Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili

Automobili Život na kotačima
Podforumi: Nautika, Motori i skuteri, Autoplin

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 24.06.2025., 14:49   #1
BYD Seal U DM-i

Pozdrav,

prije skoro 2 mjeseca sam uzeo BYD SEAL U DM-i Comfort (4.800 km za sad) pa ću kao pokusni kunić kineza podijeliti dojmove za sad. S autom sam poprilično zadovoljan jer je izuzetno udoban i tih, no ima svojih mana. Vjerujem da ima dosta ljudi koji razmišljaju otići na testnu vožnju ili razmatraju kupnju auta i ne misle da su vozila iz Kine isključivo smeće, pa evo:

PREDNOSTI
- Izuzetno udoban za duže vožnje, sjedala su jako udobna.
- Iznimno je tih do brzine 120-130 km/h, čak i u HEV modu.
- U kabini ništa ne treska, bar za sad.
- Testirano prelazi više od 120 km u EV modu u vožnji do 100 km/h (baterija 26.6 kW).
- Potrošnja do 100 km/h u EV modu mala za vozilo 2tone+. Oko 14-17 kW / 0.0 l.
- Motor može puniti bateriju čak preko 10kW/100km na brzinama od 50-80 km/h (ukoliko postavite povrat baterije, do max 70%, uz veću potrošnju goriva). Potrošnja je tad oko 8 litara/100 km.
- Prostor na stražnjim sjedalima je izvanredan te je podnica ravna.
- Sigurnosna upozorenja su tiha i skoro neprimjetna – TSR, LKA, LDP, ELKA (mogućnosti podešavanja jačine). Najglasnije je upozorenje pojasa koje također nije preglasno.
- Punjenje preko noći na schuko utičnici (dobijete monofazni schuko punjač uz vozilo) je dovoljno. Računajte na gubitak od cca 15-20% energije prilikom punjenja.
- Obzirom na sve sigurnosne sustave vozila (većina novih vozila) omogućava jednostavno gašenje u preglednom drop down meniju kojeg sami možete prilagoditi potrebama.
- Obzirom da se klimatizacijom upravlja glasovno ili preko displaya, u podnožju displaya je uvijek dostupna touch klimatizacija i traka koja je također prilagodljiva potrebama brzog pristupa. Jasno da bi bilo bolje da ima analognu klimatizaciju.
- Završna obrada izgleda vrlo dobro i ne vjerujem da će se raspasti. Vrijeme će pokazati.
- Automatsko uključivanje i isključivanje dugih svjetala radi odlično, iznad očekivanja.
- Iako se dosta negativno priča o mekanom ovjesu, ovjes nije mekan te se vozilo za SUV ponaša odlično. Ne naginje se u zavojima i nemaš osjećaj valovitosti na neravninama. (vjerojatno poboljšano u 2025. modelima)
- Mogućnost paljenja vozila preko BYD aplikacije te mogućnost hlađenja / grijanja sjedala i upravljanja klimatizacijom preko aplikacije. Npr. ideš s mora u rashlađeno vozilo. Aplikaciju će valjda još značajno poboljšati za EU.
- Mogućnost glasovnih upozorenja vozaču iz navigacije vozila. Npr. da je kamera ispred vas.
- Display ispred vozača dobro zaštićen od svjetlosti i uvijek je izuzetno pregledan (nije na direktnom udaru svjetlosti).
- Glasovne komande za upravljanje svim mogućnostima vozila, iako ih ja ne koristim. Ne podržava hrvatski za glasovne komande.
- Ažuriranja sustava vozila online (dobijete poruku na displayu sa dostupnim ažuriranjem). Npr. zadnje ažuriranje je omogućilo brzo gašenje LKA sustava u dropdownu i prilagodljivu traku na dnu displaya.


MANE
- Na većim brzinama od 130 km/h vjetar se dosta čuje.
- Upravljanje vozilom je poprilično različito na malim brzinama i većim brzinama. Na malim brzinama je upravljanje mekano i lagano. Na 120+ km/h volan postane izuzetno težak te stvara osjećaj nesigurnosti. Nakon perioda privikavanja znatno bolje (u oba moda volana Comfort i Sport).
- Na autoputu u EV modu na brzinama 130+ km/h potrošnja je oko 30-40 kW. Znači možda 50 km pređete.
- Vozilo nije za vožnje 150+ km/h. Potrošnja je izrazito visoka. Na tim brzinama (HEV modu) vozilo troši i bateriju i benzin (ne može puniti bateriju) i pravilo da vozilo drži uvijek oko 20% baterije nije točno. Meni je baterija pala jako brzo s 20% na 5% na autoputu i dalje nisam htio riskirati nego sam usporio na 100 km/h te je benzinski motor počeo puniti bateriju. U nekakvom prosjeku na brzini od 120 km/h motor može održavati bateriju na istom postotku.
- Kada motor radi na velikim obrtajima (ispražnjena baterija ili ubrzanje na većim brzinama) motor je izrazito glasan, a poglavito jer ste se navikli voziti u tišini.
- ICC – inteligentni tempomat (automatsko upravljanje) treba doraditi. U slučaju većeg zavoja samo se isključi i vozilo nastavi voziti ravno. Nije moguće uključiti da samostalno prati brzinu ograničenja iako vozilo prepoznaje znakove. Radi samo do brzine od 122km/h. Svakako se ne oslanjati na ICC.
- LKA i LDP (lane keep assist i departure prevention) je katastrofa. Ponekad blago ispravlja volan, a ponekad značajno. Npr. na lokalnim cestama gdje postoji linija samo u sredini često vozilo usmjerava van ceste, u tom slučaju je potrebno čvrsto držati volan da preuzmete kontrolu nad sustavom. Srećom, prema zadnjem dostupnom software-u (online) je dodan brzi prečac za gašenje LKA/LDP ali ne i ELKA.
- ELKA (emergency lane keeping assist) je još gori od LKA. Upali se ponekad a ni ne znaš zašto. Većinom kad vozilo ide iz suprotnog smjera, valjda sustav procjeni da bi se potencijalno mogli sudariti iako se oba vozila nalaze u svojim linijama. Ne pali se često ali prilikom svakog paljenja na srednjem displeju promjeni odabrani meni u LKA display što je iritantno. Za sad nema brzi prečac za gašenje.
- Prtljažnik je za SUV ove veličine mali i tu se vidi prilična razlika u završnoj obradi naspram prednjeg dijela. Prtljažnik izgleda jeftino.
- Dugme za otvaranje prtljažnika na vratima vozača može otvoriti vrata prtljažnika, ali ne i zatvoriti što je nevjerojatno. Za zatvaranje morate glasovno dati komandu ili u drop down meni dodati ikonu za zatvaranje.
- Display na sredini vozila, software-ski dobro posložen, često se ne vidi dobro zbog kuta gledanja i svjetlosti po sunčanim danima, a o otiscima prsta da ne govorim.
- Na svim dugmićima i plastičnim dijelovima (visoki sjaj) otisci se baš vide i ukoliko se često ne čisti vozilo izgleda izuzetno mrljavo.


Za sad sam prešao 4.800 km (3.000 EV i 1.800 HEV – većina autocesta 120-130 km/h). Prosječna potrošnja na ovu kilometražu je 3.0 l benzin i 9.8 kW struja / 100km.
Ayasho is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 14:53   #2
Koliko si platio auto ako nije tajna? Neki popust bio? I ako može koja fotka, slobodno
xavi8 is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 15:38   #3
oko 20K€ je mislim bila cijena osnovnog modela ako ne i 25.
__________________
Ljubavnik od formata
mrcina 22222 is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 15:54   #4
Jel to taj auto? https://www.youtube.com/watch?v=lbMH5-UYpoQ

Koliko sam shvatio, benzinski motor je ovdje pomoćni tj. služi punjenju baterije dok je glavni elektromotor? Suprotno od Toyotinog koncepta hibrida?
Stiglitz is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 15:58   #5
Quote:
mrcina 22222 kaže: Pogledaj post
oko 20K€ je mislim bila cijena osnovnog modela ako ne i 25.
Eh Mrcino, da taj auto košta 20k, vjerujem da bi pola podforuma kupilo dotični auto. Da bar su takve cijene. U Kini vjerojatno i je.
Mairon is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 16:02   #6
39500 je početna cijena
bond007 is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 16:16   #7
Quote:
Mairon kaže: Pogledaj post
Eh Mrcino, da taj auto košta 20k, vjerujem da bi pola podforuma kupilo dotični auto. Da bar su takve cijene. U Kini vjerojatno i je.
Htio bas to napisat.

Pomiješao ga s Dolphin Surfom.

Poslano sa mog SM-S938B koristeći Tapatalk
fabricio1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 16:21   #8
Prvo svaka čast na recenziji.

Ovako čuti sve iz prve ruke korisnika koji je kupio auto je najbolje...

Kako to da si se odvazio kupit Seal-a, sta je presudilo u korist Kineza?

Ima li matrix svjetla mozda?

Poslano sa mog SM-S938B koristeći Tapatalk
fabricio1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 17:58   #9
Kada se vozi samo na struju i treba ti snaga-gas,on ce upaliti benzinca,bar tako je bilo kod mene u probnoj voznji.On je za voznju po gradu svaki dan u ev modu,lagane voznje,kada zatreba van grada troskovi goriva nisu bitni,ako ste na duzim putovanjina par puta godisnje.Covek treba tri puta da razmisli pre kupovine, u kom scenariju mu treba ovakav phev.39500 je ogromna suma novca za dve polovine od svake tehnologije.Zamrsen sistem benzina i struje koji moze da opravda samo ultra pouzdana garancija,bez sitnih slova na dnu garantnih uslova,uz majstore koji znaju sta rade.
Takvi majstori ne sede za fiksnu platu,vec su negde preko ili u svojoj radioni.
xenonxenon is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.06.2025., 20:06   #10
Da li mozes ostavit dio baterije za kasnije da koristiš?
C5 mozes ostavit 10, 20, i max kilometara da ne dira nego kada hoces koristit.

Poslano sa mog SM-S921B koristeći Tapatalk
neo1234 is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.06.2025., 11:35   #11
Quote:
xavi8 kaže: Pogledaj post
Koliko si platio auto ako nije tajna? Neki popust bio? I ako može koja fotka, slobodno
Ma nije tajna. Platio sam auto 41.000,00 €, Comfort 2025 verzija, crna boja. Popust bio 2.100,00 €. Dodam bar slika kasnije.



Quote:
Stiglitz kaže: Pogledaj post
Koliko sam shvatio, benzinski motor je ovdje pomoćni tj. služi punjenju baterije dok je glavni elektromotor? Suprotno od Toyotinog koncepta hibrida?
Da, benzinski motor je pomoćni te osim što puni bateriju preuzima u cijelosti pogon vozila prilikom manjih opterećena, sve se automatski odvija. U HEV automatskom modu većinom elektromotor preuzima pogon a benzinski je generator ali po potrebi (npr uzbrdica) oba motora daju snagu na pogon. Dok u HEV Save modu benzinski većinom preuzima pogon i vraća energiju bateriji, a elektro motor se uključi samo u slučaju da je opterećenje na benzinski preveliko. Ima jednu brzinu, kao električna vozila.



Quote:
fabricio1 kaže: Pogledaj post
Kako to da si se odvazio kupit Seal-a, sta je presudilo u korist Kineza?

Ima li matrix svjetla mozda?
Nema matrix svjetla.

Obzirom da sam gledao uzeti SUV PlugIn srednjih ili većih dimenzija presudila je oprema vozila za cijenu, probna vožnja - udobnost i osjećaj električnog vozila u vožnji, veliki broj pozitivnih komentara vlasnika vozila (poglavito Engleska i Australija), i izgled vozila (iako meni srednja konzola s tabletom i punjačem za mobitele vizualno ne izgleda dobro).
Razmatrao sam još Hyundai Tucsona, MG HS i Škodu Kodiaq, Toyotu RAV4 te polovnog Mazdu CX-60.



Quote:
xenonxenon kaže: Pogledaj post
Kada se vozi samo na struju i treba ti snaga-gas,upaliti će benzinca,bar tako je bilo kod mene u probnoj voznji.On je za voznju po gradu svaki dan u ev modu,lagane voznje,kada zatreba van grada troskovi goriva nisu bitni,ako ste na duzim putovanjina par puta godisnje.Covek treba tri puta da razmisli pre kupovine, u kom scenariju mu treba ovakav phev.39500 je ogromna suma novca za dve polovine od svake tehnologije.Zamrsen sistem benzina i struje koji moze da opravda samo ultra pouzdana garancija,bez sitnih slova na dnu garantnih uslova,uz majstore koji znaju sta rade.
Takvi majstori ne sede za fiksnu platu,vec su negde preko ili u svojoj radioni.
Točno tako, što si naveo je u HEV auto modu ukoliko je baterija ispod 70% osim u slučaju kada stisneš gas do kraja (osjetiš klik na papučici), onda pali benzinski motor i u EV modu.

Sa svim ostalim se slažem u potpunosti. Bude li se kvario promašio sam s vozilom.



Quote:
neo1234 kaže: Pogledaj post
Da li mozes ostavit dio baterije za kasnije da koristiš?
Možeš ostaviti postotak baterije do maksimalno 70% za kasnije. Također ukoliko si potrošio bateriju možeš je kroz vožnju puniti natrag na maksmilano 70% uz veću potrošnju goriva.

-------

Zaboravio sam napisati još, prilikom ubacivanja mjenjača u R upali se 360 kamera (koja je odlična i mjeri udaljenost od objekata) no sustav onemogući korištenje većine stvari dok je mjenjač u R, npr. ne možeš pojačati, smanjiti ili mutati glazbu.

Dobiješ 1GB / mjesečno podatkovnog prometa što je premalo za npr. Spotify itd pa je potrebno složiti automatski hotspot.

Iako je sustav Android, količina dostpunih aplikacija u BYD storu je mala za sad, i dosta ih je nedostupno prilikom vožnje.
Ayasho is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.06.2025., 13:11   #12
Nda. Za taj iznos ja bi uzeo Kodiaqa bez imalo pitanja. Ja sam mislio da će rušiti cijenu barem 10% dole da bude slična UK cijenama, ali očigledno carine rade svoje.
Nije da mi je Škoda ultimativni auto, al nešto mi ima kod BYD-a ovoga nedorečeno.

Zapravo mi se čini najveća falinga taj ekran i gimmick oko okretanja.
Kad pogledaš tu veliku komandnu konzolu, mogli su kompletan ekran savršeno uklopiti ta bude fiksan i auto bi izgledao puno elegantnije i luksuznije.

Al jebiga, okretni ekran je njihov trademark

I 60l tank je top stvar u usporedbi sa sadašnjih standardnih 40-42l koliko stavljaju u sve. Naravno kad natankaš 100 EUR malo se brecneš al kaj sad
Ghouls is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.06.2025., 16:29   #13
Quote:
Ghouls kaže: Pogledaj post
Za taj iznos ja bi uzeo Kodiaqa bez imalo pitanja. Ja sam mislio da će rušiti cijenu barem 10% dole da bude slična UK cijenama, ali očigledno carine rade svoje.
Pogledao sam cijenu u UK. Comfort crni dođe 36.415 funti što bi trebalo biti 42.700 eura. Podjednaka je cijena.

Što se tiče Kodiaqa, i ja bih ga odabrao da sam ga mogao uzeti u sličnoj opremi za do 42.000 eura. Na žalost, trenutno uz Škodin rođendanski popust u sličnoj opremi dođe oko 48.000 eura.
Ayasho is offline  
Odgovori s citatom
Old 25.06.2025., 17:57   #14
Probaj se malo drugacije organizirat jer ti nema smisla motorom punit bateriju.
Ja ti vozim ovak: grad sve na struju (naravno ako nabiješ gas do kraja uključuje motor ali u pravilu ga ne koristi u gradu), kada ides negdje van vozis na struju u gradu i ostavis rezervu baterije tako kada se vraćaš opet u gradu voziš na struju (gdje je veća potrošnja).
Recimo ja sam isao sada iz zd, od luke do ulaza na autoput na struju (uzbrdo 17km), pa na benzin i opet samo na struju uspon uz velebit. Tako štediš benzin a vozis na struju koja je jeftinija.
Ja ti tak napravim cca 1000km cistog grada za cca 10e benzina

Poslano sa mog SM-S921B koristeći Tapatalk
neo1234 is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.06.2025., 07:18   #15
Quote:
Ayasho kaže: Pogledaj post
Pogledao sam cijenu u UK. Comfort crni dođe 36.415 funti što bi trebalo biti 42.700 eura. Podjednaka je cijena.

Što se tiče Kodiaqa, i ja bih ga odabrao da sam ga mogao uzeti u sličnoj opremi za do 42.000 eura. Na žalost, trenutno uz Škodin rođendanski popust u sličnoj opremi dođe oko 48.000 eura.
Ja sam naručio RAV4 HEV novi u Elegant opremi sa Skyview paketom (panorama) i nakon popusta me izašao oko 42.000€. Gledam sad malo opremu i pokušavam utvrditi razlike. RAV4 je na 18", a BYD 19". Kožna sjedala niti ne želim, pa nije bilo smisla ići na Style, Elegant mi je bio zadnja opcija.

Ventilacija, električno podešavanje sjedala mi je nepotrebno. Sjedalo jednom namjestim i ne znam kad ga opet riktam da bi mi elektrika igrala ulogu. Imaš bolje ozvučenje, što mi je definitivno plus jer je Toyotino dosta slabo.

Dosta slab prtljažnik kod BYD-a. :/ Za pogonski sklop, tu je moj problem više. Držim se da jedino Toyota/Lexus zna sklepat hibridni sustav. Pa nisam puno izmišljao van toga. Iskreno sam mislio da je jeftiniji BYD. Iako popis opreme je solidan
Aerospace is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.06.2025., 08:05   #16
Naravno da je Toyota RAV4 potencijalno znatno sigurnija kupnja, no što se tiče usporedbe cijene ako uspoređuješ RAV4 PHEV s minimalnom opremom (Elegant) trenutno najjeftinija cijena uz sve popuste je 50.400 €. Ipak je to dodatnih 10.000 € uz manju opremu. Naravno ne ulazim u polemiku rizika kupnje, potencijalnog pada vrijednosti, servisne mreže itd. već isključivo početne cijene vozila.

Ako uspoređuješ čisti HEV onda je iznos usporediv.
Ayasho is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.06.2025., 09:43   #17
Ima li mogućnost da kad mu npr zadas rutu u navigaciji ZD-ZG, da sam rasporedi kako i kada ce optimalno koristiti benzin ili struju ovisno o uzbrdicama , nizbrdicama, tj. konfig. terena?
Mislim da to imaju neki Renaultovi hibridi

Poslano sa mog
frenchkey is offline  
Odgovori s citatom
Old 26.06.2025., 10:19   #18
Quote:
Ayasho kaže: Pogledaj post
Naravno da je Toyota RAV4 potencijalno znatno sigurnija kupnja, no što se tiče usporedbe cijene ako uspoređuješ RAV4 PHEV s minimalnom opremom (Elegant) trenutno najjeftinija cijena uz sve popuste je 50.400 €. Ipak je to dodatnih 10.000 € uz manju opremu. Naravno ne ulazim u polemiku rizika kupnje, potencijalnog pada vrijednosti, servisne mreže itd. već isključivo početne cijene vozila.



Ako uspoređuješ čisti HEV onda je iznos usporediv.
Samo je fora sto cisti RAV 4 HEV nema veze ovim tvojim PHEV-om. Totalno neusporedivo.

Rekao bi opcenito za RAV 4 da mu je potrebno osvježenje dizajna jer ovaj sad kaska za konkurencijom.

BYD je neusporedivo bolji u svemu ako gledamo opremu i dizajn.

Poslano sa mog SM-S938B koristeći Tapatalk
fabricio1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.06.2025., 16:52   #19
Quote:
fabricio1 kaže: Pogledaj post
Samo je fora sto cisti RAV 4 HEV nema veze ovim tvojim PHEV-om. Totalno neusporedivo.

Rekao bi opcenito za RAV 4 da mu je potrebno osvježenje dizajna jer ovaj sad kaska za konkurencijom.

BYD je neusporedivo bolji u svemu ako gledamo opremu i dizajn.

Poslano sa mog SM-S938B koristeći Tapatalk
pa evo je! izasla je 6 generacija!

https://www.tportal.hr/autozona/clan...-foto-20250522

tvrda stina is offline  
Odgovori s citatom
Old 27.06.2025., 18:47   #20
Sad sam se i ja sjetio kad si stavio link.

Ovaj novi mi je odlican.

Poslano sa mog SM-S938B koristeći Tapatalk
fabricio1 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 04:40.