Natrag   Forum.hr > Društvo > Politika

Politika Najstariji zanat na svijetu
Podforumi: Politička scena, Europska unija, Svijet, Blisko politici, Rat u Ukrajini

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 14.11.2011., 13:58   #1
Mirovinskim fondovima autoceste za 3,5 mlrd. €

Quote:
Predsjednik HNS-a Radimir Čačić ispričao je za list kako Kukuriku koalicija ozbiljno razmišlja da mirovinskim fondovima ponudi da putem koncesija upravljaju autocestama.

"Na taj bi način zarada ostala hrvatskim građanima", kazao je.

Vrijednost koncesije mogla bi iznositi, piše list, oko 3,5 milijarde eura koliko bi budući koncesionar trebao uplatiti, s time da bi koncesija bila na najmanje 30 godina. To bi, smatraju iz Kukuriku koalicije, bilo dovoljno razdoblje da koncesionar vrati svoja ulaganja i uzme zaradu.

List piše kako Kukuriku koalicija već dugo najavljuje da želi iskoristiti imovinu mirovinskih fondova koja je dosegla oko 40 milijuna kuna za razvoj gospodarstva. Čelnici mirovinskioh fondova navodno nemaju ništa protiv toga, ali čekaju da im se ponudi dobar projekt. Ostaje naime nejasno što bi ta ideja značila i kako bi se tehnički realizirala.
http://www.business.hr/hr/Naslovnica...clink=carousel

Kaze Ratko da bi na taj nacin zarada ostala hrvatskim gradanima. Pitam se koja to zarada kada je opce poznato da autoceste nisu profitabilne. Autoceste cak nisu sposobne vracati podignute kredite, a kamoli ostvariti nekakvu dobit.

Radi se jednostavno o tome da se propali i neprofitabilni prijekt zvan autoceste prebacuje jos jednom na leda poreznih obveznika.
__________________
Podaci predsjednika Trgovačkog suda u Zagrebu, Nine Radića, pokazuju kako sudac Kolakušić trenutno ima u rješavanju 290 predmeta, a ni u jednome od njih nije održao ni jedno ročište.
vunduker is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 14:20   #2
Neprofitabilna je jedino Dalmatina.
__________________
U ratu s demagozima.
Inox 18/10 is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 14:26   #3
ni jedna autocesta na svjetu ne ostvaruje profit, autoceste se ne grade zbog direktne zarade. cacic bezrazlozno muti oko autocesta, jedino pozitivno sto je napravio bio je dovrsetak dijela dalmatine i nacin financiranja iste.
7nationarmy is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 14:42   #4
Quote:
Inox 18/10 kaže: Pogledaj post
Neprofitabilna je jedino Dalmatina.
Super ako je tako. Onda raspisati javni natjecaj i nece biti problema oko davanja koncesije za 3.5 milijardi eura nekom stranoom konzorciju. Da ostvaruju profit onda ih se ne bi drzava rjesavala. Ovako su dosli na ideju na koji nacin uzeti iz mirovinskih fondova par milijardi eura.

Na ovakav bezobrazan nacin pljackaju buduce umirovljenike..
__________________
Podaci predsjednika Trgovačkog suda u Zagrebu, Nine Radića, pokazuju kako sudac Kolakušić trenutno ima u rješavanju 290 predmeta, a ni u jednome od njih nije održao ni jedno ročište.
vunduker is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 14:56   #5
Quote:
vunduker kaže: Pogledaj post
http://www.business.hr/hr/Naslovnica...clink=carousel

Kaze Ratko da bi na taj nacin zarada ostala hrvatskim gradanima. Pitam se koja to zarada kada je opce poznato da autoceste nisu profitabilne. Autoceste cak nisu sposobne vracati podignute kredite, a kamoli ostvariti nekakvu dobit.

Radi se jednostavno o tome da se propali i neprofitabilni prijekt zvan autoceste prebacuje jos jednom na leda poreznih obveznika.
Što sve još neće dati u mirovinski fond samo da bi izbjegli mirovinsku reformu? Već mi je puna kapa tih idiota koji će sve resurse razj. zbog vlastite nesposobnosti isplate mirovina.

Zašto se oni uopće kandidiraju za vlast ako nisu sposobni obaviti ništa od toga? Već se sada vidi da nisu sposobni a što li će tek biti kada dođu na vlast? Pozvat će MMF da nam sreže troškove. A što ćemo dalje onda? Glumit ćemo do tada da je sve u redu pa kad dođe voda do grla opet rezovi i prodaja resursa?

Jao nama svima ako ta koalicija dođe na vlast. Nisu još ni na vlasti a već sada vidimo da neće biti dobro.
klokanovac is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:06   #6
Čačić ima izvrsnu ideju. Pozdravljam ju.
Da nije toliko korumpiran koliko je i da nema Vesnu Pusić kraj sebe, glasao bih za njega.

Hrvatske ceste su vrlo profitabilne i dobro "hrane same sebe". U načelu su vrlo dobro posložene u smislu samofinanciranja. Njihov problem su parazitski korunmpirani ugovori koje potpisuju.

Drago društvo, shvatite da su izdvajanja za zdravstvo i mirovince dvije ogromne i najveće proračunske rupčage koje će trebati nekako zakrpati jer smo zbog njih zadužena zemlja.
Ber is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:09   #7
Quote:
7nationarmy kaže: Pogledaj post
ni jedna autocesta na svjetu ne ostvaruje profit, autoceste se ne grade zbog direktne zarade. cacic bezrazlozno muti oko autocesta, jedino pozitivno sto je napravio bio je dovrsetak dijela dalmatine i nacin financiranja iste.
Ostvaruje Bratstvo i Jedinstvo
Šalu na stranu, ona je izuzetno profitabilna, što nije ni čudo kad je dio vrlo prometnog međunarodnog tranzitnog pravca.
Za nju su stranci već par puta nudili koncesije.
Zagreb - Rijeka se klati oko nule, ostalo sve je Bože me sačuvaj.

3,5 milijarde to naravno ne vrijedi, ovo zaista je prebacivanje lošeg poslovanja na buduće umirovljenike. Stranci zadnje što su nudili, koliko se sjećam, je bilo 1,5 milijarda eura za autoput Zagreb-Beograd na 30 godina.
2 milijarde u vrh glave za sve se možda može dobiti i to ako se nekim čudom poveća promet na ostalim autocestama van sezone. Doduše, na nekima nema ni psa ni unutar sezone, tipa Slavonike.
__________________
Jedni grade vlade da se lakše krade, drugi biljke sade, a treći ih vade.
banderas is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:28   #8
Quote:
Ber kaže: Pogledaj post
Hrvatske ceste su vrlo profitabilne i dobro "hrane same sebe".
Jesu. U nekom paralelnom svemiru gdje ne dobijaju milijarde kuna dotacija od države.
__________________
Jedni grade vlade da se lakše krade, drugi biljke sade, a treći ih vade.
banderas is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:40   #9
A od kud mirovinskim fondovima 3,5 mlrd EUR? Nemaju ni priblizno toliko raspolozivog novca. Ako bi skupil 1 mlrd EUR dobro je.
somied is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:41   #10
Quote:
banderas kaže: Pogledaj post
Jesu. U nekom paralelnom svemiru gdje ne dobijaju milijarde kuna dotacija od države.
Prihodi koncesionara autocesta u Hrvatskoj od naplate cestarina u prvih devet mjeseci ove godine iznosili su ukupno 1,65 milijardi kuna bez PDV-a, što je za 4,37 posto više od prihoda iz istog prošlogodišnjeg razdoblja, objavila je Hrvatska udruga koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA)

Najveći prihod, od jedne milijarde kuna, ostvarile su Hrvatske autoceste (HAC), što je za 2,4 posto više u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine.

Koncesionar Autocesta Rijeka - Zagreb (ARZ) naplatio je u prvih devet mjeseci 379,3 milijun kuna cestarine povećavši prihode od cestarine na međugodišnjoj razini za 5,1 posto.

Iznosi prihoda od cestarina HAC-a i ARZ-a odnose se na prihode prije međusobnog kliringa.

Prihodi koncesionara Autocesta Zagreb - Macelj (AZM) smanjeni su za 0,8 posto, na 133,3 milijuna kuna.

Po podacima HUKA-e, koncesionar BINA - Istra ostvario je u prvih devet mjeseci međugodišnji rast prihoda od 26 posto, na 136,2 milijun kuna. Na povećanje prometa utjecalo je otvaranje dionice Kanfanar - Pula u punom profilu autoceste u lipnju prošle godine i Umag - Kanfanar u lipnju ove godine.

Podaci HUKA-e o prometu na hrvatskim autocestama u područjima naplate pokazuju da je u prvih devet mjeseci ove godine autocestama prošlo ukupno 52,4 milijuna vozila, što je 5,4 posto više na godišnjoj razini.

Najviše vozila prometovalo je autocestama HAC-a. Slijede ARZ, AZM i Bina Istra.
http://www.tportal.hr/biznis/gospoda...autocesta.html
Ber is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:45   #11
Imaju prihode, da. I sto sa time? Ali ne dovoljne da pokriju troskove. Ne uspijevaju svoje obveze servisirati bez pomoci iz drzavnog budzeta. Propala investicija koja ce nas skupo kostati.
Ovo je cisti lopovluk sa kojim bi se gubitci prenjeli na buduce umirovljenike.
somied is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:47   #12
A krediti za izgradnju? To nek placa drzava?

Tak bi svaka budala bila profitabilna.
lostcase is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:48   #13
Quote:
Ber kaže: Pogledaj post
Prihodi koncesionara autocesta .....
A kolika je dobit? I HŽ ima velike prihode, ali nema dobiti.
Frasier is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:52   #14
Quote:
somied kaže: Pogledaj post
Imaju prihode, da. I sto sa time? Ali ne dovoljne da pokriju troskove. Ne uspijevaju svoje obveze servisirati bez pomoci iz drzavnog budzeta. Propala investicija koja ce nas skupo kostati.
Ovo je cisti lopovluk sa kojim bi se gubitci prenjeli na buduce umirovljenike.
Kladim se da neće stati na tome već će sve što proizvodi gubitke uvaliti OMF-ovima, a budući umirovljenici nek se j...u.
Frasier is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 15:58   #15
Quote:
Ber kaže: Pogledaj post
Prihodi koncesionara autocesta u Hrvatskoj od naplate cestarina u prvih devet mjeseci ove godine iznosili su ukupno 1,65 milijardi kuna bez PDV-a, što je za 4,37 posto više od prihoda iz istog prošlogodišnjeg razdoblja, objavila je Hrvatska udruga koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA)

Najveći prihod, od jedne milijarde kuna, ostvarile su Hrvatske autoceste (HAC), što je za 2,4 posto više u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine.

Koncesionar Autocesta Rijeka - Zagreb (ARZ) naplatio je u prvih devet mjeseci 379,3 milijun kuna cestarine povećavši prihode od cestarine na međugodišnjoj razini za 5,1 posto.

Iznosi prihoda od cestarina HAC-a i ARZ-a odnose se na prihode prije međusobnog kliringa.

Prihodi koncesionara Autocesta Zagreb - Macelj (AZM) smanjeni su za 0,8 posto, na 133,3 milijuna kuna.

Po podacima HUKA-e, koncesionar BINA - Istra ostvario je u prvih devet mjeseci međugodišnji rast prihoda od 26 posto, na 136,2 milijun kuna. Na povećanje prometa utjecalo je otvaranje dionice Kanfanar - Pula u punom profilu autoceste u lipnju prošle godine i Umag - Kanfanar u lipnju ove godine.

Podaci HUKA-e o prometu na hrvatskim autocestama u područjima naplate pokazuju da je u prvih devet mjeseci ove godine autocestama prošlo ukupno 52,4 milijuna vozila, što je 5,4 posto više na godišnjoj razini.

Najviše vozila prometovalo je autocestama HAC-a. Slijede ARZ, AZM i Bina Istra.
http://www.tportal.hr/biznis/gospoda...autocesta.html
Prihod nije isto što i dobit...
McAucliffe is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 16:03   #16
Quote:
somied kaže: Pogledaj post
Imaju prihode, da. I sto sa time? Ali ne dovoljne da pokriju troskove. Ne uspijevaju svoje obveze servisirati bez pomoci iz drzavnog budzeta. Propala investicija koja ce nas skupo kostati.
Ovo je cisti lopovluk sa kojim bi se gubitci prenjeli na buduce umirovljenike.

Ja bih istina odokativno dao malo kredita na autoceste. I INA je bila gubitaš pa kada se stegnuo remen postala je profitabilna, HEP nakon čišćenja daleko bolje zarađuje tako da bi i autoceste bez basnoslovnih farbanja tunela i slićnih "farbanja" možda mogli biti u boljem plusu. A Koncesionar bi zasigurno napravio čišćenje metastazirane birokracije, sistematizaciju radnih mjesta, zatvaranje naplata tipa Dugobabe i slićne stvari.
__________________
Rusofili: skraćeni naziv za one vrlo zabrinute za Ukrajinu You're not "pro-peace". You're just upset that Ukrainians are fighting loudly instead of dying quietly.
Roy is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 16:06   #17
Gotovo je, autocesta je sagradjena. Sto je ofarbano, ofarbano je. Te troskove nikada necemo moci smanjiti (osim ako netko ne izmisli vremeplov). HAC ima rupu od barem 1 mlrd kn. Radi sa tolikim gubitkom. I da u potpunosti prestanes odrzavati autoceste i otpustis pola zaposlenih ne mozes doci u plus. To je vise nemoguce. Sada se jedino dogovaramo tko ce te gubitke podnjeti - porezni obveznici ili buduci umirovljenici.
somied is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 18:44   #18
Najprofitabilniji pravci su oni kojie već imaju stranci, Macelj, onaj Istri, jedino do Lipovice je ostao...
HAC, HC su kreditno prezaduženi...
Mirovinski fonovi moraju imati prinose, a ne gubitke...
Tako da ne mogu imati neprofitabilne pravce, i onda će se trebati povećati cijene, možda će država i davati subvenciju...Pitanje kako će više cijene autocesta odraziti na turizam i gospodarstvo....

Čaćić očajnički traži novac za projekte, nakon što je rečeno da HNB neće davati sredstva i mijenjati politiku, ovo je jedan od prijedloga..
__________________
- Danas je najvažnije da muškarac ima posao. Ljudi koji ne rade jako su dosadni i drugima i sebi. Morate biti strastveni, angažirani i pridonositi zajednici, ali i svijetu - dizajner Tom Ford.

I cheated myself, Like I knew I would, I told you I was trouble,You know that I'm no good....
no good is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 18:45   #19
Quote:
Frasier kaže: Pogledaj post
A kolika je dobit? I HŽ ima velike prihode, ali nema dobiti.
POSLOVNI PRIHODI 755.696
1.1. Prihodi od prodaje 223.580
1.2. Ostali poslovni prihodi 532.116
2. POSLOVNI RASHODI 792.757
Gubitak razdoblja 45.156

HZ samo ostvaruje 223 milijuna prohoda prodajom svojih usluga a da nema drzavnih 532 milijuna bio bi u gubitku preko 577 milijuna godisnje.

RDG od HAC mi bas lijepo izgleda nastimano

UKUPNI PRIHODI 212.500
UKUPNI RASHODI 212.500

Uglavnom jes pitanje hoce li HAC platiti porezni obaveznici ili buduci umirovljenici.


Autocesta Rijeka - Zagreb d.d.

UKUPNI PRIHODI 92.585
10. UKUPNI RASHODI 211.414
11. DOBIT ILI GUBITAK PRIJE OPOREZIVANJA -118.829
Grinch24 is offline  
Odgovori s citatom
Old 14.11.2011., 19:17   #20
Zar nije bolje uzeti novce iz 2 stupa mirovinskog osiguranja i riješiti nelikvidnost nego uzimati kredit po 8-9% kamata...
Kolko sam ja čitao država bi garantirala 4% prihoda godišnje (dakle kamata ili 0 ili max 4% ukoliko nema zarade na autocesti)...
Pošto bi se u koncesiju dala Zagreb-Lipovac koju u globalu najviše koriste stranci zarada bi bila skoro sigurna...
Još uvjek postoji prostor za dizanje cestarine pošto recimo HAC naplačuje 80 lipa po kilometru dok Austrijanci Macelj-Zagreb naplačuju 1,80 kn po kilometru...
koka36 is online now  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 01:03.