|
|
16.06.2010., 23:21
|
#1
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 41
|
EGR ventil
jel može neko u detalje opisati točnu funkciju egr ventila?
imam daewoo matiza 2003 godište 0.8 motor upalila se žuta chek lampica, auto je na leru čudno radio kad je hladan a kad se motor zagrije slabo je vukao na dijagnostici ustanovili da je neispravan egr ventil i senzor bregaste osovine. senzor su zamjenili 400 kn. a egr ventil koji košta 1200 kn njega su zablokirali sa objašnjenjem netreba ti taj ventil skup je a samo ti stvara probleme, nisam tražio pojašnjenje jel motor sada radi odlično i puno bolje vuče tj. prima gas, a bilo mi je drago da mi neko uštedi 1200 kn. samo me zanima čemu služi egr ventil koja je njegova funkcija.
|
|
|
16.06.2010., 23:29
|
#2
|
Registrirani korisnik
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 29,935
|
vraća neizgorene plinove iz auspuha natrag u motor.
time snižava temperaturu sagorijevanja, a s time motor izbacuje manje štetnih dušičnih oksida.
ovisno o izvedbi, ima i druge funkcije, ali ova je glavna.
|
|
|
16.06.2010., 23:33
|
#3
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2010.
Postova: 326
|
Vraća on sreda i izgorene i neizgorene  , nije baš izbirljiv šta mu dođe
poruku.
|
|
|
17.06.2010., 01:03
|
#4
|
FIAT u ♥
Registracija: Jan 2007.
Lokacija: Zagorje
Postova: 1,335
|
evo, Wonder ti je objasnil najbitniju funkciju EGR-a. Inače, ak auto većinom voziš po gradu, normalno je da se začepi EGR. A pošto su ga tebi zablindirali, bilo bi dobro da barem svakih mjesec dana, malo propušeš auto. recimo, na ZG obilaznicu i ne skidaj ga ispod 3000 okr. tak vozi 10-15 km i to je to. motor zadovoljan, ti zadovoljan.
__________________
Tutorial - kako pokrenuti auto-pojačalo kod kuće?! KLIK ZA DOWNLOAD
|
|
|
17.06.2010., 08:03
|
#5
|
Registrirani korisnik
Registracija: Feb 2010.
Postova: 41
|
super hvala vam svima na odgovorima.
|
|
|
18.06.2010., 00:24
|
#6
|
Registrirani korisnik
Registracija: Mar 2010.
Postova: 278
|
i ja sam ga mijenjao prije nekih 7 mjeseci na zafiri (na 90000 km). auto uopce nije htio povuci. probao propuhati ventil kod mehanicara i bilo dobro dan-dva i onda opet isto. kupio na kraju taj ventil i sad je ok. 1300 kunica,nije malo...
|
|
|
18.06.2010., 00:47
|
#7
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2008.
Postova: 1,125
|
AGR je najpametnije začepit bio ispravan ili ne, jer samo šteti motoru
|
|
|
18.06.2010., 09:09
|
#8
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2009.
Lokacija: Zagreb
Postova: 406
|
AGR treba začepiti bio ispravan ili ne?. A zašto ga onda stavljaju?, ako je suvišan?. Ako je AGR ( njemači izraz) ili EGR upravljan elektronikom, kako ga onda zaćepiti?, neće li onda javljati grešku?. EGR recilkurila ispušne plinove, naime, da se sprječi nastanak NOx, dušičnih ugljikovodika, koji su štetni i kancerogeni, treba smanjiti temperaturu, jer upravo visoka temperatura pogoduje nastanku NOx, upravo zato postoji taj EGR koji vrača natrag dio ispušnih plinova na spaljivanje u usis, i kako onda istog začepiti?, neće li to stvarat probleme na eko testu?
|
|
|
18.06.2010., 10:08
|
#9
|
Ante
Registracija: Sep 2009.
Lokacija: Zadar
Postova: 1,916
|
Quote:
fordista kaže:
A zašto ga onda stavljaju?
kako ga onda zaćepiti?,
neće li onda javljati grešku?
i kako onda istog začepiti?
neće li to stvarat probleme na eko testu?
|
 jel sve to tebe zabrinjava il se šališ
|
|
|
18.06.2010., 10:18
|
#10
|
Registrirani korisnik
Registracija: Dec 2007.
Lokacija: Lika
Postova: 1,969
|
|
|
|
18.06.2010., 10:25
|
#11
|
Spasitelj lutajućih duša
Registracija: Dec 2002.
Lokacija: St.M
Postova: 1,756
|
To ne kaže struka, to kaže Marušić
Meni se EGR ventil "začađio" na cca 45.000 km - očišćen i to je to.
|
|
|
18.06.2010., 10:42
|
#12
|
Abe Norman
Registracija: Oct 2007.
Postova: 892
|
Kao što kaže crna ptičurina, može se i očistiti. Moj je očišćen prije dvije godine i od tada nemam problema.
|
|
|
18.06.2010., 11:39
|
#13
|
U samoizolaciji
Registracija: Nov 2006.
Lokacija: stalno pod haubom
Postova: 4,122
|
Quote:
fordista kaže:
AGR treba začepiti bio ispravan ili ne?. A zašto ga onda stavljaju?, ako je suvišan?. Ako je AGR ( njemači izraz) ili EGR upravljan elektronikom, kako ga onda zaćepiti?, neće li onda javljati grešku?. EGR recilkurila ispušne plinove, naime, da se sprječi nastanak NOx, dušičnih ugljikovodika, koji su štetni i kancerogeni, treba smanjiti temperaturu, jer upravo visoka temperatura pogoduje nastanku NOx, upravo zato postoji taj EGR koji vrača natrag dio ispušnih plinova na spaljivanje u usis, i kako onda istog začepiti?, neće li to stvarat probleme na eko testu?
|
Dakle, kao što si i sam napisao, on je ovdje isključivo iz ekoloških razloga, a ne zbog performansi i iskoristivosti nego čak i povećava potrošnju i ruši snagu u odnosu na isti motor bez njega.
E, i dobro si u očio da će oni sa upravljenjem pomoću elektronike javljati grešku, i to ne preko detekcije klapne koja je često i vakuumska, nego im neće štimati količina usisanog zraka na protočniku koja će dakle biti prevelika budući da ne dolazi ništa iz povrata.
|
|
|
18.06.2010., 19:25
|
#14
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2010.
Postova: 326
|
Quote:
Crodra kaže:
Dakle, kao što si i sam napisao, on je ovdje isključivo iz ekoloških razloga, a ne zbog performansi i iskoristivosti nego čak i povećava potrošnju i ruši snagu u odnosu na isti motor bez njega.
E, i dobro si u očio da će oni sa upravljenjem pomoću elektronike javljati grešku, i to ne preko detekcije klapne koja je često i vakuumska, nego im neće štimati količina usisanog zraka na protočniku koja će dakle biti prevelika budući da ne dolazi ništa iz povrata.
|
Sve OK, samo ovo mi je malo hmm....dakle biti prevelika budući da ne dolazi ništa iz povrata
|
|
|
18.06.2010., 19:36
|
#15
|
Registrirani korisnik
Registracija: Nov 2007.
Postova: 314
|
Ja sam ga na passatu 3bg zacepio na preporuku majstora i auto na nižim okretajima finije radi,turbina vise zvizdi.ali mi je komp bacao grešku,Pa sam probusio rupicu na umo limicu i sad baci grešku na svakih par tisuća.
|
|
|
18.06.2010., 21:06
|
#16
|
Registrirani korisnik
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 29,935
|
Quote:
kaić kaže:
Sve OK, samo ovo mi je malo hmm....dakle biti prevelika budući da ne dolazi ništa iz povrata
|
nemoj vjerovati baš svemu 
makar crodra ima dobru namjeru i dovoljno znanja.
EGR nije samo ekološki dodatak.
EGR služi u nekim uvjetima i za uštedu goriva.
kod djelomično otvorene klapne gasa, dio energije motora se troši za uvlačenje zraka. ako se tada otvori EGR, troši se manje energije, makar je učinak uštede stvarno minimalan.
kod punog gasa, standardna procedura je da se smjesa zrak-benzin obogaćuje da bi se motor jače hladio. to je posebno naglašeno kod turbo motora.
EGR koji je hlađen vodom (a sve više ih je takvih) čini da je to obogaćivanje nepotrebno, jer taj zrak iz iospuha koji se pušta natrag u usis je ohlađen. time pojačava efekt hlađenja, smanjuje potrebu za dodatnim gorivom i smanjuje mogućnost detonacija (ranije prepaljenje - više snage).
|
|
|
19.06.2010., 12:36
|
#17
|
Registrirani korisnik
Registracija: Jun 2010.
Postova: 326
|
Quote:
I wonder kaže:
nemoj vjerovati baš svemu 
makar crodra ima dobru namjeru i dovoljno znanja.
EGR nije samo ekološki dodatak.
EGR služi u nekim uvjetima i za uštedu goriva.
kod djelomično otvorene klapne gasa, dio energije motora se troši za uvlačenje zraka. ako se tada otvori EGR, troši se manje energije, makar je učinak uštede stvarno minimalan.
kod punog gasa, standardna procedura je da se smjesa zrak-benzin obogaćuje da bi se motor jače hladio. to je posebno naglašeno kod turbo motora.
EGR koji je hlađen vodom (a sve više ih je takvih) čini da je to obogaćivanje nepotrebno, jer taj zrak iz iospuha koji se pušta natrag u usis je ohlađen. time pojačava efekt hlađenja, smanjuje potrebu za dodatnim gorivom i smanjuje mogućnost detonacija (ranije prepaljenje - više snage).
|
Slažen se dobre namjere su dobre, pa onda i poviruješ.
|
|
|
19.06.2010., 18:09
|
#18
|
Registrirani korisnik
Registracija: Apr 2006.
Lokacija: in the middle of nowhere
Postova: 257
|
Quote:
DINO_PODSTANAR kaže:
jel može neko u detalje opisati točnu funkciju egr ventila?
imam daewoo matiza 2003 godište 0.8 motor upalila se žuta chek lampica, auto je na leru čudno radio kad je hladan a kad se motor zagrije slabo je vukao na dijagnostici ustanovili da je neispravan egr ventil i senzor bregaste osovine. senzor su zamjenili 400 kn. a egr ventil koji košta 1200 kn njega su zablokirali sa objašnjenjem netreba ti taj ventil skup je a samo ti stvara probleme, nisam tražio pojašnjenje jel motor sada radi odlično i puno bolje vuče tj. prima gas, a bilo mi je drago da mi neko uštedi 1200 kn. samo me zanima čemu služi egr ventil koja je njegova funkcija.
|
baci to govno, prodaj glavom bez obzira i kupi auto  
nekužim zašto ljudi daju 50 000 kn za novi matiz/spark kad za taj novac možeš kupiti DOBAR, POLOVAN AUTO
|
|
|
19.06.2010., 18:34
|
#19
|
U samoizolaciji
Registracija: Nov 2006.
Lokacija: stalno pod haubom
Postova: 4,122
|
Quote:
I wonder kaže:
nemoj vjerovati baš svemu 
makar crodra ima dobru namjeru i dovoljno znanja.
EGR nije samo ekološki dodatak.
EGR služi u nekim uvjetima i za uštedu goriva.
|
EGR je isključivo ekološki dodatak, bez ikakvih namjera. Koji ti je????
Ako pričamo o istoj klasi ispušnih plinova, onda troši manje onaj sa EGR-om u odnosu na onoga koji bi trošio više goriva da dobije potpuno sagorijevanje bez EGR-a, bilo da ima jača naknadna ubrizgavanja, bilo da ima bregastu koja prije zatvara ispušne ventile da zadržio dio povrata(nemoj se sad ni tome čuditi k'o pura dreku, jer to je čest prinicip od kad su izmišljene varijabilne bregaste  )
Da idu napraviti golfa 1 sa današnjom tehnologijom, ali dakle da zagađuje kao onaj prije 20 godina, trošio bi možda 2L/100km.
npr. amerikanci imaju dizelaše bez EGR-a, ali 20% goriva se baca na dodatno sagorijevanje ispušnih plinova u naknadnim ubrizgavanjima, dakle ekološkiji dizeli više troše, kako god zvučalo nelogično, ali oni koji poznaju princip rada, razumiju. 
|
|
|
19.06.2010., 19:51
|
#20
|
Registrirani korisnik
Registracija: Sep 2005.
Lokacija: zagreb
Postova: 29,935
|
hm, da ponovim:
Quote:
I wonder kaže:
EGR služi u nekim uvjetima i za uštedu goriva.
|
jako su rijetki motori sa unutrašnjim EGR sustavom.
a od golfova, ionak svaki troši 2L/100 km, bez obzira kolko zagađuje 
|
|
|
 |
|
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 14:52.
|
|
|
|