Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Automobili > Nautika

Nautika Hvali more, drž' se kraja.

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 15.07.2016., 12:05   #1
Jedrilica za dnevna jedrenja

Pozdrav,

Ima li netko za preporučiti jedrilicu od cca 4-5 metara koja bi bila dobra za dnevna sportska jedrenja?

Jedrilica bi stala na vezu na otoku te bi se koristila za dnevne izlete tj jedrenja na kojima bi sudjelovale 2-3 odrasle osobe ili dvije odrasle osobe i dvoje male djece. Spavalo bi se u kući a jedrilo bi se po danu po ljetnim maestralima.

Jedrica treba biti stabilna u smislu da nije kao Laser ili klasa 470 kojima je normalna pojava prevrtanje pri jačem vjetru te da se može montirati vanbrodski motor.

Npr. ovako nešto samo da je malo manja (oko 4.5 metra) i da je jeftinija
Seascape 18
http://www.seascape18.sk/images/gale...082009_020.JPG

Nisam nikad pratio takvu klasu pa ako netko ima jedrilicu za preporučit bio bi mu zahvalan.

Jedrilica ne treba imati (uređeni) interijer već da interijer služi za spremanje vanbrodskog motora i jedara. Ne treba biti ultra brza, lagana i regatna. Ne treba biti niti noviji model..

Bitno je i da je kokpit takav da se brod može ostaviti na vezu preko zime bez da zadržava vodu (kišu) tj. da ga ne treba "sekat".

Hvala!
smarinovic is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.07.2016., 13:01   #2
Quote:
smarinovic kaže: Pogledaj post
Pozdrav,

Ima li netko za preporučiti jedrilicu od cca 4-5 metara koja bi bila dobra za dnevna sportska jedrenja?

Jedrilica bi stala na vezu na otoku te bi se koristila za dnevne izlete tj jedrenja na kojima bi sudjelovale 2-3 odrasle osobe ili dvije odrasle osobe i dvoje male djece. Spavalo bi se u kući a jedrilo bi se po danu po ljetnim maestralima.

Jedrica treba biti stabilna u smislu da nije kao Laser ili klasa 470 kojima je normalna pojava prevrtanje pri jačem vjetru te da se može montirati vanbrodski motor.

Npr. ovako nešto samo da je malo manja (oko 4.5 metra) i da je jeftinija
Seascape 18
http://www.seascape18.sk/images/gale...082009_020.JPG

Nisam nikad pratio takvu klasu pa ako netko ima jedrilicu za preporučit bio bi mu zahvalan.

Jedrilica ne treba imati (uređeni) interijer već da interijer služi za spremanje vanbrodskog motora i jedara. Ne treba biti ultra brza, lagana i regatna. Ne treba biti niti noviji model..

Bitno je i da je kokpit takav da se brod može ostaviti na vezu preko zime bez da zadržava vodu (kišu) tj. da ga ne treba "sekat".

Hvala!
Ako nadjes tako nesto javi i meni. To bi mi bas trebalo; jos ako je tip sharpie pa mogu i u plicake zavezat - super.

Moze i ovak nesto:

http://bateau.com/boats/CK17/index.php
europe2seoul is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.07.2016., 13:14   #3
Pogledaj si malo i ove:

http://www.vikoyachts.com/index_en.php?id=2#yacht

http://www.vikoyachts.com/index_en.php?id=9

Doduse imaju kabinu ali su 1/2 cijene - npr model 21.
europe2seoul is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.07.2016., 18:03   #4
A ima li Viko zastupnika negdi blizu nas?

btw. mogu se ja nadovezat. Ja trazim nesto 5-6m tipa Elan 19, Microtonner (i oni su opcija ali ih nema u prodaji bas zadravih), pa proizvodi li se jos nesto tako?
Ekipa iz pajnika ne odgovorava na mailove i tel i ako odgovore ne salju cjenik, pa ocito nisu zainteresirani za prodaju i onda se trazi dalje.
chuspy is offline  
Odgovori s citatom
Old 18.07.2016., 09:18   #5
Hvala na preporukama!
Viko 20 djeluje zanimljivo prvenstveno zbog cijene al vodio bi da ima više mjesta u kokpitu a manje u kabini jer mi ne treba za višednevna krstarenja.

Googlajući naišao sam na Elan E-1 koji mi djeluje super bar ovako na slikama Dizajn mi se sviđa al je cijena malo paprena. Osnovni model dođe oko 26 000 Eura :/
http://www.elan-yachts.com/elan/e1.html
smarinovic is offline  
Odgovori s citatom
Old 18.07.2016., 10:25   #6
I meni je elan e-1 (210ka) zakon, ali kad uzmes onu bazu sa motorom u gavunu, gennaker, struju... eto te na 35k jurica...
Meni je od svih najzanimljiviji pajnik, ali ekipa ne odgovara na mailove

p.s. Imas i benetau First 210, ali i on je oko 30 kila jurica
chuspy is offline  
Odgovori s citatom
Old 18.07.2016., 11:25   #7
Ako sam dobro shvatio, pokretač teme traži jedrilicu za dnevna jedrenja do nekih 6 metara,, a ne malu jedrilicu. Razlika je u odnosu veličine kokpita i kabine, kao i u ukupnom doživljaju mora.
Sve gore su male jedrilice, sa većom kabinom i opremom da par osoba može par dana boraviti na moru. Dnevne jedrilice ipak prednost daju veličini kokpita i ne dižu kokpit kako bi ispod dobili mjesto za kabinu i/ili spremišta. A kabina je mala, uglavnom služi kao spremište, a u nuždi se može i prileći. Još da je lagana za spuštanje u more i dizanje van, sa u cijelosti podiznom kobilicom - to bi bio puni paket, odnosno troškovi bi bili minimalizirani. Na žalost, jedrilica toga tipa baš i nema. SS18 je jedan fini, ali malo preskupi primjer kako bi to trebalo izgledati, ameri su po tom pitanju zakon. Mariner, Hunter, Precision
http://sailing.about.com/od/typesofs...9-Sailboat.htm
http://www.marlow-hunter.com/fibergl...n-a-daysailer/
http://www.marlow-hunter.com/fibergl...d-convenience/
http://precisionboatworks.com/
Kod nas sam našao još Puntim 590 i Sampa 6 koje bi spadale u tu kategoriju. Da su jeftine nisu, ali izgledaju prekrasno.
http://www.brodogradnja-spanjol.hr/cro-2.5.html
http://brodomehanika-brnabic.com/sampa6.htm
Naravno, sve one pasare koje su se prodavale kod nas su rađene na bazi starih pasara koje su nekad davno imale jedra, tako da bi se na njih mogao postaviti jarbol i jedra od manje olimpijske klase, staviti nešto balasta i siguran sam da bi lijepo jedrile.
mack1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 18.07.2016., 13:10   #8
Quote:
mack1 kaže: Pogledaj post
Ako sam dobro shvatio, pokretač teme traži jedrilicu za dnevna jedrenja do nekih 6 metara,, a ne malu jedrilicu. Razlika je u odnosu veličine kokpita i kabine, kao i u ukupnom doživljaju mora.
Sve gore su male jedrilice, sa većom kabinom i opremom da par osoba može par dana boraviti na moru. Dnevne jedrilice ipak prednost daju veličini kokpita i ne dižu kokpit kako bi ispod dobili mjesto za kabinu i/ili spremišta. A kabina je mala, uglavnom služi kao spremište, a u nuždi se može i prileći. Još da je lagana za spuštanje u more i dizanje van, sa u cijelosti podiznom kobilicom - to bi bio puni paket, odnosno troškovi bi bili minimalizirani. Na žalost, jedrilica toga tipa baš i nema. SS18 je jedan fini, ali malo preskupi primjer kako bi to trebalo izgledati, ameri su po tom pitanju zakon. Mariner, Hunter, Precision
Točno to
Znači imaš negdje neki mali apartman, kućicu i sl. i želiš malo aktivniji odmor preko ljeta pa bi ova jedrilica za to bila super. Umjesto brčkanja u plićaku odeš jedriti par sati. Zaletiš se do neke uvale, susjednog otoka i sl.
Ako ostaneš negdje malo duže i nestane vjetra jednostavno upališ motor i vratiš se.
Uz neko kvalitetno odijelo vjerujem da se može jedriti i skoro cijelu godinu (tko ima volje).

Hunter 18
smarinovic is offline  
Odgovori s citatom
Old 18.07.2016., 20:11   #9
BTW zna li neko kolika su davanja na nesto takvo za brodove izvan EU, tipa pajnik ili hunter?
chuspy is offline  
Odgovori s citatom
Old 18.07.2016., 20:42   #10
Upravo tako i funkcioniram zadnjih petnaestak godina, sa dnevnom jedrilicom starijeg godišta koja ima kabinu u kojoj su nam djeca, dok su bila manja, mogla prespavati podne. I planirao da ću završiti sa sličnom, ali bržom, čisto gušta radi. I tu mi se SS18 činio kao super rješenje. U stvari već godinama pretražujem web kako bi našao nešto prikladno. Osim gore nabrojanog, imaš još i Dehler variantu 18, malog Archambaulta, kopaj malo i sam, manje više su veliki prestali proizvoditi te male jedrilice, tako da su preostali samo stari brodovi. I onda šlag na kraju, one dvije barke sa Raba, kada su se počele proizvodit, porušile su sve kombinacije, tradicija je tradicija.
ALI, čovjek snuje, a bog određuje, djeca porasla i dosadno im lunjati sa nama, ali još uvijek premali da ih se ostavi same, tako da barka više pluta nego jedri. Trenutno mi se plan okreće na neki gumenjak sa 30-40 KS, za skočit do točke interesa, kako bi što manje čuo pitanje - "kad ćemo stić?"
A opet, jedrenje mi je odmor za dušu, tako da sam trenutno u dilemi i tko zna kako će se ta dilema razriješiti. Šteta da barka ne može ostat u moru cijele godine, zimsko jugo i nevere mi čuda čine na vezu, tako da otpadaju čari jedrenja u hladnijem razdoblju (uključujući i koju panulu ili lov na lignje).
mack1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 19.07.2016., 12:04   #11
Steta sto bar neki nas graditelj ne napravi neki daysailer da je kako je opisano i da je lagana za manevrirati da je sam stavim sa neke prirucne prikolice u more a ostatak drzim u dvoristu kuce na moru. I da je relativno jeftina. Dakle par tisuca EUR a ne 10+.
europe2seoul is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.07.2016., 08:50   #12
Koliko pratim, nema toga. 6 m barke je 6 m barke, bila ona day ili cruiser, trup i paluba su tu, jarbol i jedra također, balast također ako govorimo o ozbiljnoj barci, jedino izostaje trošak unutarnjeg uređenja (dijela) kabine. Dakle, razlika cijene standardne i dnevne jedrilice po meni u toj klasi može biti do nekih tisuću eura.
Uostalom, evo jedne interesantne dnevne jedrilice koja se poklanja (tako barem piše u oglasu), pa tko voli, neka ju dovrši sam. http://www.bolha.com/navtika/jadrnic...lct=1468854180. Tip - jarbol i jedra (novi) su oko tisuću eurića.
Kao jeftina opcija za one koji žive na moru i imaju mogućnosti da drže cijele godine barku u moru, je nabava nekog drvenog guca ili gajetu, srediti ih maksimalno, staviti gore jarbol u sošnoj izvedbi (lakša za jedrenje), eventualno izvaditi motor i zamijeniti ga vanbrodskim i guštati. Jest da ta barka traži malo više posla u proljeće, ali realno nema dobre i lijepe barke koja ne treba održavanje. Na mojoj plastičnoj imam posla barem par dana godišnje za stavit koper i proći drvene dijelove, a kada sam npr. radio uređenje palube, trajalo je to i preko mjesec dana.
mack1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.07.2016., 12:19   #13
Malo smo skrenili s teme al kad već ima znalaca koristim priliku da pitam.

Ako se na obični brod ("V" korito s uzdužnom kobilicom) znači nekakva pasara, gajeta, lajbot i sl. ugradi jabol s jedrima, koliko se taj brod smije naginjati?
Jasno mi je da će na vjetru od 0-10 čvorova sve biti ok. Al što je na malo većem vjetru kojeg prate valovi koji ga dodatno valjaju/ljuljaju?
Pretpostavljam da se sve svodi na formulu "sila puta krak" a kako gajete imaju težište relativno blizu vodene linije bojim se da je "point of no return" kut jako mali
smarinovic is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.07.2016., 13:40   #14
Za to postoji posebna tema na nautica portalu. Nije baš tako da će se npr. starinska gajeta lako prevrtnuti upravo zbog oblika i težine samoga trupa. Kod plastičnih korita stvar brže dolazi do granice jer je korito lakše. I obično zahtijeva malo računanja. Srećom kod tih malih trupova i sile su male, pa nije komplicirano izračunati kako ih uravnotežiti.
Teoretski barka se smije naginjati dok ne zagrabi more u korito ili dok ne pukne nešto od opute. Plus, jedra imaju kratove, tako da se sa povećanjem brzine vjetra krate jedra i tako smanjuju sile.
Starinske pasare, gajete, gucevi, ... su okruglog trupa i projektirane za jedrenje, poslije su im mijenjali formu u dijelu krme da bi stao motor/propeler/potisak. I oni su imali određeni balast unutar trupa, ali su imali i relativno niske jarbole kako krak ne bi bio prevelik, a i posada ima određenu masu koju po potrebi mogu "premještati" unutar korita kako bi uravnotežili sile (vidi male klase).
Evo kako to izgleda http://www.njuskalo.hr/mala-plovila/...oglas-18766642 ili malo sofisticiranije http://www.njuskalo.hr/mala-plovila/...oglas-17014388.
Vidio sam dosta prerada na malim pasarama bez dodatnog balasta, gdje su stavljali jarbole i jedra od malih klasa. Vidio sam i jedan orginal prerađeni Galeb iz sredine 80-tih godina na jarbol i jedra, jako fina prerada, uz nešto dodatnog balasta u korito. Zbog nedostatka peraje, to su prerade za jedrenje niz vjetar i bočno na vjetar, uz vjetar teško, mora na motor.
A V korito radi malo drugaćije, ta korita dosta brzo padaju u nagib do približno V nagiba korita, nakon čega daljnje naginjanje ide dosta teško, odnosno za njega treba dosta dodatne sile.
U oba slučaja nešto balasta u kobilici puno vrijedi.
A valovi, iznenadio bi se koliko se malo valja jedrilica koja npr. jedri bočno na valove, jedra ju izbalansiraju u jedan položaj i bočno valjanje je minimalno.
mack1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 20.07.2016., 14:32   #15
samogradnja i550? ima ih već par u HR.
DexZG83 is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2016., 10:09   #16
Da, ako imaš 1000+ sati na raspolaganju da bi se par dana godišnje vozio. Koliko znam, preveliki broj započetih gradnji nikada se ne dovrši iz razno raznih razloga. S druge strane, imaš prilike izgraditi jedrilicu po svojim željama.
Možda bi pokretača teme nešto ovako zadovoljilo http://nvspot.com/proizvodnja/samogr...6/Default.aspx
mack1 is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.07.2016., 15:06   #17
Thank na preporukama!

Zaintrigirala me ideja prenamjene klasičnog broda (tip lajbot) u jedrilicu tj. moto-sailer pa proučavam teme za stabilitet i površinu jedara na nautica-portalu da vidim je li to uopće izvedivo
Imaju moji jedan klasičan brod pa bi možda bilo bolje napraviti kompromis i potrošiti novce na preuređenje nego nabavljati jedan day sailor.
smarinovic is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2016., 16:28   #18
Nije baš u skladu s početnim pitanjem al ne izlega loše:

http://minicatamaran.eu/minicat310/

Vidio sam nedavno jednog uživo i uopće ne izgleda loše a oduševilo me je to što se cijeli spakira u jednu torbu. Navodno je potrebno oko 25 minuta za sastavljanje i toliko za rastavljanje. Ovaj kojeg sam vidio je bio bar dva tjedna vezan na vezu i skoro svaki dan su otac (cca 40ak godina) i dijete (cca 7-8 godina) odlazili napravit đir. Imao je montiran i mali električni vanbrodski motor.
Ima i veći model od 420 cm za dvoje odraslih plus dijete ali za njega trebaju dvije torbe

Jedini nedostatak (osim što ne volim višetrupce) je cijene koja nije baš mala: od 3000 eura pa naviše.
smarinovic is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2016., 17:20   #19
Quote:
smarinovic kaže: Pogledaj post
Nije baš u skladu s početnim pitanjem al ne izlega loše:

http://minicatamaran.eu/minicat310/

Vidio sam nedavno jednog uživo i uopće ne izgleda loše a oduševilo me je to što se cijeli spakira u jednu torbu. Navodno je potrebno oko 25 minuta za sastavljanje i toliko za rastavljanje. Ovaj kojeg sam vidio je bio bar dva tjedna vezan na vezu i skoro svaki dan su otac (cca 40ak godina) i dijete (cca 7-8 godina) odlazili napravit đir. Imao je montiran i mali električni vanbrodski motor.
Ima i veći model od 420 cm za dvoje odraslih plus dijete ali za njega trebaju dvije torbe

Jedini nedostatak (osim što ne volim višetrupce) je cijene koja nije baš mala: od 3000 eura pa naviše.
a cuj prednost visetrupca je brzina. tak kao daysailer mozes puno vise toga obaviti ili pobjeci nazad doma.
kaj se cijene tice svaka jedrilica je skuplja od motornjaka jer trebas jarbol, jedra, koluture itd...pa evo npr PVC gumenjak 3.5-4m te dodje cca 10-15 tisuca kuna ovisno o proizvodjacu. onda ak na to stavis neki vanbrodski motor od 6ks za deplasmansku plovidbu to je jos 9000 kn gore. ak stavis 15-20ks to je samo motor 16-19 tisuca kuna. tak da ovaj katamaran cak po meni upotrebljiviji 420 model i nije tako skup. motor ti ne treba a drugo sve dobijes.
europe2seoul is offline  
Odgovori s citatom
Old 28.08.2016., 20:24   #20
Ne izgleda loše, ali je pitanje upotrebljivosti. Jest da stane u torbu, ali koliko je dobar za pravo jedrenje. Odnosno, dobar je ako imaš problem sa čuvanjem preko zime, ali ako usporediš npr. samo sa ovim http://www.ijedrenje.com/novost/prod...-gateway/8503/, koji sigurno jedri višestruko bolje i ugodnije (suhe stražnjice ), jasno je da je napuhanac jedan veliki kompromis.
Zgodna igračka, ali će ju ekipa brzo prerasti.
mack1 is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 02:17.