini , oni divljaci iz Splita i razni drugi, a koji zaista predstavljaju opasnost za sve. Dok se barem te stavri ne srede -sasvim je ludo uopće razgovarati o platformi koja je u krajnjoj liniji dobrovoljna ...za razliku od prijašnjeg stanja, a gdje si imao monopol.
Ovo o čemu ti govoriš, da li je Uber poslodavac, ili nije -meni i svim korisnicima je sasvim irelevantno. to je samo tehničko pitanje, a ne suštinsko pitanje koje bi uopće zanimalo korisnike. I po kojoj to logici neki tradicionalni taksist ziher ne radi više od 8 sati, a uberovac ziher radi? Od kuda ti to?
U biti iznosiš podatke koji su sasvim netočni.
|
|
|
17.10.2019., 11:56
|
#2025
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2006.
Postova: 41,636
|
Jedan prijatelj je izgubio posao u 50oj godini, praktički nezapošljiv za neko novo radno mjesto.
Spasio ga je Uber, osnovao je firmu i postao Uber partner, a zahvaljujući liberalizaciji nije morao biti profi vozač. Iskustvo ima, preko 30 godina vozačkog staža. Sa svojom firmom je Uber partner, a ne zaposlenik Ubera i sam sebi određuje radno vrijeme. Ako mu se ne da ne mora uopće voziti. Ukratko, oduševljen je i zahvalan što postoji Uber. Pristojno zarađuje.
|
|
|
19.10.2019., 11:46
|
#2026
|
Registrirani korisnik
Registracija: Aug 2004.
Lokacija: Zagreb
Postova: 5,598
|
Quote:
denijama kaže:
Od liberalizacije tržišta nema praktično ni jednog valjanog argumenta koji bi išao na ruku prijašnjem stanju.
|
Liberalizacija je počela i prije ubera, a prisutna je i na tržištima gdje uopće nema ubera, pa i nema previše veze sa uberom kao kompanijom.
Liberalizacija je zaoštrila konkurenciju i prisilila vozače da više voze, a manje se odmaraju uz druženje i šah na haubi, pa su umorniji, a znamo što umor znači u prometu. Ali to je OK dok cijenu plaća netko drugi, izvan taksija. Dio poslovnog modela, socijalizacija troška putem osiguranja, a prisvajanje profita, kapitalizam na djelu.
Vozači "moraju" prihvaćati vožnje da ih ne izbace sa platforme, pogotovo ako su zaposlenici posredničke firme prema kojima imaju obveze osigurane zadužnicama na desetke tisuća kuna, a što je izgleda čest slučaj.
Moraju tako cijele dane da pokriju troškove i rizike. Npr. da se razbole pa moraju na bolovanje na trošak poslodavca - prvih 42 dana bolovanja. Ili plaćeni godišnji odmor 4 tjedna godišnje + plaćeni državni praznici.
Quote:
Dakle, koja je to točno sila i potreba , a koja bi nas racionalno nagnala da ukidamo Uber.
..
-sasvim je ludo uopće razgovarati o platformi koja je u krajnjoj liniji dobrovoljna ...
..
to je samo tehničko pitanje, a ne suštinsko pitanje koje bi uopće zanimalo korisnike.
|
Uber poslovni model je u nekim aspektima drugačiji od ostalih taksi kompanija, pa to zanima korisnike foruma.
Recimo, odakle dolaze uštede i "uštede" i tko sve osim putnika plaća ostatak računa do "full cost recovery" cijene vožnje.
Ako jedan poduzetnik ovlada prevelikim tržišnim udjelom, čak i da nije ništa drugo nelegalno, u nekoj točki mora djelovati i AZTN.
|
|
|
19.10.2019., 15:39
|
#2027
|
Egomanijak
Registracija: Nov 2002.
Postova: 28,134
|
Quote:
zgubydan kaže:
La manje se odmaraju uz druženje i šah na haubi, pa su umorniji, a znamo što umor znači u prometu.
|
I dame i gospodo, ovo se zove kvalitetno trolanje :clap:
__________________
Zli zeleni kefir
|
|
|
21.10.2019., 13:28
|
#2028
|
high warlord
Registracija: Jan 2004.
Lokacija: ASIA
Postova: 9,146
|
Jel jos taksisti kmece o uberu i slicnim firmama....ono, pomiri se da te pregazilo vrijeme, ili se i sam ukljuci u nove tehnologije...
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
__________________
stacking satoshis
|
|
|
23.10.2019., 09:00
|
#2029
|
Jednoborg
Registracija: Oct 2006.
Postova: 41,757
|
Quote:
Ego kaže:
Kakvi sefovi? Taksist je obrtnik, sam svoj sef, odgovoran za svoje radno vrijeme. Upravo zato jer uber nije poslodavac cak i kad bi uveli ogranicenja, vozac moze odraditi za uber 8 sati, pa 8 sati za Bolt, pa malo voziti na crno, pa se vratiti na Uber i tako dok se ne srusi... Ako postoji problem, to drzava treba kontrolirati s obrtnicima.
|
Ne nuzno. Vozac moze otvoriti firmu ili obrt pa kao partner raditi direktno sa uberom, alimoze takodjer raditi za nekoga drugoga tko je to napravio, tj njegovu firmu. Iz clanka je ocito to ovdje slucaj te on nije obrtnik vec radi za firmu koja je Uberov partner.
|
|
|
23.10.2019., 21:34
|
#2030
|
Egomanijak
Registracija: Nov 2002.
Postova: 28,134
|
Quote:
Beljki kaže:
Ne nuzno. Vozac moze otvoriti firmu ili obrt pa kao partner raditi direktno sa uberom, alimoze takodjer raditi za nekoga drugoga tko je to napravio, tj njegovu firmu. Iz clanka je ocito to ovdje slucaj te on nije obrtnik vec radi za firmu koja je Uberov partner.
|
Ok, ali onda je potpuno ista stvar. Poslodavac nije Uber nego firma koja vozi za Uber.
__________________
Zli zeleni kefir
|
|
|
23.10.2019., 22:19
|
#2031
|
Jednoborg
Registracija: Oct 2006.
Postova: 41,757
|
Ovisi kako je uredjen odnos izmedju vozaca i te firme/poslodavca. Moze li vozac u praksi raditi koliko oce, a poslodavac samo ubiere proviziju, ili isti moze vrsiti neki pritisak na vozaca 
|
|
|
23.10.2019., 22:56
|
#2032
|
Egomanijak
Registracija: Nov 2002.
Postova: 28,134
|
Quote:
Beljki kaže:
Ovisi kako je uredjen odnos izmedju vozaca i te firme/poslodavca. Moze li vozac u praksi raditi koliko oce, a poslodavac samo ubiere proviziju, ili isti moze vrsiti neki pritisak na vozaca 
|
Pa ne moze. Onda je klasicni zaposlenik. Ali ne Ubera nego firme koja s Uberom suraduje. I ta firma ga mora po vazecim zakonima tretirati kao zaposlenika. Nista novo i divlje.
__________________
Zli zeleni kefir
|
|
|
29.10.2019., 11:36
|
#2033
|
Registrirani korisnik
Registracija: Aug 2004.
Lokacija: Zagreb
Postova: 5,598
|
Quote:
Ego kaže:
Pa ne moze. Onda je klasicni zaposlenik. Ali ne Ubera nego firme koja s Uberom suraduje. I ta firma ga mora po vazecim zakonima tretirati kao zaposlenika. Nista novo i divlje.
|
Da ga tretira kao zaposlenika, firma bi bila odgovorna za radno vrijeme i plaćala sve odrađene sate, a ne samo 2.
Po napisima vidimo da je obračun plaće vrlo maštovit, s efektom da poduzetničke rizike defakto prevali na zaposlenika.
Da li i vozači u drugim firmama (cammeo, eko, ..) dobvaju proviziju 9% na kupljeno gorivo i u čem je fora?
|
|
|
29.10.2019., 16:30
|
#2034
|
Egomanijak
Registracija: Nov 2002.
Postova: 28,134
|
Quote:
zgubydan kaže:
Da ga tretira kao zaposlenika, firma bi bila odgovorna za radno vrijeme i plaćala sve odrađene sate, a ne samo 2.
Po napisima vidimo da je obračun plaće vrlo maštovit, s efektom da poduzetničke rizike defakto prevali na zaposlenika.
Da li i vozači u drugim firmama (cammeo, eko, ..) dobvaju proviziju 9% na kupljeno gorivo i u čem je fora?
|
Kao sto rekoh, to vise nema veze s Uberom nego sa firmom za koju vozac radi.
__________________
Zli zeleni kefir
|
|
|
27.02.2021., 11:52
|
#2036
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jan 2007.
Postova: 36,877
|
Quote:
lijencina1 kaže:
|
Dobra vijest, bravo za talijanske presude.
__________________
"Bog je s tugom znao reći: anđeli oko nogu imaju kuglu, đavli krila na leđima." (Alexandre Romanes)
"Ako vam je težak stijeg čestitosti, utaknite ga u zemlju gdje počivaju naše kosti - mi ćemo ga držati."
"Bolje zapaliti i najmanju šibicu u mraku, nego se pjeniti i/ili piskarati o tami."
|
|
|
03.03.2021., 15:10
|
#2037
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2007.
Lokacija: Zagreb
Postova: 19,132
|
Quote:
Kexx kaže:
Jedan prijatelj je izgubio posao u 50oj godini, praktički nezapošljiv za neko novo radno mjesto.
Spasio ga je Uber, osnovao je firmu i postao Uber partner, a zahvaljujući liberalizaciji nije morao biti profi vozač. Iskustvo ima, preko 30 godina vozačkog staža. Sa svojom firmom je Uber partner, a ne zaposlenik Ubera i sam sebi određuje radno vrijeme. Ako mu se ne da ne mora uopće voziti. Ukratko, oduševljen je i zahvalan što postoji Uber. Pristojno zarađuje.
|
  
A jedan mornar iz Venezuele je dobio cirkularno pismo, poslao ga na 9 adresa, i za 3 mjeseca dobio 5 milijuna dolara na lotu!
Evo ga, uživa i dan danas!
Veselo ispija slasne koktele na plaži na Barbadosu, zajedno s uber-partnerom! 
|
|
|
06.07.2021., 19:20
|
#2038
|
Registrirani beskorisnik
Registracija: Jul 2011.
Postova: 4,554
|
Nisam baš pratio priču u posljednje vrijeme radi epidemije i tako toga, ali čini se kako je, još u ožujku, Vrhovni sud Ujedinjenog Kraljevstva, očigledno zadojen lenjinističkom ideologijom i zadojen mržnjom prema napretku,novim tehnologijama, općoj sreći i ljepoti svega tržišnog, donio skandaloznu presudu kako su uberovi vozači ipak zaposlenici.
Nekoliko primjera argumentacije priglupih neznalicama u perikama i haljama, slično se moglo pročitati i na ovom threadu gdje su slične besmislice nemilosrdno razvaljene logikom Nevidljive Ruke:
"The logic of Uber’s case becomes all the more difficult as it is developed. For Uber not to be considered an employer it is essential to believe that the driver has a contract with the passenger. Uber’s case, therefore, is that the driver enters into a binding agreement with a person (the rider) whose identity he does not know (and will never know) and who does not know and will never know his identity, to undertake a journey to a destination not told to him until the journey begins, by a route prescribed by a stranger (Uber) to the contract (route must be efficient as per GPS according to Uber as that will set the mileage for fare if passenger complains) from which he is not free to depart (at least not without risk), for a fee which (a) is set by a stranger (Uber) not the driver, and (b) is not known by the passenger (who is only told the total to be paid), (c) is calculated by a stranger (Uber, as a percentage of the total sum) and (d) is paid to the stranger (Uber).… Not surprisingly, Uber does not suggest that in practice drivers and passengers agree to terms. Of course they do not since (apart from any other reason) by the time any driver meets a passenger the deal has already been struck (between Uber and the passenger)…. For all of these reasons, one can only conclude that the supposed driver/passenger contract is a pure fiction which bears no relation to the real dealings and relationships between the parties."
"...the court concluded, drivers “have little or no ability to improve their economic position through professional or entrepreneurial skill. In practice the only way in which they can increase their earnings is by working longer hours while constantly meeting Uber’s measures of performance....”
Crno ti se piše, o nekoć moćni i pravični Albione!
|
|
|
10.07.2021., 12:03
|
#2039
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2012.
Postova: 3,101
|
Yup
Netko zloban bi mogao reći da je presušila pipa za podmazivanje. Ili da se osušila nevidljiva ruka. Ista pašta. 
|
|
|
14.07.2021., 07:41
|
#2040
|
Registrirani beskorisnik
Registracija: Jul 2011.
Postova: 4,554
|
Quote:
Klibicl kaže:
Yup
Netko zloban bi mogao reći da je presušila pipa za podmazivanje. Ili da se osušila nevidljiva ruka. Ista pašta. 
|
Tko zna, možda nekim čudom i izbjegnemo regresiju u ta bajna vremena kasnog 19. stoljeća 
|
|
|
 |
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 09:28.
|
|
|
|